O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“Vasa” brod – muzej

Stockholmski muzej Vasamuseet posvećen je samo jednom brodu, ratnom brodu “Vasa”. Oko izvučenog i restauriranog broda sagrađen je cijeli kompleks u kojem je sve posvećeno ovom brodu i događanjima oko njega; piše Gorgonija.

Sagrađen je 1628. godine kao najveći brod u floti. Dužine 69 metara, 11,7 metara širine, s tri jarbola od kojih je najveći visok čak 52,5 metra i deplasmanom od 1210 tona, mogao je ukrcati 64 topa, 145 člana posade i 300 vojnika.

Predviđajući mu veliku vojnu slavu nazvan je po prvom švedskom kralju Gustavu Vasi. Međutim, ponos nacije pretvorio se u nacionalnu tragediju. Nakon samo 1300 metara plovidbe, još u zaljevu, brod je potonuo. Već drugi reful malo jačeg juga toliko je nagnuo brod da su otvori donjih topova zagrabili more i u svega nekoliko minuta našao se na dnu, ponijevši sa sobom i pedesetak članova posade.

Brod je jednostavno bio pretežak i nestabilan. Tada uvaženo mišljenje da linearno povećavanje mjera manjeg, stabilnog broda garantira stabilitet i većoj kopiji, bili su razlog ovoj tragediji.

Zahvaljujući karakteristici da u Baltičkom moru ne živi crv koji u moru proždire drvo, neostvarena vojna slava i brodograđevni neuspjeh postali su kulturološka atrakcija. Nakon pet godina priprema i rada na dnu, 1961. godine, točno 333 godine nakon potonuća, dosta dobro očuvani ostaci broda izvučeni su na površinu, te je uslijedila dugogodišnja restauracija. Napokon, 15. lipnja 1990. godine otvoren je muzej s impozantnim “živim svjedokom” zanatstva i tehnologije s početka XVII. stoljeća, daleko najinteresantniji i najposjećeniji muzej Skandinavije. Tako je trojarbolni galijun “Vasa” ipak nakon nekoliko stoljeća postao ponos nacije.

Video: Što se događa s otpadom s najvećeg svjetskog kruzera?

Stockholmski muzej Vasamuseet posvećen je samo jednom brodu, ratnom brodu “Vasa”. Oko izvučenog i restauriranog broda sagrađen je cijeli kompleks u kojem je sve posvećeno ovom brodu i događanjima oko njega; piše Gorgonija.

Sagrađen je 1628. godine kao najveći brod u floti. Dužine 69 metara, 11,7 metara širine, s tri jarbola od kojih je najveći visok čak 52,5 metra i deplasmanom od 1210 tona, mogao je ukrcati 64 topa, 145 člana posade i 300 vojnika.

Predviđajući mu veliku vojnu slavu nazvan je po prvom švedskom kralju Gustavu Vasi. Međutim, ponos nacije pretvorio se u nacionalnu tragediju. Nakon samo 1300 metara plovidbe, još u zaljevu, brod je potonuo. Već drugi reful malo jačeg juga toliko je nagnuo brod da su otvori donjih topova zagrabili more i u svega nekoliko minuta našao se na dnu, ponijevši sa sobom i pedesetak članova posade.

Brod je jednostavno bio pretežak i nestabilan. Tada uvaženo mišljenje da linearno povećavanje mjera manjeg, stabilnog broda garantira stabilitet i većoj kopiji, bili su razlog ovoj tragediji.

Zahvaljujući karakteristici da u Baltičkom moru ne živi crv koji u moru proždire drvo, neostvarena vojna slava i brodograđevni neuspjeh postali su kulturološka atrakcija. Nakon pet godina priprema i rada na dnu, 1961. godine, točno 333 godine nakon potonuća, dosta dobro očuvani ostaci broda izvučeni su na površinu, te je uslijedila dugogodišnja restauracija. Napokon, 15. lipnja 1990. godine otvoren je muzej s impozantnim “živim svjedokom” zanatstva i tehnologije s početka XVII. stoljeća, daleko najinteresantniji i najposjećeniji muzej Skandinavije. Tako je trojarbolni galijun “Vasa” ipak nakon nekoliko stoljeća postao ponos nacije.

Video: Što se događa s otpadom s najvećeg svjetskog kruzera?

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video