O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Nesretna posada broda Lucky Ned

Situacija s posadom broda Lucky Ned (IMO 7917006, gt 4.610, dwt 7.578, izgrađen 1983. godine, vlasnik Ned Shipping SA, manager Nideir Maritime Inc. iz Pireja, zastava St. Vincent i Grenadini) koji je usidren 4 nautičke milje ispred luke Ploče krajnje je ozbiljna, a hrvatska pomorska administracija još uvijek ne reagira. Kada će MMPI početi preventivno reagirati zabranom ulaska u luke ispodstandardnih brodova ? Zar će Hrvatska postati groblje podstandardnih brodova?
U petak je ITF inspektor Romano Perić posjetio brod nakon što je posada telefonski zatražila  intervenciju. Ustanovio je:

* Zalihe vode su na rezervi, a potrošnja je od prvog dana dolaska svedena na ekonomsku. Prema procjenama zalihe mogu potrajati za još 4 do 5 dana. Ta se voda, osim za potrebe posade, koristi i za tehničke potrebe.  Ne treba isticati  što će se dogoditi ako nestane vode (gubitak pogona).

* Zalihe hrane su vrlo niske: ima nešto mesa i ribe, ali uopće nema zaliha voća i povrća.

* Potrošnja goriva svedena je na oko pola tone dnevno: zapovjednik tvrdi da mogu izdržati još neko vrijeme.

* Posada je uznemirena zbog nedostatka hrane, dugovanja s osnova neisplaćenih plaća i neizvjesne budućnosti.

* Vlasnik broda ne odgovara na nikakve pozive.

* Vlasnik broda je dužan i brodskom agentu.

SPH je opskrbio posadu telefonskim karticama kako bi mogli komunicirati.

Očito je da se radi o još jednom klasičnom slučaju napuštanja broda od strane vlasnika.

SPH još jednom proziva  MPPI da je krajnje  vrijeme  da reagira, jer odgađanjem  samo pogoršava situaciju  do mjere kada će silom prilika morati donijeti odluku.  Nažalost u posljednje vrijeme ima previše takvih slučajeva hrvatskih i stranih brodara (Generoso u Malom Lošinju, Padna u Kraljevici, Istra u Valenciji, brod u Halifaxu, trajekti u Ostendeu, tegljač u Papui Novoj Gvineji, brod Katina u Hodeidahu, dva broda u Gibraltaru i jedan u Casablanci) s hrvatskim  i stranim posadama koje su gladne, žedne i koje nisu plaćene mjesecima. A jedini im SPH pomaže (plaća repatrijaciju, hranu …).
Nažalost, resorni ministar još razmišlja, A SPH podsjeća MPPI  na obveze preuzete ratificiranjem Konvencije o radu pomoraca, 2006.

SPH podsjeća pomorce da ne oklijevaju kada im plaće kasne, jer svako oklijevanje znači da dugovi rastu i da postoji opasnost da dugovanje nikad neće naplatiti!

www.sph.hr 

Situacija s posadom broda Lucky Ned (IMO 7917006, gt 4.610, dwt 7.578, izgrađen 1983. godine, vlasnik Ned Shipping SA, manager Nideir Maritime Inc. iz Pireja, zastava St. Vincent i Grenadini) koji je usidren 4 nautičke milje ispred luke Ploče krajnje je ozbiljna, a hrvatska pomorska administracija još uvijek ne reagira. Kada će MMPI početi preventivno reagirati zabranom ulaska u luke ispodstandardnih brodova ? Zar će Hrvatska postati groblje podstandardnih brodova?
U petak je ITF inspektor Romano Perić posjetio brod nakon što je posada telefonski zatražila  intervenciju. Ustanovio je:

* Zalihe vode su na rezervi, a potrošnja je od prvog dana dolaska svedena na ekonomsku. Prema procjenama zalihe mogu potrajati za još 4 do 5 dana. Ta se voda, osim za potrebe posade, koristi i za tehničke potrebe.  Ne treba isticati  što će se dogoditi ako nestane vode (gubitak pogona).

* Zalihe hrane su vrlo niske: ima nešto mesa i ribe, ali uopće nema zaliha voća i povrća.

* Potrošnja goriva svedena je na oko pola tone dnevno: zapovjednik tvrdi da mogu izdržati još neko vrijeme.

* Posada je uznemirena zbog nedostatka hrane, dugovanja s osnova neisplaćenih plaća i neizvjesne budućnosti.

* Vlasnik broda ne odgovara na nikakve pozive.

* Vlasnik broda je dužan i brodskom agentu.

SPH je opskrbio posadu telefonskim karticama kako bi mogli komunicirati.

Očito je da se radi o još jednom klasičnom slučaju napuštanja broda od strane vlasnika.

SPH još jednom proziva  MPPI da je krajnje  vrijeme  da reagira, jer odgađanjem  samo pogoršava situaciju  do mjere kada će silom prilika morati donijeti odluku.  Nažalost u posljednje vrijeme ima previše takvih slučajeva hrvatskih i stranih brodara (Generoso u Malom Lošinju, Padna u Kraljevici, Istra u Valenciji, brod u Halifaxu, trajekti u Ostendeu, tegljač u Papui Novoj Gvineji, brod Katina u Hodeidahu, dva broda u Gibraltaru i jedan u Casablanci) s hrvatskim  i stranim posadama koje su gladne, žedne i koje nisu plaćene mjesecima. A jedini im SPH pomaže (plaća repatrijaciju, hranu …).
Nažalost, resorni ministar još razmišlja, A SPH podsjeća MPPI  na obveze preuzete ratificiranjem Konvencije o radu pomoraca, 2006.

SPH podsjeća pomorce da ne oklijevaju kada im plaće kasne, jer svako oklijevanje znači da dugovi rastu i da postoji opasnost da dugovanje nikad neće naplatiti!

www.sph.hr 

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video