O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Najveći brodovi antičkog svijeta

U usporedbi s današnjim brodovima visoke tehnologije, oni antičkog doba čine nam se vrlo jednostavnim. Međutim, otkriće dvaju velikih brodova za razonodu izgrađenih u vrijeme ludog rimskog cara Kaligule prisililo je povjesničare da preispitaju svoje stavove o antici.

Pojavom sve više i više novih otkrića promijenio se pogled na antičke brodove. Otkriće na jezeru Nemi, koje se nalazi 24 kilometra od Rima, prisililo je da se preispitaju rimski brodovi. Nikada prije nisu pronađeni luksuzni brodovi. Kada su dva broda podignuta na površinu jezera postale su vidljive njihove prave dimenzije. Bili su dugački oko 70 i široki 20 metara. Uzimajući u obzir veličinu jezera Nemi od jedne milje – brodovi su bili ogromni. No, još više je iznenadila njihova kvaliteta i tehnologija. Veliki brodovi pravo su blago za povjesničare i arheologe. Na njima je bio mramorni pod i sanitarni čvor s toplom i hladnom vodom. Bile su to plutajuće palače od zlata s podnim mozaicima, a s druge strane odražavali su tehničke sposobnosti rimskih brodograditelja. Na olovnim cijevima pronađenim na mjestu olupine, istraživači su uočili čudne znakove koji su označavali ime despotskog imperatora Kaligule. On je postao car u dobi od 25 godina, a bogatstvo i moć učinili su svoje. Zaradio je reputaciju brutalnog sadista koji je trošio bogatstvo radi zadovoljstva i zadovoljavanja osjetila. No, njegova slabost bila je more, budući da je bio potomak dviju slavnih generacija pomoraca.

Od prvih dana vladavine Kaligulu je privlačio jezero Nemi sa svetim hramom Dijane. Jezero je poznato kao “ogledalo Dijane”, a njezin kult, poput Artemide u Grčkoj, rođen je davno. Ona je povezana s ritualom inicijacije i transformacije. Tim čudnim kultom Kaligura je bio očaran i naredio je da mu izgrade palaču u blizini svetišta božice. Kult Dijane mu je omogućio da čini krvoprolića i perverzije pod krinkom vjerskog obožavanja. Jezero Nemi bilo je idealno mjesto za to. Nije bilo dovoljno palača i Kaligula je naredio da se izgrade dva velika broda dostojna najmoćnijeg čovjeka na svijetu. Prema njegovim uputama, prvi brod je trebao biti plutajući hram Dijane, a drugi luksuzni brod za zabavu cara i njegovih gostiju. Kaligula je želio da veliki brodovi služe kao ukras jezera.

41336U blizini je sagradio brodogradilište. U gradnji su sudjelovali najbolji od najboljih inženjera. Zahtjevi za brodove bili su iznimno složeni: nizak trup, a istovremeno mora biti dovoljno širok da zadrži ravnotežu pod teškom nadgradnjom. Tehnologija gradnje je napredovala, a kvaliteta izvedbe je bila na visini. Jedna od značajki brodova bio je niz brončanih životinjskih glava. Među nalazima bile su keramičke cijevi koje su podržavale i zagrijavale pod. To dokazuje da su veliki brodovi bili opremljeni sofisticiranim sustavom grijanja. Tijekom iskapanja pronađena je i brončana slavina koja je kontrolirala protok vode u rezervoarima. Od tamo, ona je dolazila do olovnih cijevi i služila za različite potrebe. Sustav je bio jedinstven i radio bez problema, jedina razlika je u tome što je slavina bila stara 2000 godina. Također je pronađeno mnogo željeza pomoću kojeg su se pričvršćivali drveni elementi, a bilo je tretirano otopinom koja je štitila od korozije. Brod je pokretalo stotine veslača.

