O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Jadrolinija za zadarski arhipelag najavila nove brodove

Kompletna nova uprava Jadrolinije s predsjednikom Davidom Soptom na čelu, nova ravnateljica Agencije za obalni linijski pomorski promet Paula Vidović, otočni načelnici, predstavnici Lučke uprave Zadar i Grada Zadra odazvali su se na sastanak župana Božidara Longina jučer u Maloj vijećnici Zadarske županije.

Za razliku od žučne i napete rasprave prije dva tjedna u Gradu Zadru, tijekom koje su otočni načelnici zamjerili i nepozivanje predstavnika Zadarske županije koji bi štitio njihove interese, jučerašnji tonovi bili su pomirljiviji i optimističniji.

– Sastanak je protekao u neobično dobrom tonu. Mislim da moramo ostaviti iza sebe ono što je bilo i graditi nove odnose. To znači da su i Jadrolinija i Agencija iskazale spremnost sagledati probleme koje imamo i pomoći nam u rješavanju. Dakle, ne može se dogoditi da je Dugi otok jedan od naših sedam najvećih otoka, a da ima samo četiri linije, dok ostalih šest otoka od tih sedam ima od 17 do 28 linija, rekao je nakon sastanka župan Longin te najavio da je pitanje linija za najveći zadarski otok jedno od onih koje će se sigurno riješiti.

Razgovaralo se i o drugim linijama, a posebna tema bila je kvaliteta flote na zadarskom području – trajekata koji plove u Tkon i Preko, odnosno o trajektu koji vozi prema Rivnju, Sestrunju i Zaglavu. Longin smatra kako je na sastanku napravljena dobra podloga i priprema da se do sljedeće sezone stvari postave onako kako bi trebale izgledati.

– Kao nova Uprava Jadrolinije otvoreni smo za sve razgovore i suradnju s Gradom Zadrom i Zadarskom županijom, to je naša bitna luka koja ima poveznicu sa svim otocima u zadarskom arhipelagu. Želimo poboljšati tu suradnju i pokušati izaći ususret svim zahtjevima otočana tako da sljedeća sezona bude što kvalitetnija i uspješnija, rekao je Sopta ujedno najavljujući obnovu flote, čime bi na zadarsko područje trebali doći noviji i moderniji trajekti i brodovi.

– Svjesni smo stanja naše flote, pogotovo u zadarskom arhipelagu, intenzivno radimo na tome i mislimo da će u budućnosti biti novih brodova kojima ćemo pokušati zamijeniti ove starije, obećao je predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta.

Ipak. zahtjevi Pašmanaca za novim trajektom, kao i Prečana da se prastari “Sis” zamijeni novim novijim i modernijim, ali i svi ostali zahtjevi za povećanjem broja linija, na kraju će ipak ovisiti o financijama. A njih nikad dosta!

Agencija, odnosno Vlada, izdvojila je ove godine 297,7 milijuna kuna za otočno povezivanje, u 2018. se planira 310 milijuna kuna, a na Zadarsku županiju otpada 30 posto tog novca.

– U okviru tih mogućnosti pokušat ćemo iznaći rješenja. Agencija za obalni linijski pomorski promet provodi sastanke usuglašavanja redova plovidbi, jedan je takav već održan u Zadru, međutim, ovo je još jedan, dodatni, na inicijativu župana. Ponovno smo razmotrili svu problematiku pomorskog povezivanja zadarskog područja, na kojem su predstavnici lokalne samouprave iznijeli svoje zahtjeve, a Agencija, kao i brodari koji održavaju linije, u skladu s proračunskim i zakonskima mogućnostima, pokušat će izaći ususret i pronaći rješenja, zaključila je ravnateljica Agencije Paula Vidović.

Načelnik Općine Preko Jure Brižić zadovoljan je ponovljenim sastankom na kojemu su se čuli puno optimističniji tonovi za budućnost.

– Do sada je Jadrolinija za nas otočane bila država u državi, a prema nama u Zadarskoj županiji odnosili su se doista maćehinski. Jučer je na sastanku sudjelovala cijela nova Uprava Jadrolinije, ne samo predsjednik, i već su time pokazali da Jadrolinija ide u novom smjeru, barem što se tiče komunikacije i uvažavanja nas otočana i naših želja i potreba. Naš kontakt do sada se odvijao samo šturim dopisima, rekao je Brižić.

Iako je ono što je dogovoreno na sastanku u Gradu Zadru potkraj studenoga u konačnici ostalo isto, dodatna noćna linija u sezoni, dok zahtjev za dodatnu brodsku liniju nije usvojen zbog nedostatka novca, Jadrolinija i Agencija pokazali su da shvaćaju ozbiljnost situacije, osobito vezano uz neuvjetni i stari trajekt “Sis” koji plovi na ljeti izuzetno frekventnoj liniji Zadar – Preko.

– Svjesni su da zadarsko područje ima najstariju plovnu flotu, a na upit zašto je to tako, nisu nam mogli dati odgovor. No, s obzirom na to da je ovo nova Uprava, dajemo im priliku, a njihove su zamisli u četiri godine obnoviti cijelu flotu te na zadarsko područje poslati četiri nova trajekta, među kojima i onaj za Preko, ali i za liniju Tkon – Biograd, na kojoj trenutačno plovi “Prizna”, dodao je Brižić.

