O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zašto nejednake plaće za isto radno mjesto?

Uredu Pučke pravobraniteljice upućen je dopis s pregledom manjeg dijela problema s kojima se susreću pomorci i radnici Društva Jadrolinija. Sindikat pomoraca Hrvatske ponovo traži pomoć i savjet kako da, napokon, riješimo navedene probleme, bez nepotrebnog pokretanja sudskih sporova i (ili) radikalnih sindikalnih radnji.

Izdvajamo sljedeće:

1. NEJEDNAKA PLAĆA ZA ISTI POSAO I ISTO RADNO MJESTO 
Iako je to novom sistematizacijom radnih mjesta izmijenjeno te više ne postoji razlika između šalterskih radnika, odnosno više ne postoji šalterski radnik 1 i šalterski radnik 2, oni i dalje, bez ikakvog obrazloženja ili propisanih uvjeta, imaju nejednake plaće sukladno prije određenim koeficijentima koji više nemaju osnovu u nazivu radnog mjesta, osim možda u nepotizmu i slično.

Također slična situacija je i u odnosu na 1. časnike palube koji se ukrcavaju, sukladno nalogu ukrcaja, kao CAP1 – časnik plovidbene straže I, obzirom da na svim brodovima preko 3000 BT mora biti osposobljeni časnik sa završenom višom ili visokom stručnom spremom i odgovarajućim zvanjem. No pomorci na navedenom radnom mjestu imaju potpisane UOR za CAP 2 i primaju plaću 2. časnika palube, već godinama, iako u Jadroliniji na nekim brodovima u međunarodnoj i nacionalnoj plovidbi imamo 1. časnike palube s odgovarajućim UOR i adekvatnom plaćom.

2. ODUGOVLAČENJE KOLEKTIVNOG PREGOVARANJA 
Već godinama, nismo uspjeli zaključiti i ispregovarati NKU, koji smo otpočeli prije više godina (5,5) potpisivanjem Protokola o pregovorima. Naše traženje za izradu KU za radnike na kopnu u Jadroliniji jednostavno se, uz pisano obećanje uprave, zanemaruje i odbija se pristupiti pregovorima.

3. UGOVORI O RADU NA ODREĐENO VRIJEME 
Problem koji se ne rješava također je odbijanje sadašnje Uprave da napokon izmjeni Ugovore o radu s određenog na neodređeno vrijeme dijelu šalterskih radnika(ca), koji rade na istim poslovima, ali s prekidima od dva mjeseca u periodu od tri godine, već više od 10 – 15 godina. Naš član Alena Bakmaz, šalterski radnik iz Šibenika, je do sada potpisao pedeset i dva UOR na određeno vrijeme. A takvih je mnogo.

4. PROBLEMATIKA NOVE SISTEMATIZACIJE RADNIH MJESTA
U Jadroliniji je donesena «Odluka o ustroju radnih mjesta s ustrojem za zasnivanje radnog odnosa i brojem izvršitelja», kao i «Sistematizacija radnih mjesta». Karakteristično je da na rukovodećim mjestima na kopnu nema visoko obrazovanih stručnjaka s pomoračkim zvanjima, ili je broj minoran, što smatramo glavnim uzrokom propadanja Jadrolinije na svim razinama, a to je posebno vidno kod međunarodnih linija i ukidanja dužobalne linije. To se reflektiralo na broj zaposlenih pomoraca, koji je prije 4-5 godina bio negdje oko 1750, a sada je 1266!

Cijeli dopis možete pročitati ili preuzeti na vaše računalo OVDJE.

Foto: Pomorac.net

www.sph.hr 

Uredu Pučke pravobraniteljice upućen je dopis s pregledom manjeg dijela problema s kojima se susreću pomorci i radnici Društva Jadrolinija. Sindikat pomoraca Hrvatske ponovo traži pomoć i savjet kako da, napokon, riješimo navedene probleme, bez nepotrebnog pokretanja sudskih sporova i (ili) radikalnih sindikalnih radnji.

Izdvajamo sljedeće:

1. NEJEDNAKA PLAĆA ZA ISTI POSAO I ISTO RADNO MJESTO 
Iako je to novom sistematizacijom radnih mjesta izmijenjeno te više ne postoji razlika između šalterskih radnika, odnosno više ne postoji šalterski radnik 1 i šalterski radnik 2, oni i dalje, bez ikakvog obrazloženja ili propisanih uvjeta, imaju nejednake plaće sukladno prije određenim koeficijentima koji više nemaju osnovu u nazivu radnog mjesta, osim možda u nepotizmu i slično.

Također slična situacija je i u odnosu na 1. časnike palube koji se ukrcavaju, sukladno nalogu ukrcaja, kao CAP1 – časnik plovidbene straže I, obzirom da na svim brodovima preko 3000 BT mora biti osposobljeni časnik sa završenom višom ili visokom stručnom spremom i odgovarajućim zvanjem. No pomorci na navedenom radnom mjestu imaju potpisane UOR za CAP 2 i primaju plaću 2. časnika palube, već godinama, iako u Jadroliniji na nekim brodovima u međunarodnoj i nacionalnoj plovidbi imamo 1. časnike palube s odgovarajućim UOR i adekvatnom plaćom.

2. ODUGOVLAČENJE KOLEKTIVNOG PREGOVARANJA 
Već godinama, nismo uspjeli zaključiti i ispregovarati NKU, koji smo otpočeli prije više godina (5,5) potpisivanjem Protokola o pregovorima. Naše traženje za izradu KU za radnike na kopnu u Jadroliniji jednostavno se, uz pisano obećanje uprave, zanemaruje i odbija se pristupiti pregovorima.

3. UGOVORI O RADU NA ODREĐENO VRIJEME 
Problem koji se ne rješava također je odbijanje sadašnje Uprave da napokon izmjeni Ugovore o radu s određenog na neodređeno vrijeme dijelu šalterskih radnika(ca), koji rade na istim poslovima, ali s prekidima od dva mjeseca u periodu od tri godine, već više od 10 – 15 godina. Naš član Alena Bakmaz, šalterski radnik iz Šibenika, je do sada potpisao pedeset i dva UOR na određeno vrijeme. A takvih je mnogo.

4. PROBLEMATIKA NOVE SISTEMATIZACIJE RADNIH MJESTA
U Jadroliniji je donesena «Odluka o ustroju radnih mjesta s ustrojem za zasnivanje radnog odnosa i brojem izvršitelja», kao i «Sistematizacija radnih mjesta». Karakteristično je da na rukovodećim mjestima na kopnu nema visoko obrazovanih stručnjaka s pomoračkim zvanjima, ili je broj minoran, što smatramo glavnim uzrokom propadanja Jadrolinije na svim razinama, a to je posebno vidno kod međunarodnih linija i ukidanja dužobalne linije. To se reflektiralo na broj zaposlenih pomoraca, koji je prije 4-5 godina bio negdje oko 1750, a sada je 1266!

Cijeli dopis možete pročitati ili preuzeti na vaše računalo OVDJE.

Foto: Pomorac.net

www.sph.hr