O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Na moru od Žnjana do Sustipana vlada potpuni kaos

Čini se da promet morem nikad nije bio gušći na Jadranu, što se odnosi i na splitsko područje. Uz brojne jahtaše, državne i privatne putničke brodove, more pjene i turističke podmornice, vodeni skuteri, raznorazne daske, tube, banane i drugi rekviziti, a uz obalu se gotovo pa nemoguće privezati. Kapetanija i pomorska policija imaju pune ruke posla.

Građani nam javljaju o bizarnim situacijama. Prije nekoliko dana drski jahtaš zamalo je “pokupio” male jedriličare u “optimistima” ispod Sustipana, dok su ulaz u lučicu Zenta prepriječili turisti s daskama kymera koje voze ležeći na prsima. Inače, ta jurilica vozi i do 30 kilometara na sat, a vozi se bez ikakve dozvole. Skuteri idu na živce i kupačima na Bačvicama, Kašjunima, Žnjanu, a odnedavno su se pojavili i na Matejušci kao da čitava luka nema dovoljno prometa s postojećom flotom trajekata, drvenjaka, kruzera, gumenjaka, ribara i ostalih. Još da voze hidroavioni, bilo bi prilično gusto.

– Mi smo u nezavidnoj situaciji jer se sve to događa ispred naših očiju, a nema rješenja. Pontone za skutere postavio je vlasnik, a mi s tim nemamo ništa. Dolaze nam brodovi za jednodnevni turizam koji nemaju gdje iskrcavati putnike, a na dijelu koji nadzire Lučka uprava im je skupo (25 eura za brod do 12 metara, te 50 eura za duže od 12 metara, op.a.). Mi smo lani tražili od Županije 10 vezova za komercijalu, ali nije prošlo jer se još čeka Zakon o sportskim lukama. Razumijem skipere i vlasnike brodova kojima bi se trebala dodijeliti neka lokacija za kratkotrajno privezivanje uz minimalnu naknadu. Svjesni smo gužve, pa lani nam je brod “Bura Linea” ušao u Matejušku! Još je veća gužva ove sezone. Ne daj, Bože, da se ikom išta dogodi! – kazuje nam Damir Perić, predsjednik Športsko-ribolovnog društva “Lubin”.

Iz Županije doznajemo kako je koncesija za lučicu na Matejuški trenutačno u postupku nadzora.

– Povjerenstvo za nadzor koncesija izašlo je već na teren, uočilo nepravilnosti i zatražilo njihovo uklanjanje. No, na pomorskom dobru su nastavljene gospodarske aktivnosti, a koje nisu dozvoljene u športskim lukama, što je i sami koncesionar u više navrata prijavio i Lučkoj kapetaniji. U svakom slučaju, koncesionar će morati uložiti dodatni napor kako bi spriječio spomenute djelatnosti za koje nema suglasnost poput iznajmljivanja brodica, jet skija i sličnog, jer će Povjerenstvo u postupku nadzora koji još traje morati postupiti sukladno zakonu i ugovoru te Skupštini predložiti oduzimanje koncesije – rekao nam je Stipe Čogelja, pročelnik županijskog Upravnog odjela za turizam i pomorstvo.

Iz Ministarstva pomorstva upoznati su s gužvom koja vlada na Matejušci i oko nje zbog brojnih gumenjaka, noćenja brodova za jednodnevni turizam, vodenih skutera, te su nam odgovorili tek kako Lučka kapetanija radi na rješavanju tog problema, te se situacija usklađuje s korisnicima vezova na Matejuški i gradskom tvrtkom “Splitska obala” koja je korisnik prostora ispred hotela “Ambasador”.

Idemo koji kilometar dalje – na sunčanom Žnjanu apsolutni kaos, očekivano. Na toj ‘ničijoj’ zemlji rentaju se raznorazne vodene atrakcije, mnoge na motorni pogon, a najveći promet čine vodeni skuteri koji polaze tek koji metar od plaža punih ko šipak. Zaludu ona odredba o vožnji 300 metara dalje od obale.

– Korisnici pomorskog dobra na plaži Žnjan trenutno rade bez ishođenog koncesijskog odobrenja i bez suglasnosti Lučke kapetanije Split. Sve djelatnosti na moru obavljaju se u skladu sa suglasnostima Kapetanije izdanima tijekom 2016. godine koje više ne vrijede. U tijeku su izvidne radnje i ako se ustanovi povreda propisa, bit će sankcionirani – potvrdili su nam iz resornog ministarstva.

Dok čekamo rezultate tih izvida i nadzora, grad će i dalje grcati u morskom ludilu. A čeka nas još puno vrućih dana tijekom kojih će se osvježenje tražiti u moru.

