O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Budućnost luke Gaženice je razvoj “home porta” i ribarske luke

Projekt luke Gaženice, koji je prije četiri godine prekinut, a nakon što je umjesto izgradnje putničkog terminala za prijem putnika te ostalih popratnih sadržaja na za to predviđenoj lokaciji od kontejnera složena zgrada koja je trebala imati tu funkciju, od danas se nastavlja onako kako je to bilo zamišljeno prvotnim projektom.

Božidar Longin, zadarski dožupan i predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave naglašava kako se s novom zgradom putničkog terminala nastavlja priča o putničko-trajektnoj luci kako je to bilo zamišljeno u 3. fazi ovog projekta.

– Kada je prekinut ovaj projekt bila je to čista politička obmana. Nikada nisam dvojio o tome kakav je to projekt. Naime, radi se o putničko- trajektno-turističko-ribarskoj luci. Mogli smo u četiri godine napraviti četiri zgrade, a to je izgubljeno. U sklopu novog dijela koji smo dobili, a radi se o 12 hektara površine, predvidjeli smo da na toj parceli bude kontejnerski terminal. Ovo sve je zapravo sastavni dio grada jer se povezuju zona Crno i zračna luka, zajedno s Lukom Zadar i oni trebaju biti dio jedne priče koja će biti objedinjena. Gdje su cruiseri tu su i avioni, tako je to povezano svugdje u svijetu. Venecija, kao najveća luka na Jadranu za cruisere, može nam biti primjer kako bi to trebalo izgledati u našoj luci, tvrdi Longin.

Budućnost luke Gaženice je razvoj “home porta”, odnosno luke koja će biti početna za sve cruisere, ali i razvoj onog dijela koji se odnosi na smještaj ribarica, kao i njihovo kompletno servisiranje. Od sljedećeg mjeseca počet će i izgradnja benzinske crpke za koju će koncesionar biti tvrtka CRODUX.

– Kada je zaustavljena 3. faza luke, za što je bila zatvorena i financijska konstrukcija, projektirana je luka za cruisere u Rijeci. Trenutno na području terminala za cruisere možemo primiti brodove do 400 metara duljine i imamo mjesta da možemo istovremeno primiti pet cruisera različitih dužina. Laž je i obmana da se ovdje radi o megalomaniji jer je dubina mora u Luci Rijeka 50 metara, dok je to u Gaženici 12 metara. Činjenica je da sve ovo vrijeme nismo izgubili kontakt s Njemačkom razvojnom bankom (KfW – Kreditanstalt für Wiederaufbau ) koji su nam uz 0,4 posto kamate dali kredit za dovršetak zgrade. Ono što je najbitnije je da smo imali s njima dobre odnose i željeli su nas pratiti i šire u svim projektima. Također smo u posljednje četiri godine zadržali i kontakte s potencijalnim koncesionarima koji su nam jako važni za ovaj projekt. Imali smo zatvorenu financijsku konstrukciju, građevinske dozvole i izvođače radova, ali sve je to prije četiri godine “pometeno” uz obrazloženje kako to ništa ne valja. Krenuli su u novo, potrošeni su novci za studije, a jedna je plaćena 450 tisuća eura, koja je utvrdila da ovakvoj luci treba zgrada kako je ona projektirana.

Imali smo tada 40 milijuna eura za zgradu, koja se mogla graditi i za 30 milijuna eura. Ovaj projekt je težak 35 milijuna eura za zgradu i 15 milijuna eura za obalni zid koji će sadržavati podzemnu garažu i “leteći most” nestao iz projekta prije četiri godine, kao i kontrolni toranj jer je on svakako komercijalno iskoristiva atrakcija. To je razlika između postojeće zgrade i ove koju ćemo početi graditi, rekao je Longin.

Lučka uprava Zadar preuzela je upravljanje lukom u Gaženici i lukom Lamjana, koje bi trebale biti objedinjene. Ribarstvu Županije su potrebni uvjeti, koji s novom ribarskom lukom u Gaženici dobivaju sve ono što je potrebno.

– Zgrada bi trebala biti gotova za godinu dana, s tim da je mjesec dana pripremnih radova već obavljeno. Projekt kontejnera je koštao kao i montiranje, a u četiri godine izgubljena je jedna zgrada. Zgrada vraća projekt 60 posto kroz garaže, iznajmljivanje prostora i drugo. U budućnosti se treba napraviti i opskrbni centar za goste, ali i naše otočane. Raspisan je natječaj i za ovaj projekt, a sve će to u konačnici iznositi i do 60-ak milijuna eura, najavljuje Božidar Longin zaključivši:

– Zgrada terminala imat će 25 tisuća metara kvadratnih i tu će biti smještene sve službe vezane uz luku. Imat ćemo uređeni okoliš od 18 tisuća kvadrata površine. Cruiserski promet je od lani s 50 tisuća turista porastao na 120 tisuća putnika, a do kraja godine će sigurno kroz luku proći i 150 tisuća gostiju. Mi ciljamo ipak na nešto drugo, na home port, na matičnu luku polaska. Mislim kako imamo dovoljno pomoraca koji bi mogli raditi na ovakvim brodovima.

www.glasistre.hr

Projekt luke Gaženice, koji je prije četiri godine prekinut, a nakon što je umjesto izgradnje putničkog terminala za prijem putnika te ostalih popratnih sadržaja na za to predviđenoj lokaciji od kontejnera složena zgrada koja je trebala imati tu funkciju, od danas se nastavlja onako kako je to bilo zamišljeno prvotnim projektom.

