O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Na Kvarneru bez gužvi

Ovo je vrijeme otvorenih granica i velike cirkulacije ljudi, zato treba voditi računa o tome tko ulazi i boravi u vašoj zemlji.A Hrvatska,bio sam po cijelom svijetu, prošao sam sve i, vjerujte mi, nema boljeg mjesta za živjeti od Hrvatske. I sam razmišljam o tome. Hrvatska je raj, »paradise«. I po prirodi, kvaliteti zraka, sigurnosti, ljudima, energiji, zborio je malo na ruskom, malo na hrvatskom, uz pokoju ubačenu riječ engleskog, Sergey Gabrielyan iz Murmanska, koji se sa svojom jahtom »Garijela« usidrio ispred Opatije i Voloskog. »Posjet« djelatnika Lučke kapetanije Rijeka u njegovom je slučaju bio više kurtoazan jer je s ovom jahtom i njegovim vlasnikom bilo sve po »PS-u«. Papiri uredni, ovogodišnja vinjeta koju je jahtaš, spomenimo usput, platio 1.400 kuna. Ništa nije nedostajalo ni u potrebnoj opremi koju ovaj Rus mora imati dok s obitelji boravi na 14-metarskoj jahti. Vraćajući se i pokazujući prsluke za spasavanje, Sergey je, ne budi lijen, odmah »navukao« i mornarsku majicu, usput »začinivši« to i prigodnom kapetanskom kapom, uz prepoznatljiv, širok slavenski osmjeh.

Tek jedno glisiranje

Naša novinarska ekipa bila je jučer priduženi član posade broda Lučke kapetanije »Vid« u njihovom redovitom nadzoru sigurnosti plovidbe. Vrijeme – deset sati izjutra, pravac – Opatija i liburnijska strana. No, plovila skoro da i nije bilo na vidiku. Prekršitelja – nijedan. Duž obale na Kantridi tek sporadični »lokalci« koji su se usidrili u blizini obale, pokušavajući se ili rashladiti ili u ovoj omari nešto i na udicu uhvatiti.
Totalnu nirvanu u akvatoriju remetio je tek jedno glisiranje, ali na »debeloj« udaljenosti od obale. Zapovjednik broda Anton Grubišić okrenuo je pramac »Vida« prema gliseru, zvučnim ih signalom upozoravajući da priđu. Lagano »koštavanje« uz brod Lučke kapetanije i Franko Kristofić daje papire. Preuzima ih Zoran Burazer i s inspektorom sigurnosti na moru Zoranom Paškvanom može samo utvrditi kako je sve u najboljem redu. Već letimičnim pogledom u otvoreni gliser jasno je da vlasnik ima i ostalo što je potrebno. Pojaseve za spasavanje, za »ne daj Bože«, a ima tu i dodatni rezevoar s benzinom, vodom, vesla… Franko i njegova supruga Tiekina, inače iz Nizozemske, na opatijsku su se stranu uputili iz Labina. I sami konstatiraju kako je ovdje puno mirnije, naspram »ludilu« koje ovih dana i tjedana vlada na istarskoj strani. Posadi »Vida« i Kristofićima preostalo je jedino da se pozdrave i jedni drugima požele mirno more.

Prešli 12.000 milja

Kako doznajemo od lučkog kapetana Darka Glažara, posade sedam brodova i brodica Lučke kapetanije Rijeka lani su u kontroli sigurnosti plovidbe prešle čak 12.000 nautičkih milja. Kaže kapetan Glažar da će ove godine prokrstariti još i više. Od početka ove godine, u središnjem uredu u Rijeci i ispostavama Lučke kapetanije duž Primorsko-goranske županije, izdano je oko 9.200 vinjeta što je, prema Glažarovim riječima, lagani pad u odnosu na godinu ranije. Da li po zakonu reciprociteta ili moguće ipak većoj disciplini nautičara, ali manji je i broj zabilježenih prekršaja. Glisiranje preblizu obale i dalje je, doznajemo, najčešći »krimen«, kao i upravljanje plovilom bez nužnog uvjerenja o položenom ispitu za voditelja brodice. Tome treba pridodati i prekršaje zbog neimanja obavezne opreme na brodu te nedozvoljenog broja putnika…

Kupač nasred kanala

Posada »Vida« u četvrtak bila je nadzoru šireg crikveničkog akvatorija gdje je puno »življe«. Osim regularnih provjera, djelatnici Lučke kapetanije posebno su fokusirani na sve one koji glisiraju unutar zabranjene zone od 300 metara od obale što ih može, da ponovimo, koštati od tri do 15 tisuća kuna. No, slučaj je htio da ih iznenadi baš jedan kupač. Očito nesvjestan svih opasnosti koje more i gust promet plovilima nosi, taj plivač, strani državljanin, odlučio je očito iskušati sebe, a još više sreću i preplivati od Selca do krčke obale na suprotnoj strani. Posada »Vida« gotovo da nije mogla očima vjerovati kad su po sredini kanala, među svim plovilima, jedrilicama i svime što glisira ili pluta, ugledali glavu kupača. Prvo što su htjeli doznati od njega da li ima i misli li na obitelj s obzirom kojoj se pogibelji izložio.

