O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Brodari i nautičari potpisuju peticiju

Brojnim jadranskim uvalama više se ne može ni prići. Ne dozvoljavaju to koncesionari koji u sve većem broju dobivaju koncesije za obavljanje raznih sportsko-zabavnih djelatnosti na najljepšim dijelovima obale.
Ne ograđujte uvale! Cijeli će Jadran šutke pasti pred koncesijama! To su apeli brodara koji se više ne mogu usidriti, a da im koncesionar uvale to ne naplati.
Da je problem davanja prevelikog broja jadranskih uvala u koncesiju širih razmjera dokazuje i peticija za reguliranje obveza koncesionara na pomorskom dobru koju je potpisalo 1.412 nautičara.

U Peticiji traže da se donese novi Zakon o pomorskom dobru i postrože uvjeti za dobivanje koncesije, a posebno članak 76a. Pravilnika, koji uz sve navedeno, nelogično ograničava slobodu sidrenja i izaziva nemale zabune kod inozemnih nautičara, a nerijetki sukobi sa vlasnicima koncesija.

Naime, kaže se u peticiji, koncesionari u velikom broju slučajeva vrlo grubo i neprimjereno tjeraju nautičare izvan spomenutog pojasa, ostavljaju ružan dojam i ocrtavaju negativnu sliku hrvatske turističke ponude u očima, posebno inozemnih nautičara.

No, problema imaju i naši brodari. Evo primjera:
Još od svibnja jedan puta tjedno brodovi “Kapetan Jure” i “Princeza Diana” pristaju u Prigradici.
Iz broda se iskrca veliki broj turista biciklista, koji za Korčulu kažu da je biciklistički raj.

Najbolji Rakuljićevi gosti su biciklisti koji s broda skinu bicikle
i njima obilaze otoke.
Prigradica je na biciklističkoj ruti radi posebno čistih plaža dugih deset kilometara uzduž  obale Hvarskog kanala. Radi se o posebnoj ponudi na turističkom tržištu. Naime, turisti – ljubitelji biciklizma uplaćuju sedmodnevno krstarenje brodom po otocima. Uz plovidbu brodom imaju priliku vrlo komforno, bez pakiranja vlastitog bicikla, na dva točka obići naše otoke.

Koncept putovanja je takav da brod iskrca bicikliste u jednoj vali, a dočeka ih u idućoj. To je danas vrlo popularan način aktivnog odmora u europskim zemljama, gdje osim aktivnog odmora imaju priliku razgledati otoke i posjetiti kulturne znamenitosti.

Zaljubljenici u biciklizam su poželjni gosti, jer dolaze u predsezoni i posezoni u najvećem broju, a vremenske prilike ih ne ometaju.
Kako kaže kapetan i vlasnik brodova Anton Rakuljić, na ideju o brodskim krstarenjima za bicikliste je došao prije 12 godina.

– Tada je to bilo nešto novo u našem turizmu i trebalo je hrabrosti za pokretanje. No do danas posao se povećao za petsto posto jer je interes gostiju nevjerojatan i iz godine u godinu se multiplicira – kaže Rakuljić.
Trenutni problem je nedostatak pješačkih staza po otocima i opasnost da se dogodi nesreća na uskim otočnim cestama.

No ono što je najveći problem su uvale koje su lokalne vlasti u suradnji s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture dale u koncesiju po godišnjoj cijeni od oko 20 tisuća eura na rok od pet do 20 godina.
Antun Rakuljić opisuje ovaj problem:

– Mi koji stižemo s brodovima nemamo više pravo pristupa tim uvalama, a plaćamo koncesiju za plovidbu po moru. Naša budućnost je neizvjesna iz dva razloga. Previše uvala se daje u koncesiju i ne rade se vezovi za brodove.

Zapravo nema uvale koju bilo tko ne može dobiti u koncesiju, ali se koncesionari ponašaju kao gazde. Ako dovedem goste u Stari Grad u uvalu Tiha na kupanje, ja se ne mogu usidriti a da mi ne dođu naplatiti iako sam samo na sidru usred mora. Ne mogu se skloniti s brodom od lošeg vremena bez njihove naplate, a koncesiju sam uredno platio.

