O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Rekonstrukcija gata Vrulje

Završena je prva faza dogradnje i rekonstrukcije gata Vrulje za pristajanje putničkih brodova dužih od 200 metara. Ovih dana to je obilježilo pristajanje 215-metarskog kruzera “Thomson Destiny”, najvećega koji posjećuje Šibenik, plovećega “golemaša” s 1600 putnika na palubama, koji se prvi put privezao uz obalu, a do 22. listopada doći će još šest puta. Radovi na pristanišnoj infrastrukturi, započeti u proljeće 2011., nastavljaju se i dalje, uz pomoć kredita Europske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 12 milijuna eura, a predviđeno je da završe idućeg ljeta.

– Jedino u operativnom smislu, riječ je o drugoj fazi ovoga zahvata, no financijski, i to je dio spomenutog kredita EBRD-a. Za godinu dana na Vruljama ćemo dobiti četiri veza, od kojih dva u međunarodnom prometu – za kruzere do 230 metara i manje krstaše, od 150-160 metara dužine, a preostala dva veza bit će za prihvat brodova u domaćem dužlinijskom i lokalnom prometu – objašnjava dipl. ing. Hrvoje Duje Zlatoper, voditelj Odjela za izgradnju i održavanje lučke podgradnje i nadgradnje pri Lučkoj upravi Šibenik, koja je investitor ovog građevinskog zahvata zajedno s EBRD-om.

S time će Šibenik konačno dobiti osnovni pristanišni prostor sukladan razvojnim planovima u turizmu i putničkom pomorskom prometu, no, kako sada stvari stoje, još će proteći neko vrijeme dok se ne izgradi tzv. pristanišna visokogradnja predviđena projektom – putnički terminal s javnim sadržajima i dvoetažna parking-garaža unutar kompleksa Vrulja.

– To je treća, završna faza, koja se neće financirati kreditom EBRD-a, nego je predviđeno da se raspiše natječaj za koncesiju i tako financira. Dakako, ispitat ćemo kakav je interes međunarodnih ulagača, a budući da je recesija u cijelom svijetu, treba biti oprezan s iznošenjem rokova za dovršetak cijelog projekta – zaključuje Zlatoper.

Dosadašnji radovi, podsjećamo, nisu tekli glatko: prvi ugovor potpisan je s Konstruktor-inženjeringom u ožujku 2011., s rokom završetka od godinu dana, no tvrtka je upala u poslovne teškoće i pala u stečaj, te je, uz pristanak EBRD-a, radove nastavio španjolski izvođač.

Stvar se zakomplicirala kada su Španjolci povećali cijene mimo ugovora, zbog čega im je Lučka uprava otkazala, na što su ih ovi, pak, tužili EBRD-u, te se stvar dodatno zakomplicirala. Malo tko je vjerovao da će prva faza radova biti dovršena ovog ljeta, no treći izvođač, Strabag AG Pomgrad-inženjering, ozbiljno je prionuo poslu, što i nije bilo jednostavno budući da je zatekao vrlo neuredno gradilište – napominju u Lučkoj upravi Šibenik.

www.slobodnadalmacija.hr

Završena je prva faza dogradnje i rekonstrukcije gata Vrulje za pristajanje putničkih brodova dužih od 200 metara. Ovih dana to je obilježilo pristajanje 215-metarskog kruzera “Thomson Destiny”, najvećega koji posjećuje Šibenik, plovećega “golemaša” s 1600 putnika na palubama, koji se prvi put privezao uz obalu, a do 22. listopada doći će još šest puta. Radovi na pristanišnoj infrastrukturi, započeti u proljeće 2011., nastavljaju se i dalje, uz pomoć kredita Europske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 12 milijuna eura, a predviđeno je da završe idućeg ljeta.

– Jedino u operativnom smislu, riječ je o drugoj fazi ovoga zahvata, no financijski, i to je dio spomenutog kredita EBRD-a. Za godinu dana na Vruljama ćemo dobiti četiri veza, od kojih dva u međunarodnom prometu – za kruzere do 230 metara i manje krstaše, od 150-160 metara dužine, a preostala dva veza bit će za prihvat brodova u domaćem dužlinijskom i lokalnom prometu – objašnjava dipl. ing. Hrvoje Duje Zlatoper, voditelj Odjela za izgradnju i održavanje lučke podgradnje i nadgradnje pri Lučkoj upravi Šibenik, koja je investitor ovog građevinskog zahvata zajedno s EBRD-om.

S time će Šibenik konačno dobiti osnovni pristanišni prostor sukladan razvojnim planovima u turizmu i putničkom pomorskom prometu, no, kako sada stvari stoje, još će proteći neko vrijeme dok se ne izgradi tzv. pristanišna visokogradnja predviđena projektom – putnički terminal s javnim sadržajima i dvoetažna parking-garaža unutar kompleksa Vrulja.

– To je treća, završna faza, koja se neće financirati kreditom EBRD-a, nego je predviđeno da se raspiše natječaj za koncesiju i tako financira. Dakako, ispitat ćemo kakav je interes međunarodnih ulagača, a budući da je recesija u cijelom svijetu, treba biti oprezan s iznošenjem rokova za dovršetak cijelog projekta – zaključuje Zlatoper.

Dosadašnji radovi, podsjećamo, nisu tekli glatko: prvi ugovor potpisan je s Konstruktor-inženjeringom u ožujku 2011., s rokom završetka od godinu dana, no tvrtka je upala u poslovne teškoće i pala u stečaj, te je, uz pristanak EBRD-a, radove nastavio španjolski izvođač.

Stvar se zakomplicirala kada su Španjolci povećali cijene mimo ugovora, zbog čega im je Lučka uprava otkazala, na što su ih ovi, pak, tužili EBRD-u, te se stvar dodatno zakomplicirala. Malo tko je vjerovao da će prva faza radova biti dovršena ovog ljeta, no treći izvođač, Strabag AG Pomgrad-inženjering, ozbiljno je prionuo poslu, što i nije bilo jednostavno budući da je zatekao vrlo neuredno gradilište – napominju u Lučkoj upravi Šibenik.

www.slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video