O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Dobna diskriminacija nije šala

Natalie Shaw iz udruženja International Chamber of Shipping (ICS) upozorava da je dobna diskriminacija ozbiljan problem s kojim se susreću sve dobne skupine u svim djelatnostima.

„Dobna diskriminacija je oblik nejednakog tretmana a razlike u dobnim skupinama među zaposlenicima ponekad iznose i 50 godina“, kaže Shaw.

„Na globalnom nivou vidimo kako se radni vijek produljuje, a u brodarskoj industriji još uvijek vladaju stereotipi o dobi pomoraca. To se ne odnosi samo na starije članove posada nego i na mlade o kojima isto tako postoje stereotipi s obzirom na njihovu dob“.

Osim što mogu izbjeći zakonske posljedice, sprječavanje dobne diskriminacije može pomoći operatorima da motiviraju i zadrže osoblje te poboljšaju radne uvjete na brodovima, razvijajući tako svoju reputaciju kvalitetnih poslodavaca. Kao članovi posade nekog broda, pomorci imaju zajednički cilj, a kada dolaze iz različitih dobnih skupina, kohezija među njima, a koja je neophodna za ostvarenje cilja, stvara se razmjenom različitih ideja, iskustava i znanja“, smatraju u ICS-u.

Prema MLC 2006, država-zastava mora osigurati temeljno pravo zaštite od svake vrste diskriminacije, pa tako i one temeljene na dobi pomorca. Razlog tomu su posljedice koje diskriminacija može imati na zaposlenike: smanjenje motivacije za rad, povećanje učestalosti psihičkih i fizičkih oboljenja, kao i negativne posljedice po povezanost u timu i rezultate rada.

Stoga ICS donosi nove smjernice za brodovlasnike kako izbjeći dobnu diskriminaciju na brodovima, koja je dostupna na stranicama ICS-a. Ovaj dokument objašnjava različite vrste dobne diskriminacije i kako se u procesu privlačenja novih zaposlenika, zapošljavanja, treninga, nagrađivanja, napredovanja, otpuštanja i umirovljenja mogu javiti i izbjeći oblici dobne diskriminacije. .

Dokument navodi kako se u međusobnim odnosima među članovima posade na brodovima često koristi rječnik koji nije primjeren jer ponekad dovesti do generacijskih sukoba. Dužnost je brodske upravljačke strukture upozoriti posadu na neprimjerenost pojedinih izraza koji, bez obzira na motive govornika koji ne moraju nužno biti zlonamjerni, slušaocima mogu zvučati uvredljivo i diskriminacijski.

U situacijama kada je riječ o namjeri da se uvrijedi i/Ili diskriminira nekoga, tada kapetan, operater i/ili brodovlasnik moraju službeno reagirati na primjeren i pravovremen način.

„International Chamber of Shipping naglašava važnost procjene osoba na temelju njihovih rezultata i/ili kvaliteta kao potencijalnih zaposlenika odnosno kandidata za posao. Smjernice donose načine na koje se mogu izbjeći situacije, temeljene na pretpostavkama i/ili stereotipima, a koje bi osobito mogle negativno utjecati na neku određenu dobnu skupinu“.

Natalie Shaw iz udruženja International Chamber of Shipping (ICS) upozorava da je dobna diskriminacija ozbiljan problem s kojim se susreću sve dobne skupine u svim djelatnostima.

„Dobna diskriminacija je oblik nejednakog tretmana a razlike u dobnim skupinama među zaposlenicima ponekad iznose i 50 godina“, kaže Shaw.

„Na globalnom nivou vidimo kako se radni vijek produljuje, a u brodarskoj industriji još uvijek vladaju stereotipi o dobi pomoraca. To se ne odnosi samo na starije članove posada nego i na mlade o kojima isto tako postoje stereotipi s obzirom na njihovu dob“.

Osim što mogu izbjeći zakonske posljedice, sprječavanje dobne diskriminacije može pomoći operatorima da motiviraju i zadrže osoblje te poboljšaju radne uvjete na brodovima, razvijajući tako svoju reputaciju kvalitetnih poslodavaca. Kao članovi posade nekog broda, pomorci imaju zajednički cilj, a kada dolaze iz različitih dobnih skupina, kohezija među njima, a koja je neophodna za ostvarenje cilja, stvara se razmjenom različitih ideja, iskustava i znanja“, smatraju u ICS-u.

Prema MLC 2006, država-zastava mora osigurati temeljno pravo zaštite od svake vrste diskriminacije, pa tako i one temeljene na dobi pomorca. Razlog tomu su posljedice koje diskriminacija može imati na zaposlenike: smanjenje motivacije za rad, povećanje učestalosti psihičkih i fizičkih oboljenja, kao i negativne posljedice po povezanost u timu i rezultate rada.

Stoga ICS donosi nove smjernice za brodovlasnike kako izbjeći dobnu diskriminaciju na brodovima, koja je dostupna na stranicama ICS-a. Ovaj dokument objašnjava različite vrste dobne diskriminacije i kako se u procesu privlačenja novih zaposlenika, zapošljavanja, treninga, nagrađivanja, napredovanja, otpuštanja i umirovljenja mogu javiti i izbjeći oblici dobne diskriminacije. .

Dokument navodi kako se u međusobnim odnosima među članovima posade na brodovima često koristi rječnik koji nije primjeren jer ponekad dovesti do generacijskih sukoba. Dužnost je brodske upravljačke strukture upozoriti posadu na neprimjerenost pojedinih izraza koji, bez obzira na motive govornika koji ne moraju nužno biti zlonamjerni, slušaocima mogu zvučati uvredljivo i diskriminacijski.

U situacijama kada je riječ o namjeri da se uvrijedi i/Ili diskriminira nekoga, tada kapetan, operater i/ili brodovlasnik moraju službeno reagirati na primjeren i pravovremen način.

„International Chamber of Shipping naglašava važnost procjene osoba na temelju njihovih rezultata i/ili kvaliteta kao potencijalnih zaposlenika odnosno kandidata za posao. Smjernice donose načine na koje se mogu izbjeći situacije, temeljene na pretpostavkama i/ili stereotipima, a koje bi osobito mogle negativno utjecati na neku određenu dobnu skupinu“.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video