Ivo Bilić iz Solina, koji je vlasnik tvrtke “Natali boat” iz Solina i koji u svom vlasništvu ima 10-ak brodova raznih dimenzija te se bavi nautičkim turizmom, nedavno je kupio jahtu “Nabila”, odnosno bivšu jahtu “Malo vitra”, koja je bila omiljeno ljetno odmaralište bivšeg hrvatskog premijera Ive Sanadera.
Plovio je Sanader tom jahtom najlipšim morem na svitu i na njoj donosio možda neke od najvažnijih odluka za Lijepu našu.
„Ja sam jahtu od 18,5 metara, koja se posljednje četiri godine nalazi u šibenskoj Mandalini, kupio od jednog gospodina iz Zagreba za 60 tisuća eura. Za takav brod, koji je gotovo kao nov i u čije je obnavljanje utrošeno oko 1,5 milijuna kuna, cijena od 60 tisuća eura je zaista niska“ – govori za Slobodnu Dalmaciju Ivo Bilić.
Na brodu koji je bio privezan posljednje četiri godine u Mandalini potrebna su minimalna ulaganja.
„Ma, na brodu je sve promijenjeno, kako u interijeru, tako i u eksterijeru. Brod je gotovo kao nov. Radi se o jahti s tri kabine, od kojih svaka ima svoj WC i u kojoj mogu boraviti tri para, dakle ukupno šest ljudi, plus skiper. Naravno, brod namjeravam od idućeg ljeta iznajmljivati uz slogan “Ljetujte kao premijer” i naravno da ću mu vratiti ime “Malo vitra”“ – govori Bilić.
Jahta bi trebala za nekoliko dana iz Šibenika doći u Split.
„Svi koji me znaju pitaju me zašto sam kupio ovaj brod. Prvenstveno, mislim da je to dobar marketinški potez. Potom, mislim da ovakve stvari “pale ljude”, kada znaju da mogu ljetovati kao nekada najmoćniji čovjek u Hrvatskoj. Takve stvari prolaze u inozemstvu, tamo svi žele biti gdje je nekada bila neka poznata osoba, a hoće li to proći i kod nas, vidjet ćemo. Na brodu u Mandalini sada radi troje-četvero ljudi koji ga pripremaju za plovidbu prema Splitu“ – kazuje Bilić.
Brod će u moru biti do ožujka-travnja iduće godine, kada će biti izvađen na suho radi dotjerivanja.
„Naravno, moramo ga pripremiti za iduću nautičku sezonu i onda ga dati u najam. Mislim da se cijena tjednog najma ovakvog broda kreće od 12 do 13 tisuća eura. Naši gosti imat će pun komoditet i uslugu na brodu, isto kao što je imao bivši premijer.“
„Putna brzina broda je 25 čvorova, a krstareća mu je 10 čvorova. Brod ima i dva nova-novcata motora od po 750 konjskih snaga, koji su radili ukupno 220 radnih sati. Dakle, kao novi su. Kada sam vidio brod kako izgleda iznutra, odluka je pala, morao sam ga kupiti. Unutarnje stanje broda je kao da je vrijeme stalo na četiri-pet godina. Osim što su madraci malo propali, sve je u najboljem redu. Imat ćemo minimalna ulaganja u estetiku i onda “Malo vitra” opet može ići na more i pružiti uživanje svojim gostima“ – zaključuje Ivo Bilić.
KORIGIRANJE CIJENE
Čovjek je s brodom dva puta sretan, prvi put kad ga kupi, a drugi put kad ga proda. Tako kaže stara pomorska izreka. Nadamo se kako će Bilić stalno biti sretan sa svojom novom akvizicijom i da će se obični ljudi, naravno oni koji to budu mogli, barem nakratko osjećati kao bivši hrvatski premijer, dok je na “Malo vitra” uživao u čarima Jadrana.
“Malo vitra” se proteklih godina prodavao preko raznih oglasnika i cijena mu je u više navrata korigirana, nadolje, jer nikako nije mogao naći kupca, a cijena je stalno padala.
Brod je u međuvremenu kompletno obnovljen, postavljen je novi motor MAN R6, izrađena je nova stolarija (mahagonij u potpalublju, a tikovina na palubi), postavljene su nove instalacije, novi su tankovi, zahodi, kupaonica, sobe. Sve je na brodu novo, a jedino što je na njemu ostalo staro jesu tajne koje on skriva.
Na brodu “Malo vitra” u doba Ive Sanadera nisu mogli boraviti “obični ljudi”, nego “creme de la creme” tadašnjega hrvatskog društva, odnosno izabrani s kojima se naš bivši premijer i družio. Naravno, ni sada, odnosno za nekoliko mjeseci, na “Malo vitra” neće moći baš boraviti “obični” ljudi, nego oni koji imaju “kesu” dovoljno duboku da mogu uživati u plahtama, krevetima i ostalom interijeru u kojemu je davno prije uživao tada najmoćniji čovjek Hrvatske.