O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Kina će kontrolirati Južno kinesko more

Policija na jugu Kine, u provinciji Hainan vršit će ukrcaj i pretraživanje brodova koji ilegalno ulaze u područje koje Kina smatra svojim teritorijem, u sporno Južno kinesko more. Novi zakon koji stupa na snagu 1. siječnja, omogućit će Hainan policiji da se ukrca i preuzme kontrolu nad stranim brodovima koji “ilegalno ulaze” u kineske vode i imat će zakonske ovlasti narediti im da promijene smjer ili zaustaviti brod, izvjestio je China Daily.

Južno kinesko more najveći je potencijalni vojni problem jer nekoliko azijskih zemalja želi suverenitet nad tim vodama zbog činjenice da je područje bogato naftom i plinom.

To je ujedno i najkraći put između Tihog i Indijskog oceana i jedna od najprometnijih svjetskih pomorskih ruta. Više od polovice svjetskog prometa naftom prolazi kroz Južno kinesko more.

Filipini, koji također imaju pretenzije na dijelovima Južnog kineskog mora, putem svojih predstavnika odmah su reagirali naglasivši da se ovakvim potezom kineskih vlasti  krše međunarodni pomorski zakoni koji omogućuju pravo prolaza, te optužuju Peking da ciljano pokušava povećati napetost u tom području.

Kina je u prošlosti poštivala slobodu plovidbe u Južnom kineskom moru, te odgovara da niti sada nema namjeru pokušati ograničiti pristup na području kroz koje prolaze esencijalne pomorske rute za “legitimne” brodove.

www.sph.hr

Policija na jugu Kine, u provinciji Hainan vršit će ukrcaj i pretraživanje brodova koji ilegalno ulaze u područje koje Kina smatra svojim teritorijem, u sporno Južno kinesko more. Novi zakon koji stupa na snagu 1. siječnja, omogućit će Hainan policiji da se ukrca i preuzme kontrolu nad stranim brodovima koji “ilegalno ulaze” u kineske vode i imat će zakonske ovlasti narediti im da promijene smjer ili zaustaviti brod, izvjestio je China Daily.

Južno kinesko more najveći je potencijalni vojni problem jer nekoliko azijskih zemalja želi suverenitet nad tim vodama zbog činjenice da je područje bogato naftom i plinom.

To je ujedno i najkraći put između Tihog i Indijskog oceana i jedna od najprometnijih svjetskih pomorskih ruta. Više od polovice svjetskog prometa naftom prolazi kroz Južno kinesko more.

Filipini, koji također imaju pretenzije na dijelovima Južnog kineskog mora, putem svojih predstavnika odmah su reagirali naglasivši da se ovakvim potezom kineskih vlasti  krše međunarodni pomorski zakoni koji omogućuju pravo prolaza, te optužuju Peking da ciljano pokušava povećati napetost u tom području.

Kina je u prošlosti poštivala slobodu plovidbe u Južnom kineskom moru, te odgovara da niti sada nema namjeru pokušati ograničiti pristup na području kroz koje prolaze esencijalne pomorske rute za “legitimne” brodove.

www.sph.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video