O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Plutajuće pumpe – rješenje problema

Nautica Portal je na svojim stranicama već upozoravao na neadekvatno radno vrijeme Ininih benzinskih postaja na Jadranu koje pružaju uslugu točenja goriva brodicama i jahtama, a koje često nije prilagođeno potrebama nautičara, posebno izvan špice sezone tijekom srpnja i kolovoza. Jedan od načina da se razbije svojevrsni monopol Ine u maloprodajnom lancu prodaje goriva za nautičare jest niz plutajućih benzinskih postaja tipa „Flash“, koji je tvrtka „Crno zlato“ prije godinu dana počela instalirati u turističkim i nautičkim središtima uz obalu.

Prva u nizu takvih postaja postavljena je u ožujku prošle godine u marini Frapa u Rogoznici, a kratko nakon toga još jedna u marini Kaštela kod Splita. Ovih se dana planira puštanje u rad treće takve postaje, smještene u Tehnomontovoj marini Veruda kod Pule, koja već dvije godine muku muči sa opskrbom brodica i jahti gorivom zbog sudskog spora oko koncesije sa vlasnikom dosadašnje benzinske postaje, Inom, zbog čega tamošnja benzinska postaja nije u funkciji. Nova pokretna benzinska postaja „Flash“ riješit će problem nedostatka motornih goriva koji je protekle dvije godine izazivao nezadovoljstvo korisnika usluga marine Veruda, te će marini omogućiti normalizaciju opskrbe svojih klijenata. Još jedna slična postaja, četvrta u nizu, uskoro bi, a najkasnije do početka ljetne sezone, trebala biti postavljena i u marini Hramina na otoku Murteru.

„U planu nam je postavljanje najmanje desetak plutajućih crpki na Jadranu!“

„Tu nije kraj našim poslovnim planovima, jer tvrtka Crno zlato planira postaviti još najmanje pet takvih stanica uz hrvatsku obalu i iskreno se nadam da ćemo uspjeti u tome“ potvrdila je za Nautica Portal direktorica tvrtke Anastasia Petričević. Prema njezinim riječima, cijena goriva na njihovim plutajućim benzinskim postajama – a riječ je o ponudi dvije vrste motornih goriva, Eurodizel BS i Eurosuper 95 BS – tek je oko tri posto veća nego na klasičnim pumpama, što je u zakonskim okvirima formiranja cijena goriva propisanih Pravilnikom utvrđivanja najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata.

Što se pak tiče sigurnosti „Flash“ pokretnih benzinskih postaja, one su izgrađene prema zahtjevima Lloyds Register of Shipping, Russian River Register i Hrvatskog registra brodova (HRB), te zadovoljavaju sve važeće ekološke uvjete i zahtjeve Europskoga parlamenta za zaštitu okoliša. Svaka plutajuća jedinica je izvedena od čeličnih elemenata sa zaštitom od korozije i sa elementima od nehrđajućeg čelika, ima tank za gorivo kapaciteta 40 kubnih metara s dvostrukom stjenkom (pregrađen na dva dijela, za dizel gorivo i eurosuper), jednako kao i cijevi za točenje, koje također imaju dvostruku stjenku kao zaštitu od curenja goriva, a u prostoru između tanka za gorivo i cijevi nalazi se komprimirani zrak pod pritiskom od 450 milibara. Sistem je pod neprestanom kontrolom i u slučaju bilo kakvog problema, primjerice gubitka pritiska, mjerač kontrole odašilje vizualne i zvukovne signale.

„Flash“ crpke su nepotopive i sigurne za okoliš

Također postoji hermetička sekcija ispod jedinice za doziranje i u zoni za punjenje plutajuće stanice za gorivo postavljena za slučaj opasnosti od prokapljivanja goriva, a opremljena je prostorom za skupljanje goriva kako bi se izbjeglo onečišćenje okoliša te dodatno i anti-eksplozivnom opremom. U slučaju curenja gorivo ostaje u hermetičkoj sekciji i ne izlijeva se u more. Plutajuća jedinica je nepotopiva te pluta čak i ako su sve sekcije spremnika pune jer je donji dio trupla ispunjen blokovima plutajućeg materijala te nema drugih sekcija koje bi mogle uzrokovati tonjenje. Sustav je, tumači Petričević, verificiran na osnovi proračuna sposobnosti plutanja i ispunjava uvjete postavljene Pomorskim zakonom i tehničkim pravilima Hrvatskog registra brodova.

Svaka od postojećih „Flash“ benzinskih postaja sposobna je istovremeno pružati uslugu točenja goriva dvama plovilima, a brzina točenja goriva iznosi 70 litara u minuti ili 130 litara u minuti, ovisno o veličini plovila i kapacitetu njegovog spremnika. Prazni tankovi plutajuće jedinice jednostavno se dopunjavaju iz cisterni za transport goriva. Osim pojedinačnim brodicama i jahtama, postaje „Flash“ pružaju uslugu opskrbe goriva i charter flotama, a njezina je velika prednost i činjenica da se svaka jedinica može premještati ovisno o potrebi, čak i u slučajevima kada se vrše izmjene u prostornim planovima marine.