Nikamo bez prognoze i S.O.S. broja 195

Lučki kapetan Glažar podsjeća nautičare na važnost preventivnih mjera, koje ne koštaju ništa, a mogu uštedjeti itekakve probleme i glavobolje kasnije. To su vremenske prognoze koje bi prije svakog isplovljavanja trebalo konzultirati, a za nemile situacije i pomoć tu je uvijek besplatni S.O.S. telefon 195 Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru.

novine.novilist.hr

Ovo je vrijeme otvorenih granica i velike cirkulacije ljudi, zato treba voditi računa o tome tko ulazi i boravi u vašoj zemlji.A Hrvatska,bio sam po cijelom svijetu, prošao sam sve i, vjerujte mi, nema boljeg mjesta za živjeti od Hrvatske. I sam razmišljam o tome. Hrvatska je raj, »paradise«. I po prirodi, kvaliteti zraka, sigurnosti, ljudima, energiji, zborio je malo na ruskom, malo na hrvatskom, uz pokoju ubačenu riječ engleskog, Sergey Gabrielyan iz Murmanska, koji se sa svojom jahtom »Garijela« usidrio ispred Opatije i Voloskog. »Posjet« djelatnika Lučke kapetanije Rijeka u njegovom je slučaju bio više kurtoazan jer je s ovom jahtom i njegovim vlasnikom bilo sve po »PS-u«. Papiri uredni, ovogodišnja vinjeta koju je jahtaš, spomenimo usput, platio 1.400 kuna. Ništa nije nedostajalo ni u potrebnoj opremi koju ovaj Rus mora imati dok s obitelji boravi na 14-metarskoj jahti. Vraćajući se i pokazujući prsluke za spasavanje, Sergey je, ne budi lijen, odmah »navukao« i mornarsku majicu, usput »začinivši« to i prigodnom kapetanskom kapom, uz prepoznatljiv, širok slavenski osmjeh.

Tek jedno glisiranje

Naša novinarska ekipa bila je jučer priduženi član posade broda Lučke kapetanije »Vid« u njihovom redovitom nadzoru sigurnosti plovidbe. Vrijeme – deset sati izjutra, pravac – Opatija i liburnijska strana. No, plovila skoro da i nije bilo na vidiku. Prekršitelja – nijedan. Duž obale na Kantridi tek sporadični »lokalci« koji su se usidrili u blizini obale, pokušavajući se ili rashladiti ili u ovoj omari nešto i na udicu uhvatiti.
Totalnu nirvanu u akvatoriju remetio je tek jedno glisiranje, ali na »debeloj« udaljenosti od obale. Zapovjednik broda Anton Grubišić okrenuo je pramac »Vida« prema gliseru, zvučnim ih signalom upozoravajući da priđu. Lagano »koštavanje« uz brod Lučke kapetanije i Franko Kristofić daje papire. Preuzima ih Zoran Burazer i s inspektorom sigurnosti na moru Zoranom Paškvanom može samo utvrditi kako je sve u najboljem redu. Već letimičnim pogledom u otvoreni gliser jasno je da vlasnik ima i ostalo što je potrebno. Pojaseve za spasavanje, za »ne daj Bože«, a ima tu i dodatni rezevoar s benzinom, vodom, vesla… Franko i njegova supruga Tiekina, inače iz Nizozemske, na opatijsku su se stranu uputili iz Labina. I sami konstatiraju kako je ovdje puno mirnije, naspram »ludilu« koje ovih dana i tjedana vlada na istarskoj strani. Posadi »Vida« i Kristofićima preostalo je jedino da se pozdrave i jedni drugima požele mirno more.

Prešli 12.000 milja

Kako doznajemo od lučkog kapetana Darka Glažara, posade sedam brodova i brodica Lučke kapetanije Rijeka lani su u kontroli sigurnosti plovidbe prešle čak 12.000 nautičkih milja. Kaže kapetan Glažar da će ove godine prokrstariti još i više. Od početka ove godine, u središnjem uredu u Rijeci i ispostavama Lučke kapetanije duž Primorsko-goranske županije, izdano je oko 9.200 vinjeta što je, prema Glažarovim riječima, lagani pad u odnosu na godinu ranije. Da li po zakonu reciprociteta ili moguće ipak većoj disciplini nautičara, ali manji je i broj zabilježenih prekršaja. Glisiranje preblizu obale i dalje je, doznajemo, najčešći »krimen«, kao i upravljanje plovilom bez nužnog uvjerenja o položenom ispitu za voditelja brodice. Tome treba pridodati i prekršaje zbog neimanja obavezne opreme na brodu te nedozvoljenog broja putnika…

Kupač nasred kanala

Posada »Vida« u četvrtak bila je nadzoru šireg crikveničkog akvatorija gdje je puno »življe«. Osim regularnih provjera, djelatnici Lučke kapetanije posebno su fokusirani na sve one koji glisiraju unutar zabranjene zone od 300 metara od obale što ih može, da ponovimo, koštati od tri do 15 tisuća kuna. No, slučaj je htio da ih iznenadi baš jedan kupač. Očito nesvjestan svih opasnosti koje more i gust promet plovilima nosi, taj plivač, strani državljanin, odlučio je očito iskušati sebe, a još više sreću i preplivati od Selca do krčke obale na suprotnoj strani. Posada »Vida« gotovo da nije mogla očima vjerovati kad su po sredini kanala, među svim plovilima, jedrilicama i svime što glisira ili pluta, ugledali glavu kupača. Prvo što su htjeli doznati od njega da li ima i misli li na obitelj s obzirom kojoj se pogibelji izložio.

Nikamo bez prognoze i S.O.S. broja 195

Lučki kapetan Glažar podsjeća nautičare na važnost preventivnih mjera, koje ne koštaju ništa, a mogu uštedjeti itekakve probleme i glavobolje kasnije. To su vremenske prognoze koje bi prije svakog isplovljavanja trebalo konzultirati, a za nemile situacije i pomoć tu je uvijek besplatni S.O.S. telefon 195 Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video