O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novatek razmišlja o narudžbi LNG tankera u „Zvezdi“

Ruski Novatek, većinski dioničar u projektu Yamal LNG, razmatra mogućnost narudžbe nove serije tankera za ukapljeni prirodni plin (LNG) u brodogradilištu Zvezda.

“Moguća narudžba u brodogradilištu Zvezda je u fazi preliminarnog ispitivanja. U ovom trenutku ne možemo reći ništa konkretno”, rekao je Novatekov tajnik za medije Yuri Melihov za World Maritime News.

Komentar je objavljen kao reakcija na ruska medijska izvješća koja navode da je Novatek podnio zahtjev brodogradilištu Zvezda za izgradnju 15 tankera namijenjenih za Arctic LNG2 objekt, drugu jedinicu za ukapljivanje koju je Novatek planirao za Arktik.

Novi tankeri bit će dodatak postojećim LNG tankerima klase Arc7, njih ukupno 15, koje su Novatek i Sovcomflot naručili od južnokorejskog brodograditelja Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME). „Christophe de Margerie“, prvi LNG tanker ledolomac i prvi iz serije DSME-a, isporučen je Sovcomflotu početkom ove godine.

Na temelju posljednjih informacija prve dvije pošiljke LNG-a iz projekta Yamal LNG trebale bi biti transportirane u studenom. U prosincu će uslijediti još četiri pošiljke, a planira se da će u 2018. godini do 10 tankera za prijevoz plina transportirati LNG iz projekta u roku od mjesec dana.

Yamal LNG ima za cilj razvijanje divovskog kopnenog plinskog i kondenzatnog polja South Tambey s izgradnjom postrojenja za ukapljivanje. Uz to, blizu 16,5 milijuna tona LNG-a godišnje se planira prevoziti kroz luku Sabetta, izgrađenu posebno za taj projekt.

Dioničari Yamal LNG-a su Novatek (50,1%), francuski Total (20%), kineski CNPC (20%) i Fond Put svile (9,9%).

U međuvremenu, početkom ovog tjedna, Novatek je priopćio kako je potpisao sporazum o suradnji s Teritorijalnom vladom Kamčatke za izgradnju morskog terminala za prebacivanje LNG-a iz tankera Arctic klase leda na konvencionalne LNG tankere na istočnoj obali poluotoka Kamčatka.

“Izgradnja morskog terminalnog postrojenja za operacije ponovnog punjenja optimizirat će logistiku LNG opskrbe iz arktičke regije, potaknuti korištenje Sjeverne rute i stvoriti novo LNG opskrbno čvorište za azijsko-pacifičke regionalne potrošače”, rekao je predsjednik Uprave NOVATEK-a Leonid Mikhelson.

Brodogradilišni kompleks Zvezda planira pokrenuti proizvodnju tankera za prijevoz plina kao jedan od prioriteta proizvodnog programa brodogradilišta. U tu svrhu, brodograditelj se već udružio s francuskim tehnološkim tvrtkama Gaztransport & Technigaz (GTT) za tehničku procjenu potencijala tvrtke za izgradnju membranskih sustava za LNG skladištenje uz daljnju akviziciju GTT licence za izgradnju tankera za prijevoz plina.

Osim toga, zajednička tvrtka brodogradilišta Zvezda i Hyundai Samho Heavy Industries Co., LLC Zvezda-Hyundai potpisala je ugovor s Lazurit Design Bureau za izradu projektne dokumentacije za izgradnju Aframax tankera koji koriste plin kao pogonsko gorivo.

Ruski Novatek, većinski dioničar u projektu Yamal LNG, razmatra mogućnost narudžbe nove serije tankera za ukapljeni prirodni plin (LNG) u brodogradilištu Zvezda.

“Moguća narudžba u brodogradilištu Zvezda je u fazi preliminarnog ispitivanja. U ovom trenutku ne možemo reći ništa konkretno”, rekao je Novatekov tajnik za medije Yuri Melihov za World Maritime News.

Komentar je objavljen kao reakcija na ruska medijska izvješća koja navode da je Novatek podnio zahtjev brodogradilištu Zvezda za izgradnju 15 tankera namijenjenih za Arctic LNG2 objekt, drugu jedinicu za ukapljivanje koju je Novatek planirao za Arktik.

Novi tankeri bit će dodatak postojećim LNG tankerima klase Arc7, njih ukupno 15, koje su Novatek i Sovcomflot naručili od južnokorejskog brodograditelja Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME). „Christophe de Margerie“, prvi LNG tanker ledolomac i prvi iz serije DSME-a, isporučen je Sovcomflotu početkom ove godine.

Na temelju posljednjih informacija prve dvije pošiljke LNG-a iz projekta Yamal LNG trebale bi biti transportirane u studenom. U prosincu će uslijediti još četiri pošiljke, a planira se da će u 2018. godini do 10 tankera za prijevoz plina transportirati LNG iz projekta u roku od mjesec dana.

Yamal LNG ima za cilj razvijanje divovskog kopnenog plinskog i kondenzatnog polja South Tambey s izgradnjom postrojenja za ukapljivanje. Uz to, blizu 16,5 milijuna tona LNG-a godišnje se planira prevoziti kroz luku Sabetta, izgrađenu posebno za taj projekt.

Dioničari Yamal LNG-a su Novatek (50,1%), francuski Total (20%), kineski CNPC (20%) i Fond Put svile (9,9%).

U međuvremenu, početkom ovog tjedna, Novatek je priopćio kako je potpisao sporazum o suradnji s Teritorijalnom vladom Kamčatke za izgradnju morskog terminala za prebacivanje LNG-a iz tankera Arctic klase leda na konvencionalne LNG tankere na istočnoj obali poluotoka Kamčatka.

“Izgradnja morskog terminalnog postrojenja za operacije ponovnog punjenja optimizirat će logistiku LNG opskrbe iz arktičke regije, potaknuti korištenje Sjeverne rute i stvoriti novo LNG opskrbno čvorište za azijsko-pacifičke regionalne potrošače”, rekao je predsjednik Uprave NOVATEK-a Leonid Mikhelson.

Brodogradilišni kompleks Zvezda planira pokrenuti proizvodnju tankera za prijevoz plina kao jedan od prioriteta proizvodnog programa brodogradilišta. U tu svrhu, brodograditelj se već udružio s francuskim tehnološkim tvrtkama Gaztransport & Technigaz (GTT) za tehničku procjenu potencijala tvrtke za izgradnju membranskih sustava za LNG skladištenje uz daljnju akviziciju GTT licence za izgradnju tankera za prijevoz plina.

Osim toga, zajednička tvrtka brodogradilišta Zvezda i Hyundai Samho Heavy Industries Co., LLC Zvezda-Hyundai potpisala je ugovor s Lazurit Design Bureau za izradu projektne dokumentacije za izgradnju Aframax tankera koji koriste plin kao pogonsko gorivo.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video