O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

LNG industrija odavno postavila visoke ekološke standarde

Foto: arhiva Novog lista

Stručno predavanje o LNG industriji u kostrenskoj Narodnoj čitaonici održao je kapetan Donatan Balog, u organizaciji Udruge pomorskih kapetana Kostrene. Dugogodišnji zapovjednik LNG tankera Balog je prisutne upoznao s tipovima LNG brodova, prema kapacitetu, vrsti pogona i tankova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, kao i s osnovnim značajkama LNG terminala, kopnenih i posebno plutajućih, kakav se namjerava graditi u Omišlju, piše Novi list.

– Glavne prednosti FSRU terminala su niža cijena, kraći rok izgradnje i veća fleksibilnost, s obzirom da je riječ o brodu koji, ako nema potrebe za proizvodnjom, može raditi i kao klasičan brod za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, rekao je Balog. Govoreći o LNG industriji u pomorstvu, Balog je u prvom redu istaknuo visoke standarde sigurnosti i zaštite okoliša, koje uz same brodare kontinuirano nadzire i čitav niz međunarodnih institucija.

– Ti su standardi u LNG industriji odavno postavljeni i svi mi koji plovimo na tom tipu brodova, kao i radnici na terminalima radimo u tom duhu. LNG je u biti postavio te visoke standarde, oni su prvi put i bili primijenjeni u ovoj grani pomorstva. Inzistira se na visokoj stručnosti svih koji rade na brodovima i terminalima, a čak i posade tegljača koji sudjeluju u »manovrama« LNG brodova moraju proći posebnu obuku, jednako kao i privezivači brodova. Osim toga, koristi se vrhunska oprema, uz sustav nadzora i inspekcija na raznim razinama, a sve to skupa jamac je sigurnosti i prevencije bilo nezgoda, bilo onečišćenja okoliša, rekao je Balog. Govoreći o utjecaju na okoliš kod plutajućih terminala koji koriste otvorene ili poluotvorene sustave, u kojima se toplina za uplinjavanje uzima od mora, istaknuo je kako postoje sustavi u kojima razlika ulazne i izlazne temperature mora svedena na pet celzijevih stupnjeva.

– Radi sprečavanja obraštaja izmjenjivača topline na takvim se terminalima koriste spojevi klora, koji se proizvode na samom brodu. Koncentracija klora u tretiranoj morskoj vodi manja je nego u vodi iz vodovoda koju svakodnevno pijemo, kazao je Balog, dodajući kako se na svim LNG terminalima provodi kontinuirano mjerenje temperature okolne morske vode, kao i koncentracije klora.

Balog je u svom predavanju, među ostalim, istaknuo i novu mogućnost koju pruža izgradnja LNG terminala, a to je opskrba brodova LNG-jem kao pogonskim gorivom, kojega će u budućnosti, zbog sve strožih ekoloških standarda, koristiti sve više plovila, posebno cruiseri, trajekti i brodovi u obalnoj plovidbi.

Foto: arhiva Novog lista

Stručno predavanje o LNG industriji u kostrenskoj Narodnoj čitaonici održao je kapetan Donatan Balog, u organizaciji Udruge pomorskih kapetana Kostrene. Dugogodišnji zapovjednik LNG tankera Balog je prisutne upoznao s tipovima LNG brodova, prema kapacitetu, vrsti pogona i tankova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, kao i s osnovnim značajkama LNG terminala, kopnenih i posebno plutajućih, kakav se namjerava graditi u Omišlju, piše Novi list.

– Glavne prednosti FSRU terminala su niža cijena, kraći rok izgradnje i veća fleksibilnost, s obzirom da je riječ o brodu koji, ako nema potrebe za proizvodnjom, može raditi i kao klasičan brod za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, rekao je Balog. Govoreći o LNG industriji u pomorstvu, Balog je u prvom redu istaknuo visoke standarde sigurnosti i zaštite okoliša, koje uz same brodare kontinuirano nadzire i čitav niz međunarodnih institucija.

– Ti su standardi u LNG industriji odavno postavljeni i svi mi koji plovimo na tom tipu brodova, kao i radnici na terminalima radimo u tom duhu. LNG je u biti postavio te visoke standarde, oni su prvi put i bili primijenjeni u ovoj grani pomorstva. Inzistira se na visokoj stručnosti svih koji rade na brodovima i terminalima, a čak i posade tegljača koji sudjeluju u »manovrama« LNG brodova moraju proći posebnu obuku, jednako kao i privezivači brodova. Osim toga, koristi se vrhunska oprema, uz sustav nadzora i inspekcija na raznim razinama, a sve to skupa jamac je sigurnosti i prevencije bilo nezgoda, bilo onečišćenja okoliša, rekao je Balog. Govoreći o utjecaju na okoliš kod plutajućih terminala koji koriste otvorene ili poluotvorene sustave, u kojima se toplina za uplinjavanje uzima od mora, istaknuo je kako postoje sustavi u kojima razlika ulazne i izlazne temperature mora svedena na pet celzijevih stupnjeva.

– Radi sprečavanja obraštaja izmjenjivača topline na takvim se terminalima koriste spojevi klora, koji se proizvode na samom brodu. Koncentracija klora u tretiranoj morskoj vodi manja je nego u vodi iz vodovoda koju svakodnevno pijemo, kazao je Balog, dodajući kako se na svim LNG terminalima provodi kontinuirano mjerenje temperature okolne morske vode, kao i koncentracije klora.

Balog je u svom predavanju, među ostalim, istaknuo i novu mogućnost koju pruža izgradnja LNG terminala, a to je opskrba brodova LNG-jem kao pogonskim gorivom, kojega će u budućnosti, zbog sve strožih ekoloških standarda, koristiti sve više plovila, posebno cruiseri, trajekti i brodovi u obalnoj plovidbi.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video