O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Jeftiniji vez nekim plovilima

Članovi Upravnog vijeća Županijske lučke uprave Krk, tijela koje upravlja lukama na području cijelog otoka Krka učinili su velik korak u nastojanjima očuvanja krčke pomorske tradicijske baštine. Naime, na inicijativu saveza udruga koje promiču i čuvaju vrijednosti tradicijskih plovila Jadrana, članovi spomenutog tijela odlučili su prihvatiti prijedlog o 50-postotnom umanjenju naknada za korištenje vezova u otočnim lukama za sva tradicijska plovila.
    
Jednoglasna podrška

– Prijedlog je dobio nepodijeljenu podršku članova Upravnog vijeća, prenijela nam je jučer Dijana Mihaljević, ravnateljica ŽLU Krk. Prije no što takav sustav počnemo primjenjivati, a računamo da bi to moglo biti već od početka 2013. godine, potrebno je razraditi i usvojiti određeni kriterijski okvir temeljem kojeg bi se moglo »suditi« spada li neko plovilo u red tradicijskih barki ili ne, nastavlja Mihaljević dodajući kako na skorašnje umanjenje lučkih naknada ipak neće moći računati baš svi vlasnici drvenih baraka, već prvenstveno oni čije se ljepotice, sukladno pravilima i kriterijima koje će propisati znalci, mogu uvrstiti u krug onih koje imaju vezu s pomorskom baštinom ovog dijela naše obale.

Želja nam je na taj način dati doprinos čuvanju tog dijela našeg kulturno-povijesnog naslijeđa, ali i potaknuti još širi krug ljudi da se pozabave čuvanjem, obnovom i uporabom tradicijskih plovila kakva su još do prije koje desetljeće dominirala našim lukama i lučicama, a koja danas, nažalost, malo-pomalo ipak prepuštaju svoja mjesta (ili bolje rečeno vezove) barkama izrađenim od plastike ili drugih »modernih« kompozitnih materijala, zaključuje ravnateljica ŽLU Krk.
    
Revitalizacija flote

– Iako će »novčana pomoć« odnosno financijska ušteda koju će vlasnici takvih plovila uskoro ostvarivati biti više simbolične do li »konkretnije« naravi (s obzirom na to da će se, ovisno o duljini plovila, kretati u godišnjim razmjerima od nekoliko stotina kuna op.a), to će svejedno biti doprinos nastojanjima konzervacije i revitalizacije naše tradicijske flote, naglasio je Nedeljko Dunato, član Upravnog vijeća ŽLU Krk i jedan od najgorljivijih zagovaratelja čuvanja tradicijskih plovila. To će ujedno biti i znak da nadležni prepoznaju i cijene trud i nastojanja nemalog broja zaljubljenika u guceve, pasare, trabakule, bracere, ali sva ostala tradicijska plovila ovog dijela naše obale, zaključio je Dunato.

Spomenimo i kako se oko čuvanja i promoviranja domaće »ploveće baštine« posljednjih godina angažiraju i članovi Koordinacije udruga koje promiču tradicijsku pomorsku baštinu hrvatskog Jadrana, a koja okuplja udruge Latinsko idro, Betinska gajeta, Ars Halieutica, Ogranak matice Hrvatske Rab, Jedriličarski klub »Plav« Krk, rovinjski Eko muzej »Kuća o batani«, Lovransku lantinu, ŠD »Škarpinu« Nerezine te Katedru čakavskog sabora Općine Mošćenička Draga.

http://novine.novilist.hr

Članovi Upravnog vijeća Županijske lučke uprave Krk, tijela koje upravlja lukama na području cijelog otoka Krka učinili su velik korak u nastojanjima očuvanja krčke pomorske tradicijske baštine. Naime, na inicijativu saveza udruga koje promiču i čuvaju vrijednosti tradicijskih plovila Jadrana, članovi spomenutog tijela odlučili su prihvatiti prijedlog o 50-postotnom umanjenju naknada za korištenje vezova u otočnim lukama za sva tradicijska plovila.
    
Jednoglasna podrška

– Prijedlog je dobio nepodijeljenu podršku članova Upravnog vijeća, prenijela nam je jučer Dijana Mihaljević, ravnateljica ŽLU Krk. Prije no što takav sustav počnemo primjenjivati, a računamo da bi to moglo biti već od početka 2013. godine, potrebno je razraditi i usvojiti određeni kriterijski okvir temeljem kojeg bi se moglo »suditi« spada li neko plovilo u red tradicijskih barki ili ne, nastavlja Mihaljević dodajući kako na skorašnje umanjenje lučkih naknada ipak neće moći računati baš svi vlasnici drvenih baraka, već prvenstveno oni čije se ljepotice, sukladno pravilima i kriterijima koje će propisati znalci, mogu uvrstiti u krug onih koje imaju vezu s pomorskom baštinom ovog dijela naše obale.

Želja nam je na taj način dati doprinos čuvanju tog dijela našeg kulturno-povijesnog naslijeđa, ali i potaknuti još širi krug ljudi da se pozabave čuvanjem, obnovom i uporabom tradicijskih plovila kakva su još do prije koje desetljeće dominirala našim lukama i lučicama, a koja danas, nažalost, malo-pomalo ipak prepuštaju svoja mjesta (ili bolje rečeno vezove) barkama izrađenim od plastike ili drugih »modernih« kompozitnih materijala, zaključuje ravnateljica ŽLU Krk.
    
Revitalizacija flote

– Iako će »novčana pomoć« odnosno financijska ušteda koju će vlasnici takvih plovila uskoro ostvarivati biti više simbolične do li »konkretnije« naravi (s obzirom na to da će se, ovisno o duljini plovila, kretati u godišnjim razmjerima od nekoliko stotina kuna op.a), to će svejedno biti doprinos nastojanjima konzervacije i revitalizacije naše tradicijske flote, naglasio je Nedeljko Dunato, član Upravnog vijeća ŽLU Krk i jedan od najgorljivijih zagovaratelja čuvanja tradicijskih plovila. To će ujedno biti i znak da nadležni prepoznaju i cijene trud i nastojanja nemalog broja zaljubljenika u guceve, pasare, trabakule, bracere, ali sva ostala tradicijska plovila ovog dijela naše obale, zaključio je Dunato.

Spomenimo i kako se oko čuvanja i promoviranja domaće »ploveće baštine« posljednjih godina angažiraju i članovi Koordinacije udruga koje promiču tradicijsku pomorsku baštinu hrvatskog Jadrana, a koja okuplja udruge Latinsko idro, Betinska gajeta, Ars Halieutica, Ogranak matice Hrvatske Rab, Jedriličarski klub »Plav« Krk, rovinjski Eko muzej »Kuća o batani«, Lovransku lantinu, ŠD »Škarpinu« Nerezine te Katedru čakavskog sabora Općine Mošćenička Draga.

http://novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video