33074Metode, pomoću kojih je izgrađeno više brodova Kaligule, bile su stare nekoliko stotina godina. Testirane su na trovačkim brodovima za prijevoz tereta u Sredozemnom moru. Bilo je to staklo, maslinovo ulje i drugi teret. Trgovački brodovi su klasificirani prema broju amfora koje su mogli prevoziti.

Mnogi arheolozi htjeli su podići velike brodove iz jezera Nemi, no bilo je nemoguće. Mogli su podići samo fragmente. U taj se posao umiješao fašistički diktator Mussolini koji je iskoristio priliku da usporedi svoj režim s rimskim carom. Odlučeno je da se voda iz jezera ispusti kroz tunel napravljen mnogo stoljeća prije rođenja Kaligule. Njega su koristili za kontrolu razine vode u jezeru, kada je izgrađen Dijanin hram.

Veliki brodovi Antike

Evakuacija je počela 20. listopada 1928., a otkrića su potresla svijet. Oba broda pojavila su se prvi put nakon 2000 godina. Njihova očuvanost impresionirala je čak i arheologe. Moglo se vidjeti kako su građeni veliki drveni brodovi. Na obalu je podignuto i mnogo stvari iz tog vremena. Pronađene su crpke za vodu, koje su radile za vrijeme plovidbe. Pronađena je i platforma s polugom koju su koristili za vraćanje kipa božice Dijane.

Kaligula ubijen je u četvrtoj godini njegove vladavine, a njegovi veliki brodovi za razonodu su potopljeni. Tijekom Drugog svjetskog rata, kada su se Mussolini i njegovi vojnici povukli, muzej, u kojem su restaurirani veliki brodovi, spalili su nacisti.

s81881Gubitak velikih brodova doista je nenadomjestiv. Muzej je danas djelomično obnovljen, no još uvijek izgleda prazno. Arheolozi imaju veliku želju obnoviti bar jedan od brodova, a ako im ti planovi uspiju brodovi-hramovi vratit će se na jezero i dokazat će svijetu da su bili „Titanici” u antičkom svijetu.

U usporedbi s današnjim brodovima visoke tehnologije, oni antičkog doba čine nam se vrlo jednostavnim. Međutim, otkriće dvaju velikih brodova za razonodu izgrađenih u vrijeme ludog rimskog cara Kaligule prisililo je povjesničare da preispitaju svoje stavove o antici.

Pojavom sve više i više novih otkrića promijenio se pogled na antičke brodove. Otkriće na jezeru Nemi, koje se nalazi 24 kilometra od Rima, prisililo je da se preispitaju rimski brodovi. Nikada prije nisu pronađeni luksuzni brodovi. Kada su dva broda podignuta na površinu jezera postale su vidljive njihove prave dimenzije. Bili su dugački oko 70 i široki 20 metara. Uzimajući u obzir veličinu jezera Nemi od jedne milje – brodovi su bili ogromni. No, još više je iznenadila njihova kvaliteta i tehnologija. Veliki brodovi pravo su blago za povjesničare i arheologe. Na njima je bio mramorni pod i sanitarni čvor s toplom i hladnom vodom. Bile su to plutajuće palače od zlata s podnim mozaicima, a s druge strane odražavali su tehničke sposobnosti rimskih brodograditelja. Na olovnim cijevima pronađenim na mjestu olupine, istraživači su uočili čudne znakove koji su označavali ime despotskog imperatora Kaligule. On je postao car u dobi od 25 godina, a bogatstvo i moć učinili su svoje. Zaradio je reputaciju brutalnog sadista koji je trošio bogatstvo radi zadovoljstva i zadovoljavanja osjetila. No, njegova slabost bila je more, budući da je bio potomak dviju slavnih generacija pomoraca.

