O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Vlasnici odbijaju neprofitabilne terete

Baltic Dry Index ponedjeljak je zaključio blagim rastom i stigao na 847 bodova, odnosno 200 bodova iznad svojeg povijesnog minimuma od 647 bodova ostvarenog 3. veljače prošle godine. Daleko je to još uvijek od rekordnih 11.793 boda ostvarenih 20. svibnja 2008.

Flota će rasti brže od potražnje šestu godinu uzastopno, prema podacima Clarksona. Svih 12 članica Bloomberg Dry Ship Indexa objavilo je gubitke ili pad dobiti. Ove bi godine polovina njih ipak trebala upisati rast dobiti, predviđaju analitičari.

Capesize brodovi trenutno prosječno zarađuju 6.329 dolara dnevno, prema Baltic Exchangeu. Te vrste brodova trebaju zaraditi minimalno 7.758 dolara kako bi pokrile osnovne troškove. No, kad se ta brojka uveća za otplatu dugova dolazimo do čak 16.000 dolara dnevno koliko je potrebno zaraditi da bi se bilo “na nuli”. U drugom bi tromjesečju vozarine mogle narasti na 9.750 dolara. Brodovi će ove godine zarađivati prosječno 11.500 dolara, prema medianu devetero analitičara koje je anketirao Bloomberg.

Panamaxi, druga najveća komponenta Baltic Dry Indexa, ove godine prosječno zarađuje 6.479 dolara, a trebaju 6.606 dolara da bi pokrili troškove, odnosno 11.000 kad se uračuna otplata dugova. Prosječno će ove godine zaraditi oko 9.000 dolara, predviđaju analitičari Bloomberga.

Na tržištu se počeo događati zanimljiv trend. Vlasnici brodova, naime, odbijaju neprofitabilne terete. Vidi se to i u trgovinskim podacima. Više od 2.400 bulk carriera bilo je na suhom prošloga mjeseca (ukupna flota je oko 8.500 brodova). Godišnji prosjek za 2008. i 2009. godinu bio je manje od 1.000 “besposlenih” brodova.

Rast vozarina mogao bi biti ograničen i veličinom flote. Flota bulk carriera porasla je u posljednjih pet godina čak 63 posto. Ova je brojka u značajnom nerazmjeru sa samo 28-postotnim rastom tereta u istom tom razdoblju, procjenjuje Clarkson.

MMF je snizio svoju prognozu rasta trgovine na 3,8 posto s ranijih 4,5 posto. Oko 90 posto svjetske trgovine “putuje” morem.

Kina, na koju otpada čak 65 posto “morske” potražnje za željeznom rudačom i 18 posto potražnje za ugljenom, i dalje pati zbog nedostatka održivog modela rasta, rekao je nedavno odlazeći premijer Wen Jiabao. Ove dvije vrste roba su glavni izvori potražnje za brodskim prijevozom a Kina je najveći svjetski uvoznik za obje.

Gubici brodara raspoređeni su unutar trgovačke flote. ClarkSea Index, koji uključuje i vozarine za kontejnerske brodove i tankere, u prosjeku je bio na 8.824 dolara, najnižoj razini od 1994. godine. Baltic Dirty Tanker Index, koji mjeri troškove brodova koji prevoze naftu, ove je godine pao 13 posto.

Clarkson procjenjuje kako će rast narudžbi novih brodova ove godine biti smanjen na 7 posto, s lanjskih 10 posto. Narudžbe u brodogradilištima su na 17 posto trenutnih kapaciteta brodogradilišta, znatno ispod 74 posto iz rekordne 2009.

www.seebiz.eu

Baltic Dry Index ponedjeljak je zaključio blagim rastom i stigao na 847 bodova, odnosno 200 bodova iznad svojeg povijesnog minimuma od 647 bodova ostvarenog 3. veljače prošle godine. Daleko je to još uvijek od rekordnih 11.793 boda ostvarenih 20. svibnja 2008.

Flota će rasti brže od potražnje šestu godinu uzastopno, prema podacima Clarksona. Svih 12 članica Bloomberg Dry Ship Indexa objavilo je gubitke ili pad dobiti. Ove bi godine polovina njih ipak trebala upisati rast dobiti, predviđaju analitičari.

Capesize brodovi trenutno prosječno zarađuju 6.329 dolara dnevno, prema Baltic Exchangeu. Te vrste brodova trebaju zaraditi minimalno 7.758 dolara kako bi pokrile osnovne troškove. No, kad se ta brojka uveća za otplatu dugova dolazimo do čak 16.000 dolara dnevno koliko je potrebno zaraditi da bi se bilo “na nuli”. U drugom bi tromjesečju vozarine mogle narasti na 9.750 dolara. Brodovi će ove godine zarađivati prosječno 11.500 dolara, prema medianu devetero analitičara koje je anketirao Bloomberg.

Panamaxi, druga najveća komponenta Baltic Dry Indexa, ove godine prosječno zarađuje 6.479 dolara, a trebaju 6.606 dolara da bi pokrili troškove, odnosno 11.000 kad se uračuna otplata dugova. Prosječno će ove godine zaraditi oko 9.000 dolara, predviđaju analitičari Bloomberga.

Na tržištu se počeo događati zanimljiv trend. Vlasnici brodova, naime, odbijaju neprofitabilne terete. Vidi se to i u trgovinskim podacima. Više od 2.400 bulk carriera bilo je na suhom prošloga mjeseca (ukupna flota je oko 8.500 brodova). Godišnji prosjek za 2008. i 2009. godinu bio je manje od 1.000 “besposlenih” brodova.

Rast vozarina mogao bi biti ograničen i veličinom flote. Flota bulk carriera porasla je u posljednjih pet godina čak 63 posto. Ova je brojka u značajnom nerazmjeru sa samo 28-postotnim rastom tereta u istom tom razdoblju, procjenjuje Clarkson.

MMF je snizio svoju prognozu rasta trgovine na 3,8 posto s ranijih 4,5 posto. Oko 90 posto svjetske trgovine “putuje” morem.

Kina, na koju otpada čak 65 posto “morske” potražnje za željeznom rudačom i 18 posto potražnje za ugljenom, i dalje pati zbog nedostatka održivog modela rasta, rekao je nedavno odlazeći premijer Wen Jiabao. Ove dvije vrste roba su glavni izvori potražnje za brodskim prijevozom a Kina je najveći svjetski uvoznik za obje.

Gubici brodara raspoređeni su unutar trgovačke flote. ClarkSea Index, koji uključuje i vozarine za kontejnerske brodove i tankere, u prosjeku je bio na 8.824 dolara, najnižoj razini od 1994. godine. Baltic Dirty Tanker Index, koji mjeri troškove brodova koji prevoze naftu, ove je godine pao 13 posto.

Clarkson procjenjuje kako će rast narudžbi novih brodova ove godine biti smanjen na 7 posto, s lanjskih 10 posto. Narudžbe u brodogradilištima su na 17 posto trenutnih kapaciteta brodogradilišta, znatno ispod 74 posto iz rekordne 2009.

www.seebiz.eu

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video