Kompletna nova uprava Jadrolinije s predsjednikom Davidom Soptom na čelu, nova ravnateljica Agencije za obalni linijski pomorski promet Paula Vidović, otočni načelnici, predstavnici Lučke uprave Zadar i Grada Zadra odazvali su se na sastanak župana Božidara Longina jučer u Maloj vijećnici Zadarske županije.

Za razliku od žučne i napete rasprave prije dva tjedna u Gradu Zadru, tijekom koje su otočni načelnici zamjerili i nepozivanje predstavnika Zadarske županije koji bi štitio njihove interese, jučerašnji tonovi bili su pomirljiviji i optimističniji.

– Sastanak je protekao u neobično dobrom tonu. Mislim da moramo ostaviti iza sebe ono što je bilo i graditi nove odnose. To znači da su i Jadrolinija i Agencija iskazale spremnost sagledati probleme koje imamo i pomoći nam u rješavanju. Dakle, ne može se dogoditi da je Dugi otok jedan od naših sedam najvećih otoka, a da ima samo četiri linije, dok ostalih šest otoka od tih sedam ima od 17 do 28 linija, rekao je nakon sastanka župan Longin te najavio da je pitanje linija za najveći zadarski otok jedno od onih koje će se sigurno riješiti.

Razgovaralo se i o drugim linijama, a posebna tema bila je kvaliteta flote na zadarskom području – trajekata koji plove u Tkon i Preko, odnosno o trajektu koji vozi prema Rivnju, Sestrunju i Zaglavu. Longin smatra kako je na sastanku napravljena dobra podloga i priprema da se do sljedeće sezone stvari postave onako kako bi trebale izgledati.

– Kao nova Uprava Jadrolinije otvoreni smo za sve razgovore i suradnju s Gradom Zadrom i Zadarskom županijom, to je naša bitna luka koja ima poveznicu sa svim otocima u zadarskom arhipelagu. Želimo poboljšati tu suradnju i pokušati izaći ususret svim zahtjevima otočana tako da sljedeća sezona bude što kvalitetnija i uspješnija, rekao je Sopta ujedno najavljujući obnovu flote, čime bi na zadarsko područje trebali doći noviji i moderniji trajekti i brodovi.

– Svjesni smo stanja naše flote, pogotovo u zadarskom arhipelagu, intenzivno radimo na tome i mislimo da će u budućnosti biti novih brodova kojima ćemo pokušati zamijeniti ove starije, obećao je predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta.

Ipak. zahtjevi Pašmanaca za novim trajektom, kao i Prečana da se prastari “Sis” zamijeni novim novijim i modernijim, ali i svi ostali zahtjevi za povećanjem broja linija, na kraju će ipak ovisiti o financijama. A njih nikad dosta!

Agencija, odnosno Vlada, izdvojila je ove godine 297,7 milijuna kuna za otočno povezivanje, u 2018. se planira 310 milijuna kuna, a na Zadarsku županiju otpada 30 posto tog novca.

– U okviru tih mogućnosti pokušat ćemo iznaći rješenja. Agencija za obalni linijski pomorski promet provodi sastanke usuglašavanja redova plovidbi, jedan je takav već održan u Zadru, međutim, ovo je još jedan, dodatni, na inicijativu župana. Ponovno smo razmotrili svu problematiku pomorskog povezivanja zadarskog područja, na kojem su predstavnici lokalne samouprave iznijeli svoje zahtjeve, a Agencija, kao i brodari koji održavaju linije, u skladu s proračunskim i zakonskima mogućnostima, pokušat će izaći ususret i pronaći rješenja, zaključila je ravnateljica Agencije Paula Vidović.

Načelnik Općine Preko Jure Brižić zadovoljan je ponovljenim sastankom na kojemu su se čuli puno optimističniji tonovi za budućnost.

– Do sada je Jadrolinija za nas otočane bila država u državi, a prema nama u Zadarskoj županiji odnosili su se doista maćehinski. Jučer je na sastanku sudjelovala cijela nova Uprava Jadrolinije, ne samo predsjednik, i već su time pokazali da Jadrolinija ide u novom smjeru, barem što se tiče komunikacije i uvažavanja nas otočana i naših želja i potreba. Naš kontakt do sada se odvijao samo šturim dopisima, rekao je Brižić.

Iako je ono što je dogovoreno na sastanku u Gradu Zadru potkraj studenoga u konačnici ostalo isto, dodatna noćna linija u sezoni, dok zahtjev za dodatnu brodsku liniju nije usvojen zbog nedostatka novca, Jadrolinija i Agencija pokazali su da shvaćaju ozbiljnost situacije, osobito vezano uz neuvjetni i stari trajekt “Sis” koji plovi na ljeti izuzetno frekventnoj liniji Zadar – Preko.

– Svjesni su da zadarsko područje ima najstariju plovnu flotu, a na upit zašto je to tako, nisu nam mogli dati odgovor. No, s obzirom na to da je ovo nova Uprava, dajemo im priliku, a njihove su zamisli u četiri godine obnoviti cijelu flotu te na zadarsko područje poslati četiri nova trajekta, među kojima i onaj za Preko, ali i za liniju Tkon – Biograd, na kojoj trenutačno plovi “Prizna”, dodao je Brižić.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video