O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pomorska pilotaža: Luka Kotor zloupotrijebila dominantan položaj

Agencija za zaštitu konkurencije utvrdila je da Luka Kotor ima dominantan položaj na relevantnom tržištu pružanja lučkih usluga – pomorske pilotaže. Agencija smatra da je kotorska luka izvršila zloupotrebu dominantnog položaja u smislu nametanja obaveze isključivog angažiranja pilota za usluge pomorske pilotaže u svim slučajevima gdje je polazna ili dolazna luka bio akvatorij luke Kotor.

“Okončan je postupak i donijeto Rješenje kojim je utvrđeno da Luka Kotor ima dominantan položaj na relevantnom tržištu pružanja lučkih usluga-pilotaže, na relevantnom geografskom tržištu akvatorija luke Kotor -Općine Kotor, te da je ista izvršila radnju zloupotrebe dominantnog položaja u smislu člana 15. stavak 2. točka 1 i 2 Zakona o zaštiti konkurencije u smislu nametanja obaveze isključivog angažiranja pilota za usluge pilotaže u svim slučajevima gdje je polazna ili dolazna luka bio akvatorij luke Kotor. Istovremeno, Agencija je zabranila svako buduće postupanje kojim bi Luka Kotor mogla spriječiti, ograničiti ili narušiti konkurenciju zloupotrebom dominantnog položaja na opisan način”, navodi se u PlatformI za sudjelovanje crnogorske delegacije na VI sastanku Odbora za stabilizaciju i pridruživanje, koji će biti održan 18. prosinca u Bruxellesu.

Agencija je naložila i poduzimanje mjere iz člana 59. Zakona srazmjerno učinjenoj povredi, radi otklanjanja štetnih posljedica i uspostavljanja efikasne konkurencije na tržištu, kao i rok za njeno izvršenje.

Predsjednici Suda za prekršaje Budva podnijet je kontrolni zahtjev kojim se zahtijeva omogućavanje funkcioniranja sustava zaštite, radi ažurnijeg i efikasnijeg postupanja suda – Odjela u Kotoru, u postupku određivanja kazne za utvrđenu povredu konkurencije, tim prije što dosadašnja praksa sudova – Odjeljenja za prekršaje upućuje na pretežne odluke kojim se obustavljaju postupci, po osnovi Zakona o prekršajima. Ovo iz razloga što Odjeljenje u Kotoru nije poduzelo ni jednu radnju nakon donošenja Rješenja Višeg suda za prekršaje Crne Gore.

Pravilnik o pomorskoj pilotaži je objavljen u “Službenom listu CG”, br. 50/2014 od 28.11.2014. godine, a stupio je na snagu 6.12.2014.

Pravilnikom se propisuju bliži uvjeti koje treba ispunjavati pilotski plovni objekt i VHV radio-stanice, sadržaj i način vođenja pilotskog dnevnika, način obilježavanja pilotskih plovnih objekata i korištenja pozivnih znakova za pilotažu, način vršenja pilotske obuke i polaganja pilotskog ispita, program za polaganje pilotskog ispita, način vođenja evidencije o izdanim i oduzetim pilotskim legitimacijama, obrazac pilotske legitimacije i službeno odijelo pilota.

Podsjetimo, godinama unazad, Europska komisija je, nastavljajući obračun sa zloupotrebom dominantnog položaja i kartelima na europskom tržištu, kaznila desetke tvrtki s globama vrijednim više stotina milijuna eura.

Otkrivanje kartelnih sporazuma posebno se cijeni u izvještaju o napretku zemlje na putu ka EU, pa bi zbog toga nadležni sudovi morali žestoko novčano kazniti zloupotrebe dominantnog položaja u Crnoj Gori.

www.seebiz.eu

Agencija za zaštitu konkurencije utvrdila je da Luka Kotor ima dominantan položaj na relevantnom tržištu pružanja lučkih usluga – pomorske pilotaže. Agencija smatra da je kotorska luka izvršila zloupotrebu dominantnog položaja u smislu nametanja obaveze isključivog angažiranja pilota za usluge pomorske pilotaže u svim slučajevima gdje je polazna ili dolazna luka bio akvatorij luke Kotor.

“Okončan je postupak i donijeto Rješenje kojim je utvrđeno da Luka Kotor ima dominantan položaj na relevantnom tržištu pružanja lučkih usluga-pilotaže, na relevantnom geografskom tržištu akvatorija luke Kotor -Općine Kotor, te da je ista izvršila radnju zloupotrebe dominantnog položaja u smislu člana 15. stavak 2. točka 1 i 2 Zakona o zaštiti konkurencije u smislu nametanja obaveze isključivog angažiranja pilota za usluge pilotaže u svim slučajevima gdje je polazna ili dolazna luka bio akvatorij luke Kotor. Istovremeno, Agencija je zabranila svako buduće postupanje kojim bi Luka Kotor mogla spriječiti, ograničiti ili narušiti konkurenciju zloupotrebom dominantnog položaja na opisan način”, navodi se u PlatformI za sudjelovanje crnogorske delegacije na VI sastanku Odbora za stabilizaciju i pridruživanje, koji će biti održan 18. prosinca u Bruxellesu.

Agencija je naložila i poduzimanje mjere iz člana 59. Zakona srazmjerno učinjenoj povredi, radi otklanjanja štetnih posljedica i uspostavljanja efikasne konkurencije na tržištu, kao i rok za njeno izvršenje.

Predsjednici Suda za prekršaje Budva podnijet je kontrolni zahtjev kojim se zahtijeva omogućavanje funkcioniranja sustava zaštite, radi ažurnijeg i efikasnijeg postupanja suda – Odjela u Kotoru, u postupku određivanja kazne za utvrđenu povredu konkurencije, tim prije što dosadašnja praksa sudova – Odjeljenja za prekršaje upućuje na pretežne odluke kojim se obustavljaju postupci, po osnovi Zakona o prekršajima. Ovo iz razloga što Odjeljenje u Kotoru nije poduzelo ni jednu radnju nakon donošenja Rješenja Višeg suda za prekršaje Crne Gore.

Pravilnik o pomorskoj pilotaži je objavljen u “Službenom listu CG”, br. 50/2014 od 28.11.2014. godine, a stupio je na snagu 6.12.2014.

Pravilnikom se propisuju bliži uvjeti koje treba ispunjavati pilotski plovni objekt i VHV radio-stanice, sadržaj i način vođenja pilotskog dnevnika, način obilježavanja pilotskih plovnih objekata i korištenja pozivnih znakova za pilotažu, način vršenja pilotske obuke i polaganja pilotskog ispita, program za polaganje pilotskog ispita, način vođenja evidencije o izdanim i oduzetim pilotskim legitimacijama, obrazac pilotske legitimacije i službeno odijelo pilota.

Podsjetimo, godinama unazad, Europska komisija je, nastavljajući obračun sa zloupotrebom dominantnog položaja i kartelima na europskom tržištu, kaznila desetke tvrtki s globama vrijednim više stotina milijuna eura.

Otkrivanje kartelnih sporazuma posebno se cijeni u izvještaju o napretku zemlje na putu ka EU, pa bi zbog toga nadležni sudovi morali žestoko novčano kazniti zloupotrebe dominantnog položaja u Crnoj Gori.

www.seebiz.eu

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video