O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Talijanski Fincantieri preuzima kontrolu nad francuskim STX-om

Talijanski brodograditelj Fincantieri preuzet će učinkovitu kontrolu nad STX France pod zajedničkim vlasničkim sporazumom, izjavio je u srijedu ured francuskog predsjednika Emmanuela Macrona, završavajući spor koji je otežao bilateralne odnose.

Francuska je naljutila Italiju u srpnju naručivši “privremenu” nacionalizaciju STX-a, otkazivši sporazum prema kojem su Fincantieri i drugi talijanski investitor pristali kupiti 55 posto tvrtke sa sjedištem u Saint-Nazaireu u zapadnoj Francuskoj.

Francuski ministar financija Bruno Le Maire izrazio je u srijedu nadu da će se novim dogovorom stvoriti uvjeti za kreiranje europskog graditelja vojnih brodova, po uzoru na novosklopljeni savez francuskog Alstoma i njemačkog Siemensa u željezničkom sektoru.

Rješenje spora oko budućnosti francuskog brodogradilišta zauzima visoko mjesto na listi prioriteta francusko-talijanskog sastanka na vrhu u Lyonu.

Francuski predsjednik Emmanuel Macron i talijanski premijer paolo Gentiloni sastaju se dan nakon što je novi francuski čelnik javnosti predstavio ambicioznu viziju europske renesanse, pozivajući Europsku uniju na tješnju suradnju na području obrane i imigracije.

Talijanski brodograditelj Fincantieri u svibnju je pristao platiti 79,5 milijuna eura za većinski udio u STX Franceu, koji je stavljen na prodaju nakon sloma krovne južnokorejske kompanije STX. U srpnju Pariz se povukao iz sporazuma zbog straha za radna mjesta i zbog strateške važnosti brodogradilišta.

Emmanuel Macron i Paolo Gentiloni trebali objaviti dogovor prema kojem bi Fincantieri preuzeo 51 posto udjela u STX-u. Pritom bi jedan postotni bod tog udjela činile dionice koje bi Francuska dala na posudbu talijanskom brodograditelju, kazao je izvor u talijanskoj vladi.

Pariz bi pod određenim uvjetima mogao zatražiti povrat tog udjela od jednog postotnog boda, navodi izvor. Nije jasno što bi se u tom slučaju dogodilo s vlasničkom strukturom STX-a.

Fincantieri bi pak imenovao četiri od ukupno osam članova upravnog odbora STX Francea, uključujući izvršnog direktora i predsjednika odbora, dodaje izvor. U slučaju neodlučenog ishoda glasanja glas predsjedatelj donosi prevagu.

STX-ovo brodogradilište Saint-Nazaire jedino je u Francuskoj dovoljno veliko da se na njemu grade nosači aviona i drugi veliki vojni brodovi.

“Ne želim otkrivati što bi moglo biti objavljeno i reći ću samo da se nadam da ćemo i u sektoru pomorstva udariti temelje svjetskom divu u gradnji komercijalnih i vojnih brodova – na europskoj razini”, kazao je novinarima francuski ministar financija, ponavljajući potporu povezivanju Siemensa i Alstoma.

Talijanski brodograditelj Fincantieri preuzet će učinkovitu kontrolu nad STX France pod zajedničkim vlasničkim sporazumom, izjavio je u srijedu ured francuskog predsjednika Emmanuela Macrona, završavajući spor koji je otežao bilateralne odnose.

Francuska je naljutila Italiju u srpnju naručivši “privremenu” nacionalizaciju STX-a, otkazivši sporazum prema kojem su Fincantieri i drugi talijanski investitor pristali kupiti 55 posto tvrtke sa sjedištem u Saint-Nazaireu u zapadnoj Francuskoj.

Francuski ministar financija Bruno Le Maire izrazio je u srijedu nadu da će se novim dogovorom stvoriti uvjeti za kreiranje europskog graditelja vojnih brodova, po uzoru na novosklopljeni savez francuskog Alstoma i njemačkog Siemensa u željezničkom sektoru.

Rješenje spora oko budućnosti francuskog brodogradilišta zauzima visoko mjesto na listi prioriteta francusko-talijanskog sastanka na vrhu u Lyonu.

Francuski predsjednik Emmanuel Macron i talijanski premijer paolo Gentiloni sastaju se dan nakon što je novi francuski čelnik javnosti predstavio ambicioznu viziju europske renesanse, pozivajući Europsku uniju na tješnju suradnju na području obrane i imigracije.

Talijanski brodograditelj Fincantieri u svibnju je pristao platiti 79,5 milijuna eura za većinski udio u STX Franceu, koji je stavljen na prodaju nakon sloma krovne južnokorejske kompanije STX. U srpnju Pariz se povukao iz sporazuma zbog straha za radna mjesta i zbog strateške važnosti brodogradilišta.

Emmanuel Macron i Paolo Gentiloni trebali objaviti dogovor prema kojem bi Fincantieri preuzeo 51 posto udjela u STX-u. Pritom bi jedan postotni bod tog udjela činile dionice koje bi Francuska dala na posudbu talijanskom brodograditelju, kazao je izvor u talijanskoj vladi.

Pariz bi pod određenim uvjetima mogao zatražiti povrat tog udjela od jednog postotnog boda, navodi izvor. Nije jasno što bi se u tom slučaju dogodilo s vlasničkom strukturom STX-a.

Fincantieri bi pak imenovao četiri od ukupno osam članova upravnog odbora STX Francea, uključujući izvršnog direktora i predsjednika odbora, dodaje izvor. U slučaju neodlučenog ishoda glasanja glas predsjedatelj donosi prevagu.

STX-ovo brodogradilište Saint-Nazaire jedino je u Francuskoj dovoljno veliko da se na njemu grade nosači aviona i drugi veliki vojni brodovi.

“Ne želim otkrivati što bi moglo biti objavljeno i reći ću samo da se nadam da ćemo i u sektoru pomorstva udariti temelje svjetskom divu u gradnji komercijalnih i vojnih brodova – na europskoj razini”, kazao je novinarima francuski ministar financija, ponavljajući potporu povezivanju Siemensa i Alstoma.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video