Božidar Longin, zadarski dožupan i predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave naglašava kako se s novom zgradom putničkog terminala nastavlja priča o putničko-trajektnoj luci kako je to bilo zamišljeno u 3. fazi ovog projekta.

– Kada je prekinut ovaj projekt bila je to čista politička obmana. Nikada nisam dvojio o tome kakav je to projekt. Naime, radi se o putničko- trajektno-turističko-ribarskoj luci. Mogli smo u četiri godine napraviti četiri zgrade, a to je izgubljeno. U sklopu novog dijela koji smo dobili, a radi se o 12 hektara površine, predvidjeli smo da na toj parceli bude kontejnerski terminal. Ovo sve je zapravo sastavni dio grada jer se povezuju zona Crno i zračna luka, zajedno s Lukom Zadar i oni trebaju biti dio jedne priče koja će biti objedinjena. Gdje su cruiseri tu su i avioni, tako je to povezano svugdje u svijetu. Venecija, kao najveća luka na Jadranu za cruisere, može nam biti primjer kako bi to trebalo izgledati u našoj luci, tvrdi Longin.

Budućnost luke Gaženice je razvoj “home porta”, odnosno luke koja će biti početna za sve cruisere, ali i razvoj onog dijela koji se odnosi na smještaj ribarica, kao i njihovo kompletno servisiranje. Od sljedećeg mjeseca počet će i izgradnja benzinske crpke za koju će koncesionar biti tvrtka CRODUX.

– Kada je zaustavljena 3. faza luke, za što je bila zatvorena i financijska konstrukcija, projektirana je luka za cruisere u Rijeci. Trenutno na području terminala za cruisere možemo primiti brodove do 400 metara duljine i imamo mjesta da možemo istovremeno primiti pet cruisera različitih dužina. Laž je i obmana da se ovdje radi o megalomaniji jer je dubina mora u Luci Rijeka 50 metara, dok je to u Gaženici 12 metara. Činjenica je da sve ovo vrijeme nismo izgubili kontakt s Njemačkom razvojnom bankom (KfW – Kreditanstalt für Wiederaufbau ) koji su nam uz 0,4 posto kamate dali kredit za dovršetak zgrade. Ono što je najbitnije je da smo imali s njima dobre odnose i željeli su nas pratiti i šire u svim projektima. Također smo u posljednje četiri godine zadržali i kontakte s potencijalnim koncesionarima koji su nam jako važni za ovaj projekt. Imali smo zatvorenu financijsku konstrukciju, građevinske dozvole i izvođače radova, ali sve je to prije četiri godine “pometeno” uz obrazloženje kako to ništa ne valja. Krenuli su u novo, potrošeni su novci za studije, a jedna je plaćena 450 tisuća eura, koja je utvrdila da ovakvoj luci treba zgrada kako je ona projektirana.

Imali smo tada 40 milijuna eura za zgradu, koja se mogla graditi i za 30 milijuna eura. Ovaj projekt je težak 35 milijuna eura za zgradu i 15 milijuna eura za obalni zid koji će sadržavati podzemnu garažu i “leteći most” nestao iz projekta prije četiri godine, kao i kontrolni toranj jer je on svakako komercijalno iskoristiva atrakcija. To je razlika između postojeće zgrade i ove koju ćemo početi graditi, rekao je Longin.

Lučka uprava Zadar preuzela je upravljanje lukom u Gaženici i lukom Lamjana, koje bi trebale biti objedinjene. Ribarstvu Županije su potrebni uvjeti, koji s novom ribarskom lukom u Gaženici dobivaju sve ono što je potrebno.

– Zgrada bi trebala biti gotova za godinu dana, s tim da je mjesec dana pripremnih radova već obavljeno. Projekt kontejnera je koštao kao i montiranje, a u četiri godine izgubljena je jedna zgrada. Zgrada vraća projekt 60 posto kroz garaže, iznajmljivanje prostora i drugo. U budućnosti se treba napraviti i opskrbni centar za goste, ali i naše otočane. Raspisan je natječaj i za ovaj projekt, a sve će to u konačnici iznositi i do 60-ak milijuna eura, najavljuje Božidar Longin zaključivši:

– Zgrada terminala imat će 25 tisuća metara kvadratnih i tu će biti smještene sve službe vezane uz luku. Imat ćemo uređeni okoliš od 18 tisuća kvadrata površine. Cruiserski promet je od lani s 50 tisuća turista porastao na 120 tisuća putnika, a do kraja godine će sigurno kroz luku proći i 150 tisuća gostiju. Mi ciljamo ipak na nešto drugo, na home port, na matičnu luku polaska. Mislim kako imamo dovoljno pomoraca koji bi mogli raditi na ovakvim brodovima.

www.glasistre.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video