Čini se da promet morem nikad nije bio gušći na Jadranu, što se odnosi i na splitsko područje. Uz brojne jahtaše, državne i privatne putničke brodove, more pjene i turističke podmornice, vodeni skuteri, raznorazne daske, tube, banane i drugi rekviziti, a uz obalu se gotovo pa nemoguće privezati. Kapetanija i pomorska policija imaju pune ruke posla.

Građani nam javljaju o bizarnim situacijama. Prije nekoliko dana drski jahtaš zamalo je “pokupio” male jedriličare u “optimistima” ispod Sustipana, dok su ulaz u lučicu Zenta prepriječili turisti s daskama kymera koje voze ležeći na prsima. Inače, ta jurilica vozi i do 30 kilometara na sat, a vozi se bez ikakve dozvole. Skuteri idu na živce i kupačima na Bačvicama, Kašjunima, Žnjanu, a odnedavno su se pojavili i na Matejušci kao da čitava luka nema dovoljno prometa s postojećom flotom trajekata, drvenjaka, kruzera, gumenjaka, ribara i ostalih. Još da voze hidroavioni, bilo bi prilično gusto.

– Mi smo u nezavidnoj situaciji jer se sve to događa ispred naših očiju, a nema rješenja. Pontone za skutere postavio je vlasnik, a mi s tim nemamo ništa. Dolaze nam brodovi za jednodnevni turizam koji nemaju gdje iskrcavati putnike, a na dijelu koji nadzire Lučka uprava im je skupo (25 eura za brod do 12 metara, te 50 eura za duže od 12 metara, op.a.). Mi smo lani tražili od Županije 10 vezova za komercijalu, ali nije prošlo jer se još čeka Zakon o sportskim lukama. Razumijem skipere i vlasnike brodova kojima bi se trebala dodijeliti neka lokacija za kratkotrajno privezivanje uz minimalnu naknadu. Svjesni smo gužve, pa lani nam je brod “Bura Linea” ušao u Matejušku! Još je veća gužva ove sezone. Ne daj, Bože, da se ikom išta dogodi! – kazuje nam Damir Perić, predsjednik Športsko-ribolovnog društva “Lubin”.

Iz Županije doznajemo kako je koncesija za lučicu na Matejuški trenutačno u postupku nadzora.

– Povjerenstvo za nadzor koncesija izašlo je već na teren, uočilo nepravilnosti i zatražilo njihovo uklanjanje. No, na pomorskom dobru su nastavljene gospodarske aktivnosti, a koje nisu dozvoljene u športskim lukama, što je i sami koncesionar u više navrata prijavio i Lučkoj kapetaniji. U svakom slučaju, koncesionar će morati uložiti dodatni napor kako bi spriječio spomenute djelatnosti za koje nema suglasnost poput iznajmljivanja brodica, jet skija i sličnog, jer će Povjerenstvo u postupku nadzora koji još traje morati postupiti sukladno zakonu i ugovoru te Skupštini predložiti oduzimanje koncesije – rekao nam je Stipe Čogelja, pročelnik županijskog Upravnog odjela za turizam i pomorstvo.

Iz Ministarstva pomorstva upoznati su s gužvom koja vlada na Matejušci i oko nje zbog brojnih gumenjaka, noćenja brodova za jednodnevni turizam, vodenih skutera, te su nam odgovorili tek kako Lučka kapetanija radi na rješavanju tog problema, te se situacija usklađuje s korisnicima vezova na Matejuški i gradskom tvrtkom “Splitska obala” koja je korisnik prostora ispred hotela “Ambasador”.

Idemo koji kilometar dalje – na sunčanom Žnjanu apsolutni kaos, očekivano. Na toj ‘ničijoj’ zemlji rentaju se raznorazne vodene atrakcije, mnoge na motorni pogon, a najveći promet čine vodeni skuteri koji polaze tek koji metar od plaža punih ko šipak. Zaludu ona odredba o vožnji 300 metara dalje od obale.

– Korisnici pomorskog dobra na plaži Žnjan trenutno rade bez ishođenog koncesijskog odobrenja i bez suglasnosti Lučke kapetanije Split. Sve djelatnosti na moru obavljaju se u skladu sa suglasnostima Kapetanije izdanima tijekom 2016. godine koje više ne vrijede. U tijeku su izvidne radnje i ako se ustanovi povreda propisa, bit će sankcionirani – potvrdili su nam iz resornog ministarstva.

Dok čekamo rezultate tih izvida i nadzora, grad će i dalje grcati u morskom ludilu. A čeka nas još puno vrućih dana tijekom kojih će se osvježenje tražiti u moru.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video