O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Ekološku prijetnju „Explorer“ dižu na obalu

Ministarstvo pomorstva i prometa dogovorilo je sa stečajnim upraviteljem Jadranskog brodogradilišta Bijela Žarkom Ostojićem i rukovodstvom kontroverzne JU Vlade Crne Gore „Regionalni centar za obuku ronilaca za podvodno deminiranje” (RCUD) iz Bijele, način rješavanja problema sa zapuštenom motornom barkasom „Explorer” koja je u opasnosti da potone u akvatoriju brodogradilišta.

„Dogovoreno je da početkom idućeg tjedna RCUD iznajmi i plati velike dizalice kojima će „Explorer” biti podignut iz mora i smješten na za to već određeno mjesto na obali brodogradilišta gdje će čekati svoju konačnu sudbinu. Brod će vjerojatno biti ponuđen na prodaju, da li kao otpadni materijal ili još možda upotrebljivo plovilo, ali to zavisi od odluke Vlade koja je osnivač RCUD-a”- kazao nam je direktor Ureda za pomorstvo u Ministarstvu prometa i pomorstva, kapetan Vladan Radonjić.

On je dodao da je inspekcija sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Kotor detaljno upoznata sa problemom i da prati situaciju u vezi „Explorera” čije su potapanje na vezu u brodogradilištu prije nekoliko dana pravovremenom intervencijom, spriječili radnici-stečajci Jadranskog brodogradilišta. Oni su na vrijeme uključili pumpe kojima su ispumpali vodu što je „Explorer” prima kroz svoj truli drveni trup i time spriječili da ova motorna barkasa duga 22 metar, deplasmana 69,5 tona, potone, te da se iz nje u okolni akvatorij, izliju ostaci nafte i ulja iz strojarskog prostora.

„Explorer” je inače, nekadašnja specijalno opremljena hidrografska barkasa BH-11 Mornarice VJ, izgrađen je 1985. godine na Krku i bila je jedan od najmlađih i najboljih barkasa u Mornarici. U posjed RCUD-a dospio je 2005. kada ga je tadašnji ministar obrane SCG Prvoslav Davinić, poklonio JU Vlade Crne Gore sa sjedištem u Bijeloj, a zbog čega je kasnije u Srbiji protiv Davinića vođen dugogodišnji sudski postupak za zloupotrebu službenog položaja.

Vlada SAD je 2007. dala skoro 100 tisuća dolara za remont i opremanje „Explorera” po potrebama RCUD-a, u tivatskom Arsenalu, ali direktor te JU Veselin Mijajlović nikada nije koristio 350 tisuća eura vrijedan rekonstruirani ronilački brod u njegovoj osnovnoj namjeni. Naprotiv, ovaj državni je u ljeto 2008. neovlašteno korišten u poslovima polaganja dijela novog podvodnog kanalizacijskog ispusta u zaljevu Trašte, a koji je za kotorski „Vodovod” obavila privatna tvrtka Mijajlovićevog sina Danila, „Aquanaut” iz Podgorice. Iako je vlasnik privatne ronilačke tvrtke, Danilo je istovremeno stalno zaposlen kod oca Veselina, kao jedan od instruktora u državnom RCUD-u. Ubrzo nakon radova u zaljevu Trašte, RCUD je potpuno napustio i zapustio „Explorer” koji je godinama propadao na mrtvom vezu prvo u Risnu, a potom i u Bijeloj gdje će sada najvjerojatnije i skončati kao sekundarna sirovina.

www.bokanews.me

Ministarstvo pomorstva i prometa dogovorilo je sa stečajnim upraviteljem Jadranskog brodogradilišta Bijela Žarkom Ostojićem i rukovodstvom kontroverzne JU Vlade Crne Gore „Regionalni centar za obuku ronilaca za podvodno deminiranje” (RCUD) iz Bijele, način rješavanja problema sa zapuštenom motornom barkasom „Explorer” koja je u opasnosti da potone u akvatoriju brodogradilišta.

„Dogovoreno je da početkom idućeg tjedna RCUD iznajmi i plati velike dizalice kojima će „Explorer” biti podignut iz mora i smješten na za to već određeno mjesto na obali brodogradilišta gdje će čekati svoju konačnu sudbinu. Brod će vjerojatno biti ponuđen na prodaju, da li kao otpadni materijal ili još možda upotrebljivo plovilo, ali to zavisi od odluke Vlade koja je osnivač RCUD-a”- kazao nam je direktor Ureda za pomorstvo u Ministarstvu prometa i pomorstva, kapetan Vladan Radonjić.

On je dodao da je inspekcija sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Kotor detaljno upoznata sa problemom i da prati situaciju u vezi „Explorera” čije su potapanje na vezu u brodogradilištu prije nekoliko dana pravovremenom intervencijom, spriječili radnici-stečajci Jadranskog brodogradilišta. Oni su na vrijeme uključili pumpe kojima su ispumpali vodu što je „Explorer” prima kroz svoj truli drveni trup i time spriječili da ova motorna barkasa duga 22 metar, deplasmana 69,5 tona, potone, te da se iz nje u okolni akvatorij, izliju ostaci nafte i ulja iz strojarskog prostora.

„Explorer” je inače, nekadašnja specijalno opremljena hidrografska barkasa BH-11 Mornarice VJ, izgrađen je 1985. godine na Krku i bila je jedan od najmlađih i najboljih barkasa u Mornarici. U posjed RCUD-a dospio je 2005. kada ga je tadašnji ministar obrane SCG Prvoslav Davinić, poklonio JU Vlade Crne Gore sa sjedištem u Bijeloj, a zbog čega je kasnije u Srbiji protiv Davinića vođen dugogodišnji sudski postupak za zloupotrebu službenog položaja.

Vlada SAD je 2007. dala skoro 100 tisuća dolara za remont i opremanje „Explorera” po potrebama RCUD-a, u tivatskom Arsenalu, ali direktor te JU Veselin Mijajlović nikada nije koristio 350 tisuća eura vrijedan rekonstruirani ronilački brod u njegovoj osnovnoj namjeni. Naprotiv, ovaj državni je u ljeto 2008. neovlašteno korišten u poslovima polaganja dijela novog podvodnog kanalizacijskog ispusta u zaljevu Trašte, a koji je za kotorski „Vodovod” obavila privatna tvrtka Mijajlovićevog sina Danila, „Aquanaut” iz Podgorice. Iako je vlasnik privatne ronilačke tvrtke, Danilo je istovremeno stalno zaposlen kod oca Veselina, kao jedan od instruktora u državnom RCUD-u. Ubrzo nakon radova u zaljevu Trašte, RCUD je potpuno napustio i zapustio „Explorer” koji je godinama propadao na mrtvom vezu prvo u Risnu, a potom i u Bijeloj gdje će sada najvjerojatnije i skončati kao sekundarna sirovina.

www.bokanews.me