Pa to je isto kao da vam naplate cestarinu i onda svakih deset kilometara neko drugi opet naplaćuje prolaz!
No tu nije kraj, danas su Turci vlasnici dijela dionica ACI marina, a za deset godina ja vidim da će oni biti stopostotni vlasnik i koncesionar najvećeg broja najljepših uvala na Jadranu, a onda se nećemo imati kome niti žaliti, žali se Rakuljić.

www.slobodnadalmacija.hr 

Brojnim jadranskim uvalama više se ne može ni prići. Ne dozvoljavaju to koncesionari koji u sve većem broju dobivaju koncesije za obavljanje raznih sportsko-zabavnih djelatnosti na najljepšim dijelovima obale.
Ne ograđujte uvale! Cijeli će Jadran šutke pasti pred koncesijama! To su apeli brodara koji se više ne mogu usidriti, a da im koncesionar uvale to ne naplati.
Da je problem davanja prevelikog broja jadranskih uvala u koncesiju širih razmjera dokazuje i peticija za reguliranje obveza koncesionara na pomorskom dobru koju je potpisalo 1.412 nautičara.

U Peticiji traže da se donese novi Zakon o pomorskom dobru i postrože uvjeti za dobivanje koncesije, a posebno članak 76a. Pravilnika, koji uz sve navedeno, nelogično ograničava slobodu sidrenja i izaziva nemale zabune kod inozemnih nautičara, a nerijetki sukobi sa vlasnicima koncesija.

Naime, kaže se u peticiji, koncesionari u velikom broju slučajeva vrlo grubo i neprimjereno tjeraju nautičare izvan spomenutog pojasa, ostavljaju ružan dojam i ocrtavaju negativnu sliku hrvatske turističke ponude u očima, posebno inozemnih nautičara.

No, problema imaju i naši brodari. Evo primjera:
Još od svibnja jedan puta tjedno brodovi “Kapetan Jure” i “Princeza Diana” pristaju u Prigradici.
Iz broda se iskrca veliki broj turista biciklista, koji za Korčulu kažu da je biciklistički raj.

Najbolji Rakuljićevi gosti su biciklisti koji s broda skinu bicikle
i njima obilaze otoke.
Prigradica je na biciklističkoj ruti radi posebno čistih plaža dugih deset kilometara uzduž  obale Hvarskog kanala. Radi se o posebnoj ponudi na turističkom tržištu. Naime, turisti – ljubitelji biciklizma uplaćuju sedmodnevno krstarenje brodom po otocima. Uz plovidbu brodom imaju priliku vrlo komforno, bez pakiranja vlastitog bicikla, na dva točka obići naše otoke.

Koncept putovanja je takav da brod iskrca bicikliste u jednoj vali, a dočeka ih u idućoj. To je danas vrlo popularan način aktivnog odmora u europskim zemljama, gdje osim aktivnog odmora imaju priliku razgledati otoke i posjetiti kulturne znamenitosti.

Zaljubljenici u biciklizam su poželjni gosti, jer dolaze u predsezoni i posezoni u najvećem broju, a vremenske prilike ih ne ometaju.
Kako kaže kapetan i vlasnik brodova Anton Rakuljić, na ideju o brodskim krstarenjima za bicikliste je došao prije 12 godina.

– Tada je to bilo nešto novo u našem turizmu i trebalo je hrabrosti za pokretanje. No do danas posao se povećao za petsto posto jer je interes gostiju nevjerojatan i iz godine u godinu se multiplicira – kaže Rakuljić.
Trenutni problem je nedostatak pješačkih staza po otocima i opasnost da se dogodi nesreća na uskim otočnim cestama.

No ono što je najveći problem su uvale koje su lokalne vlasti u suradnji s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture dale u koncesiju po godišnjoj cijeni od oko 20 tisuća eura na rok od pet do 20 godina.
Antun Rakuljić opisuje ovaj problem:

– Mi koji stižemo s brodovima nemamo više pravo pristupa tim uvalama, a plaćamo koncesiju za plovidbu po moru. Naša budućnost je neizvjesna iz dva razloga. Previše uvala se daje u koncesiju i ne rade se vezovi za brodove.

Zapravo nema uvale koju bilo tko ne može dobiti u koncesiju, ali se koncesionari ponašaju kao gazde. Ako dovedem goste u Stari Grad u uvalu Tiha na kupanje, ja se ne mogu usidriti a da mi ne dođu naplatiti iako sam samo na sidru usred mora. Ne mogu se skloniti s brodom od lošeg vremena bez njihove naplate, a koncesiju sam uredno platio.

Pa to je isto kao da vam naplate cestarinu i onda svakih deset kilometara neko drugi opet naplaćuje prolaz!
No tu nije kraj, danas su Turci vlasnici dijela dionica ACI marina, a za deset godina ja vidim da će oni biti stopostotni vlasnik i koncesionar najvećeg broja najljepših uvala na Jadranu, a onda se nećemo imati kome niti žaliti, žali se Rakuljić.

www.slobodnadalmacija.hr 

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video