O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Potpore za trajekte za jadranske otoke

Potpore od 250 milijuna kuna odobrene za trajekte spojnice Ugljana, Ošljaka, Pašmana i Hvara

Europske pare podupiru cjelogodišnji trajektni most sa  četiri jadranska otoka. Državne otpore za  trajektne linije Preko ( otok Ugljan )  i Ošljak   –  Gaženica ( Zadar )  i Tkon ( otok Pašman )   –  Biograd na moru te Sućuraj  ( otok Hvar) – Drvenik i Stari grad ( otok Hvar ) – Split imaju pravo na državne potpore kako bi se olakšao život stanovicima otoka. Potpore u iznosu od 249,2 milijuna kuna odobrene su jer se njima pokriva razlika između prihoda od karata  i troškova trajektnog prijevoza. U obrazloženju odluke ističe se da će državna potpora “doprinositi poveznosti te socijalnom i gospodarskom razvitku tih otoka; potpora je potrebna kako bi se promet na tim linijama osigurao s dostatnom učestalošću tokom cijele godine jer prihodi od karata premašuju troškove rada trajekta samo na vrhuncu ljetne sezone“. Bez potpora trajekte se linije ne bi isplatile, dokazala je hrvatska strana. Uspješno.

Pravila Europske unije u ovom slučaju dopuštaju izuzetak od pravila – državne potpore koje interveniraju u pružanju usluga – kada potpore doprinose osiguravanju teritorijalnog kontinuiteta i poboljšavanju životnog standarda otočnog stanovništva. Trajekti  kao svojevrsni mostovi s kopnom doprinose rastu i razvoju privrednih aktivnosti, primarno turizma. Sve se ovo događa u tzv. Okviru za usluge od općeg gospodarskog interesa a Europska komisija daje zeleno svetlo za potpore pomorskim vezama s otocima s prosječnim godišnjim prometom koji premašuje 300 tisuća putnika te,  naravno, uz dokaz da se time udovoljava stvarnim javnim potrebama koje se ne bi mogle zadovoljiti u slučaju otvorenog tržišta. Državne potpore pokrivaju razliku između komercijanog i potrebnog.

Sredstva će biti dodijeljena  pomorskim poduzećima odabranim na javnim natječajima, sve u organizacije Agencija za obalni linijski pomorski promet.

Stigao je i uobičajeni komentar nadležne povjerenice za tržišno natjecanje Margrethe Vestager, “ za građane koji žive na hrvatskim otocima veza s kopnom je nephodna; zato sa zadovoljstvom mogu kazati da odobravamo javnu potporu za ove trajekte linije a kojima se osigurava povezanost hrvatskih otoka s ostatkom zemlje i to ne samo u jeku turističke sezone nego i tokom cijele godine.“

Potpore od 250 milijuna kuna odobrene za trajekte spojnice Ugljana, Ošljaka, Pašmana i Hvara

Europske pare podupiru cjelogodišnji trajektni most sa  četiri jadranska otoka. Državne otpore za  trajektne linije Preko ( otok Ugljan )  i Ošljak   –  Gaženica ( Zadar )  i Tkon ( otok Pašman )   –  Biograd na moru te Sućuraj  ( otok Hvar) – Drvenik i Stari grad ( otok Hvar ) – Split imaju pravo na državne potpore kako bi se olakšao život stanovicima otoka. Potpore u iznosu od 249,2 milijuna kuna odobrene su jer se njima pokriva razlika između prihoda od karata  i troškova trajektnog prijevoza. U obrazloženju odluke ističe se da će državna potpora “doprinositi poveznosti te socijalnom i gospodarskom razvitku tih otoka; potpora je potrebna kako bi se promet na tim linijama osigurao s dostatnom učestalošću tokom cijele godine jer prihodi od karata premašuju troškove rada trajekta samo na vrhuncu ljetne sezone“. Bez potpora trajekte se linije ne bi isplatile, dokazala je hrvatska strana. Uspješno.

Pravila Europske unije u ovom slučaju dopuštaju izuzetak od pravila – državne potpore koje interveniraju u pružanju usluga – kada potpore doprinose osiguravanju teritorijalnog kontinuiteta i poboljšavanju životnog standarda otočnog stanovništva. Trajekti  kao svojevrsni mostovi s kopnom doprinose rastu i razvoju privrednih aktivnosti, primarno turizma. Sve se ovo događa u tzv. Okviru za usluge od općeg gospodarskog interesa a Europska komisija daje zeleno svetlo za potpore pomorskim vezama s otocima s prosječnim godišnjim prometom koji premašuje 300 tisuća putnika te,  naravno, uz dokaz da se time udovoljava stvarnim javnim potrebama koje se ne bi mogle zadovoljiti u slučaju otvorenog tržišta. Državne potpore pokrivaju razliku između komercijanog i potrebnog.

Sredstva će biti dodijeljena  pomorskim poduzećima odabranim na javnim natječajima, sve u organizacije Agencija za obalni linijski pomorski promet.

Stigao je i uobičajeni komentar nadležne povjerenice za tržišno natjecanje Margrethe Vestager, “ za građane koji žive na hrvatskim otocima veza s kopnom je nephodna; zato sa zadovoljstvom mogu kazati da odobravamo javnu potporu za ove trajekte linije a kojima se osigurava povezanost hrvatskih otoka s ostatkom zemlje i to ne samo u jeku turističke sezone nego i tokom cijele godine.“

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video