Plutajuće benzinske crpke i na otocima?

A kada je spomenuta mogućnost premještaja plutajuće benzinske postaje po potrebi, tu smo mogućnost odmah povezali sa već ranije spomenutim problemom opskrbe gorivom stanovnika jadranskih otoka na kojima nema benzinskih postaja. O tom je problemu Nautica Portal već pisao, podsjećajući na činjenicu da je stanovnicima tih otoka od prošle godine zabranjeno prevoženje kanistera sa motornim gorivom redovnim brodskim linijama, nakon čega je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture propisalo naredbu brodovima na redovnim otočnim linijama da osiguraju posebne spremnike u kojima bi se kanisteri s gorivom mogli sigurno prevoziti. Nautica Portal je tada upozorio da je spomenuto rješenje tek privremeno i da ne može trajno osigurati redovnu opskrbu gorivom manjih otoka.

Upitali smo stoga Anastasiu Petričević postoji li mogućnost osiguravanja nekoliko „Flash“ plutajućih benzinskih postaja koje bi povremeno posjećivale otoke i osiguravale opskrbu gorivom za tamošnje stanovnike. No problem je u ovom slučaju – cijena goriva! Naime, objašnjava Petričević, nabavna cijena goriva neminovno bi morala biti uvećana za trošak transporta auto cisterne na otok, odnosno na lokaciju na kojoj je postavljena plutajuća crpka kako bi se dopunili njezini spremnici, što bi uvećalo maloprodajnu cijenu litre goriva više od Pravilnikom dopuštenih tri posto. A budući da cijenu goriva ne mogu uvećati zbog troškova transporta, u „Crnom zlatu“ su procijenili da bi im spomenuta činjenica vrlo vjerojatno uskratila zaradu i donijela gubitak. Zbog toga se, barem za sada, odustalo od takvog projekta. Rekli bismo, sve do trenutka dok Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture ne prepozna tu mogućnost i razmisli o sufinanciranju, odnosno pokrivanju dijela troškova transporta za nekoliko takvih mobilnih benzinskih postaja koje bi trajno riješile problem opskrbe manjih otoka motornim gorivima.

www.nautica-portal.com

Nautica Portal je na svojim stranicama već upozoravao na neadekvatno radno vrijeme Ininih benzinskih postaja na Jadranu koje pružaju uslugu točenja goriva brodicama i jahtama, a koje često nije prilagođeno potrebama nautičara, posebno izvan špice sezone tijekom srpnja i kolovoza. Jedan od načina da se razbije svojevrsni monopol Ine u maloprodajnom lancu prodaje goriva za nautičare jest niz plutajućih benzinskih postaja tipa „Flash“, koji je tvrtka „Crno zlato“ prije godinu dana počela instalirati u turističkim i nautičkim središtima uz obalu.

Prva u nizu takvih postaja postavljena je u ožujku prošle godine u marini Frapa u Rogoznici, a kratko nakon toga još jedna u marini Kaštela kod Splita. Ovih se dana planira puštanje u rad treće takve postaje, smještene u Tehnomontovoj marini Veruda kod Pule, koja već dvije godine muku muči sa opskrbom brodica i jahti gorivom zbog sudskog spora oko koncesije sa vlasnikom dosadašnje benzinske postaje, Inom, zbog čega tamošnja benzinska postaja nije u funkciji. Nova pokretna benzinska postaja „Flash“ riješit će problem nedostatka motornih goriva koji je protekle dvije godine izazivao nezadovoljstvo korisnika usluga marine Veruda, te će marini omogućiti normalizaciju opskrbe svojih klijenata. Još jedna slična postaja, četvrta u nizu, uskoro bi, a najkasnije do početka ljetne sezone, trebala biti postavljena i u marini Hramina na otoku Murteru.

„U planu nam je postavljanje najmanje desetak plutajućih crpki na Jadranu!“

„Tu nije kraj našim poslovnim planovima, jer tvrtka Crno zlato planira postaviti još najmanje pet takvih stanica uz hrvatsku obalu i iskreno se nadam da ćemo uspjeti u tome“ potvrdila je za Nautica Portal direktorica tvrtke Anastasia Petričević. Prema njezinim riječima, cijena goriva na njihovim plutajućim benzinskim postajama – a riječ je o ponudi dvije vrste motornih goriva, Eurodizel BS i Eurosuper 95 BS – tek je oko tri posto veća nego na klasičnim pumpama, što je u zakonskim okvirima formiranja cijena goriva propisanih Pravilnikom utvrđivanja najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata.

