O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Prvi električni autonomni teretni brod spreman do 2020.

Norveški stručnjak za pomorsku tehnologiju Kongsberg i proizvođač umjetnih gnojiva Yara udružili su se na projektu izgradnje prvog autonomnog i potpuno električnog teretnog broda.

Brod „Yara Birkeland” prevozit će gnojiva između tri luke u južnoj Norveškoj. Na ruti duljoj od 65 nautičkih milja, moći će prevoziti otprilike 100 kontejnera brzinom od 12 do 15 čvorova, kaže voditelj projekta Bjorna Tore Orvika.

Operacije bi trebale započeti u drugoj polovici 2018. godine, prijevozom iz postrojenja Porsgrunn tvrtke Yara u Brevik i Larvik u Norveškoj. „Yara Birkeland” će u početku imati posadu dok bi u 2019. trebao prijeći na daljinsko upravljanje, a od 2020. trebao bi biti u stanju obavljati potpuno autonomne operacije.

“Svakodnevno je potrebno više od 100 putovanja kamiona dizelaša za transport proizvoda iz Yareove tvornice Porsgrunn do luka u Breviku i Larviku, odakle isporučujemo gnojiva i proizvode kupcima širom svijeta. S novim autonomnim kontejnerskim brodom na električni pogon preselit ćemo prijevoz s cesta na more i time smanjiti emisije buke i prašine, poboljšati sigurnost lokalnih cesta i smanjiti emisije dušikovih i ugljikovih plinova”, izjavio je glavni izvršni direktor Yare Svein Tore Holsether.

U sklopu partnerstva, Kongsberg će biti zadužen za razvoj i isporuku svih ključnih tehnologija na „Yara Birkeland”, uključujući senzore i integraciju potrebnu za daljinske i autonomne operacije, uz električne pogone, sustave za nadzor baterijskih i pogonskih sustava. Prema tvrtki, njegovi integrirani sustavi nadzora i nadgledanja već su sposobni osigurati tehnologiju za daljinske i bespilotne operacije.

“Premještanjem kontejnerskog transporta s kopna na more, „Yara Birkeland” je početak velikog doprinosa ispunjavanju nacionalnih i međunarodnih ciljeva utjecaja na okoliš. Novi koncept također je divovski korak naprijed prema povećanom pomorskom transportu općenito”, kaže Geir Håøy, predsjednik i izvršni direktor tvrtke Kongsberg.

“Razvoj sustava za autonomne operacije je prirodni korak za Kongsberg, s obzirom na naše desetljeće stručnosti u razvoju i integraciji naprednih senzora, sustava kontrole i komunikacije za sva područja brodskog poslovanja. „Yara Birkeland” će postaviti mjerilo za primjenu inovativne pomorske tehnologije za učinkovitije i ekološki prihvatljivije otpremništvo”, kaže Håøy.

www.worldmaritimenews.com

Norveški stručnjak za pomorsku tehnologiju Kongsberg i proizvođač umjetnih gnojiva Yara udružili su se na projektu izgradnje prvog autonomnog i potpuno električnog teretnog broda.

Brod „Yara Birkeland” prevozit će gnojiva između tri luke u južnoj Norveškoj. Na ruti duljoj od 65 nautičkih milja, moći će prevoziti otprilike 100 kontejnera brzinom od 12 do 15 čvorova, kaže voditelj projekta Bjorna Tore Orvika.

Operacije bi trebale započeti u drugoj polovici 2018. godine, prijevozom iz postrojenja Porsgrunn tvrtke Yara u Brevik i Larvik u Norveškoj. „Yara Birkeland” će u početku imati posadu dok bi u 2019. trebao prijeći na daljinsko upravljanje, a od 2020. trebao bi biti u stanju obavljati potpuno autonomne operacije.

“Svakodnevno je potrebno više od 100 putovanja kamiona dizelaša za transport proizvoda iz Yareove tvornice Porsgrunn do luka u Breviku i Larviku, odakle isporučujemo gnojiva i proizvode kupcima širom svijeta. S novim autonomnim kontejnerskim brodom na električni pogon preselit ćemo prijevoz s cesta na more i time smanjiti emisije buke i prašine, poboljšati sigurnost lokalnih cesta i smanjiti emisije dušikovih i ugljikovih plinova”, izjavio je glavni izvršni direktor Yare Svein Tore Holsether.

U sklopu partnerstva, Kongsberg će biti zadužen za razvoj i isporuku svih ključnih tehnologija na „Yara Birkeland”, uključujući senzore i integraciju potrebnu za daljinske i autonomne operacije, uz električne pogone, sustave za nadzor baterijskih i pogonskih sustava. Prema tvrtki, njegovi integrirani sustavi nadzora i nadgledanja već su sposobni osigurati tehnologiju za daljinske i bespilotne operacije.

“Premještanjem kontejnerskog transporta s kopna na more, „Yara Birkeland” je početak velikog doprinosa ispunjavanju nacionalnih i međunarodnih ciljeva utjecaja na okoliš. Novi koncept također je divovski korak naprijed prema povećanom pomorskom transportu općenito”, kaže Geir Håøy, predsjednik i izvršni direktor tvrtke Kongsberg.

“Razvoj sustava za autonomne operacije je prirodni korak za Kongsberg, s obzirom na naše desetljeće stručnosti u razvoju i integraciji naprednih senzora, sustava kontrole i komunikacije za sva područja brodskog poslovanja. „Yara Birkeland” će postaviti mjerilo za primjenu inovativne pomorske tehnologije za učinkovitije i ekološki prihvatljivije otpremništvo”, kaže Håøy.

www.worldmaritimenews.com

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video