O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Yang Ming naručuje mega kontejnerske brodove?

Manje od tjedan dana nakon što je tajvanski kontejnerski prijevoznik Yang Ming objavio svoju prvu neto dobit u 10 kvartala, mediji su izvijestili da tvrtka planira naručiti ULCV brodove.

Neslužbena izvješća uslijedila su nakon glasina industrije da se Hyundai Merchant Marine (HMM) približio kompanijama CMA CGM i MSC, naručivši brodove od 14 22.000 TEU.

HMM je opovrgnuo izvješća, a Yang Ming tek treba dati odgovor na to pitanje, no s obzirom da azijska brodogradilišta vape za poslom, prijevoznicima bi mogao biti ponuđen priličan popust.

Malo je vjerojatno da će HMM naručiti nove ULCV brodove, s obzirom da se radi o iznajmljivaču slotova na usluzi 2M saveza Azija – Europa, gdje su brodovi od 18.000 TEU i više nego uobičajeni.

Hapag-Lloyd je pak naslijedio šest ULCV-a 18.000 TEU klase i 10 ULCV-a 15.000 TEU klase nakon preuzimanja UASC-a i od tada je rekao da nema “nikakvih planova” za naručivanje novih brodova.

Jeremy Nixon, glavni izvršni direktor japanskih kontejnerskih prijevoznika K Line, MOL i NYK, koji će se uskoro udružiti, također nije pobornik velikih brodova te je na konferenciji TPM Asia, održanoj u listopadu, istaknuo kako ne vjeruje da je to pravi put u budućnost.

Iako su CMA CGM, MSC, Maersk, Cosco, OOCL i, potonji, Evergreen jasno uvjereni u ekonomiju razmjera iskoristivosti ULCV-a, konzultant Drewry ovog tjedna sugerirao je da bi ukupne koristi mogle biti ograničene.

Prošle godine Drewry je proveo simulacijsku studiju o operativnom i financijskom utjecaju na dioničare u lancu opskrbe, uključujući operatore terminala i luke, budući da su veličine brodova porasle iznad 18.000 TEU.

Njezina analiza pokazala je da ukupni sustav uštede troškova brodova između 8.000 i 16.000 TEU “samo 5% ukupnih troškova mreže i ekonomski razmjeri smanjuju se kako veličina broda raste iznad 18.000 TEU.”

Ipak, Drewryjev model napravio je sigurnosnu strategiju brodova da prijevoznici mogu postići teorijsku uštedu troškova od preko 20% za ULCV brodove od 8.000 do 18.000 TEU.

Manje od tjedan dana nakon što je tajvanski kontejnerski prijevoznik Yang Ming objavio svoju prvu neto dobit u 10 kvartala, mediji su izvijestili da tvrtka planira naručiti ULCV brodove.

Neslužbena izvješća uslijedila su nakon glasina industrije da se Hyundai Merchant Marine (HMM) približio kompanijama CMA CGM i MSC, naručivši brodove od 14 22.000 TEU.

HMM je opovrgnuo izvješća, a Yang Ming tek treba dati odgovor na to pitanje, no s obzirom da azijska brodogradilišta vape za poslom, prijevoznicima bi mogao biti ponuđen priličan popust.

Malo je vjerojatno da će HMM naručiti nove ULCV brodove, s obzirom da se radi o iznajmljivaču slotova na usluzi 2M saveza Azija – Europa, gdje su brodovi od 18.000 TEU i više nego uobičajeni.

Hapag-Lloyd je pak naslijedio šest ULCV-a 18.000 TEU klase i 10 ULCV-a 15.000 TEU klase nakon preuzimanja UASC-a i od tada je rekao da nema “nikakvih planova” za naručivanje novih brodova.

Jeremy Nixon, glavni izvršni direktor japanskih kontejnerskih prijevoznika K Line, MOL i NYK, koji će se uskoro udružiti, također nije pobornik velikih brodova te je na konferenciji TPM Asia, održanoj u listopadu, istaknuo kako ne vjeruje da je to pravi put u budućnost.

Iako su CMA CGM, MSC, Maersk, Cosco, OOCL i, potonji, Evergreen jasno uvjereni u ekonomiju razmjera iskoristivosti ULCV-a, konzultant Drewry ovog tjedna sugerirao je da bi ukupne koristi mogle biti ograničene.

Prošle godine Drewry je proveo simulacijsku studiju o operativnom i financijskom utjecaju na dioničare u lancu opskrbe, uključujući operatore terminala i luke, budući da su veličine brodova porasle iznad 18.000 TEU.

Njezina analiza pokazala je da ukupni sustav uštede troškova brodova između 8.000 i 16.000 TEU “samo 5% ukupnih troškova mreže i ekonomski razmjeri smanjuju se kako veličina broda raste iznad 18.000 TEU.”

Ipak, Drewryjev model napravio je sigurnosnu strategiju brodova da prijevoznici mogu postići teorijsku uštedu troškova od preko 20% za ULCV brodove od 8.000 do 18.000 TEU.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video