Što se pak tiče sigurnosti „Flash“ pokretnih benzinskih postaja, one su izgrađene prema zahtjevima Lloyds Register of Shipping, Russian River Register i Hrvatskog registra brodova (HRB), te zadovoljavaju sve važeće ekološke uvjete i zahtjeve Europskoga parlamenta za zaštitu okoliša. Svaka plutajuća jedinica je izvedena od čeličnih elemenata sa zaštitom od korozije i sa elementima od nehrđajućeg čelika, ima tank za gorivo kapaciteta 40 kubnih metara s dvostrukom stjenkom (pregrađen na dva dijela, za dizel gorivo i eurosuper), jednako kao i cijevi za točenje, koje također imaju dvostruku stjenku kao zaštitu od curenja goriva, a u prostoru između tanka za gorivo i cijevi nalazi se komprimirani zrak pod pritiskom od 450 milibara. Sistem je pod neprestanom kontrolom i u slučaju bilo kakvog problema, primjerice gubitka pritiska, mjerač kontrole odašilje vizualne i zvukovne signale.

„Flash“ crpke su nepotopive i sigurne za okoliš

Također postoji hermetička sekcija ispod jedinice za doziranje i u zoni za punjenje plutajuće stanice za gorivo postavljena za slučaj opasnosti od prokapljivanja goriva, a opremljena je prostorom za skupljanje goriva kako bi se izbjeglo onečišćenje okoliša te dodatno i anti-eksplozivnom opremom. U slučaju curenja gorivo ostaje u hermetičkoj sekciji i ne izlijeva se u more. Plutajuća jedinica je nepotopiva te pluta čak i ako su sve sekcije spremnika pune jer je donji dio trupla ispunjen blokovima plutajućeg materijala te nema drugih sekcija koje bi mogle uzrokovati tonjenje. Sustav je, tumači Petričević, verificiran na osnovi proračuna sposobnosti plutanja i ispunjava uvjete postavljene Pomorskim zakonom i tehničkim pravilima Hrvatskog registra brodova.

Svaka od postojećih „Flash“ benzinskih postaja sposobna je istovremeno pružati uslugu točenja goriva dvama plovilima, a brzina točenja goriva iznosi 70 litara u minuti ili 130 litara u minuti, ovisno o veličini plovila i kapacitetu njegovog spremnika. Prazni tankovi plutajuće jedinice jednostavno se dopunjavaju iz cisterni za transport goriva. Osim pojedinačnim brodicama i jahtama, postaje „Flash“ pružaju uslugu opskrbe goriva i charter flotama, a njezina je velika prednost i činjenica da se svaka jedinica može premještati ovisno o potrebi, čak i u slučajevima kada se vrše izmjene u prostornim planovima marine.

Plutajuće benzinske crpke i na otocima?

A kada je spomenuta mogućnost premještaja plutajuće benzinske postaje po potrebi, tu smo mogućnost odmah povezali sa već ranije spomenutim problemom opskrbe gorivom stanovnika jadranskih otoka na kojima nema benzinskih postaja. O tom je problemu Nautica Portal već pisao, podsjećajući na činjenicu da je stanovnicima tih otoka od prošle godine zabranjeno prevoženje kanistera sa motornim gorivom redovnim brodskim linijama, nakon čega je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture propisalo naredbu brodovima na redovnim otočnim linijama da osiguraju posebne spremnike u kojima bi se kanisteri s gorivom mogli sigurno prevoziti. Nautica Portal je tada upozorio da je spomenuto rješenje tek privremeno i da ne može trajno osigurati redovnu opskrbu gorivom manjih otoka.

Upitali smo stoga Anastasiu Petričević postoji li mogućnost osiguravanja nekoliko „Flash“ plutajućih benzinskih postaja koje bi povremeno posjećivale otoke i osiguravale opskrbu gorivom za tamošnje stanovnike. No problem je u ovom slučaju – cijena goriva! Naime, objašnjava Petričević, nabavna cijena goriva neminovno bi morala biti uvećana za trošak transporta auto cisterne na otok, odnosno na lokaciju na kojoj je postavljena plutajuća crpka kako bi se dopunili njezini spremnici, što bi uvećalo maloprodajnu cijenu litre goriva više od Pravilnikom dopuštenih tri posto. A budući da cijenu goriva ne mogu uvećati zbog troškova transporta, u „Crnom zlatu“ su procijenili da bi im spomenuta činjenica vrlo vjerojatno uskratila zaradu i donijela gubitak. Zbog toga se, barem za sada, odustalo od takvog projekta. Rekli bismo, sve do trenutka dok Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture ne prepozna tu mogućnost i razmisli o sufinanciranju, odnosno pokrivanju dijela troškova transporta za nekoliko takvih mobilnih benzinskih postaja koje bi trajno riješile problem opskrbe manjih otoka motornim gorivima.

www.nautica-portal.com

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video