Od prvih dana vladavine Kaligulu je privlačio jezero Nemi sa svetim hramom Dijane. Jezero je poznato kao “ogledalo Dijane”, a njezin kult, poput Artemide u Grčkoj, rođen je davno. Ona je povezana s ritualom inicijacije i transformacije. Tim čudnim kultom Kaligura je bio očaran i naredio je da mu izgrade palaču u blizini svetišta božice. Kult Dijane mu je omogućio da čini krvoprolića i perverzije pod krinkom vjerskog obožavanja. Jezero Nemi bilo je idealno mjesto za to. Nije bilo dovoljno palača i Kaligula je naredio da se izgrade dva velika broda dostojna najmoćnijeg čovjeka na svijetu. Prema njegovim uputama, prvi brod je trebao biti plutajući hram Dijane, a drugi luksuzni brod za zabavu cara i njegovih gostiju. Kaligula je želio da veliki brodovi služe kao ukras jezera.

41336U blizini je sagradio brodogradilište. U gradnji su sudjelovali najbolji od najboljih inženjera. Zahtjevi za brodove bili su iznimno složeni: nizak trup, a istovremeno mora biti dovoljno širok da zadrži ravnotežu pod teškom nadgradnjom. Tehnologija gradnje je napredovala, a kvaliteta izvedbe je bila na visini. Jedna od značajki brodova bio je niz brončanih životinjskih glava. Među nalazima bile su keramičke cijevi koje su podržavale i zagrijavale pod. To dokazuje da su veliki brodovi bili opremljeni sofisticiranim sustavom grijanja. Tijekom iskapanja pronađena je i brončana slavina koja je kontrolirala protok vode u rezervoarima. Od tamo, ona je dolazila do olovnih cijevi i služila za različite potrebe. Sustav je bio jedinstven i radio bez problema, jedina razlika je u tome što je slavina bila stara 2000 godina. Također je pronađeno mnogo željeza pomoću kojeg su se pričvršćivali drveni elementi, a bilo je tretirano otopinom koja je štitila od korozije. Brod je pokretalo stotine veslača.

33074Metode, pomoću kojih je izgrađeno više brodova Kaligule, bile su stare nekoliko stotina godina. Testirane su na trovačkim brodovima za prijevoz tereta u Sredozemnom moru. Bilo je to staklo, maslinovo ulje i drugi teret. Trgovački brodovi su klasificirani prema broju amfora koje su mogli prevoziti.

Mnogi arheolozi htjeli su podići velike brodove iz jezera Nemi, no bilo je nemoguće. Mogli su podići samo fragmente. U taj se posao umiješao fašistički diktator Mussolini koji je iskoristio priliku da usporedi svoj režim s rimskim carom. Odlučeno je da se voda iz jezera ispusti kroz tunel napravljen mnogo stoljeća prije rođenja Kaligule. Njega su koristili za kontrolu razine vode u jezeru, kada je izgrađen Dijanin hram.

Veliki brodovi Antike

Evakuacija je počela 20. listopada 1928., a otkrića su potresla svijet. Oba broda pojavila su se prvi put nakon 2000 godina. Njihova očuvanost impresionirala je čak i arheologe. Moglo se vidjeti kako su građeni veliki drveni brodovi. Na obalu je podignuto i mnogo stvari iz tog vremena. Pronađene su crpke za vodu, koje su radile za vrijeme plovidbe. Pronađena je i platforma s polugom koju su koristili za vraćanje kipa božice Dijane.

Kaligula ubijen je u četvrtoj godini njegove vladavine, a njegovi veliki brodovi za razonodu su potopljeni. Tijekom Drugog svjetskog rata, kada su se Mussolini i njegovi vojnici povukli, muzej, u kojem su restaurirani veliki brodovi, spalili su nacisti.

s81881Gubitak velikih brodova doista je nenadomjestiv. Muzej je danas djelomično obnovljen, no još uvijek izgleda prazno. Arheolozi imaju veliku želju obnoviti bar jedan od brodova, a ako im ti planovi uspiju brodovi-hramovi vratit će se na jezero i dokazat će svijetu da su bili „Titanici” u antičkom svijetu.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video