O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

“Vatra guta brod, vjetar divlja, čisti horor! Ukrcao sam 17 ljudi na gumenjak, noge su mi klecale”

Ante Perić je pomorac. Od svojih 39 godina života na moru je proveo skoro dvadeset. Počeo je kao mornar na koćama i ribaricama zadarskog arhipelaga i dogurao je do kapetana na velikim motornim jahtama u Italiji. Ali ono što mu se dogodilo krajem kolovoza ove godine pamtit će do kraja života. Ne samo on kao zapovjednik motorne jahte Lady MM, nego i osam članova posade i osam putnika koji su danas živi zahvaljujući njegovoj prisebnosti i profesionalnosti; piše Jutarnji list. Tog utorka Ante je zauvijek promijenio svoj i njihove živote, a 25. kolovoza postao je njihov drugi rođendan…

– Bilo je pred jutro, malo prije pet, smjena gvardije. Moj drugi oficir stroja Šime Jureško i ja čekali smo kapa, zapovjednika stroja Zdenka Petrića i prvog oficira Damira Fafandjela da preuzmu smjenu. Već smo devet sati bili u plovidbi, krenuli smo iz Caprija za Sardiniju. Išli smo ravno u Genovsku ciklonu. Ako nas uhvati, rekao sam, slomit će nas. Valovi četiri i pol metar, vjetar 45 čvorova. Strašno! Predložio sam vlasniku broda, poslovnom čovjeku iz Kazahstana, da sidrimo kod Iskije dok ciklona prođe, ali on to nije htio prihvatiti. Jedino je pristao na promjenu kursa 30 stupnjeva južno, prema La Caleti na Sardiniji, južno od uvale Pevero, odakle smo krenuli s Caprija… – počinje Ante nevjerojatnu priču.

Lady MM je motorna jahta, plovi pod zastavom Kajmanskog otočja i duga je 50 metara. Sagrađena je prije 17 godina i u solidnom je stanju. Na njoj je devet članova posade i osam putnika. Obitelj vlasnika: on sa suprugom, njegovi roditelji, troje djece i dadilja. Novi kurs su zauzeli oko tri iza ponoći, a onda je nešto prije pet došlo problema; oglasio se alarm. U strojarnici je došlo do puknuća visokotlačne cijevi za dovod goriva. Nafta, zbog visokog pritiska, nije izlazila u mlazovima, nego se raspršivala u paru. U naftnu maglicu, aerosol, koji je natopio podove, strop, izolaciju i oplate strojarnice te je strojarnica završila u plamenu.

Ante je do tada uputio tri poziva u pomoć, takozvani distress, talijanskoj obalnoj straži. Takav poziv se upućuje u trenucima kada su ugroženi ljudski životi i tko god da ga primi, kreće u pomoć, bez traženja dodatnih objašnjenja. Ali na poziv Lady MM nitko nije reagirao…

– Bili smo udaljeni 60 milija od obale. Brod bez pogona i struje, u dimu, strojarnica gori, na moru oluja. Na sreću, za sobom smo vukli pomoćni gumeni gliser. Da ga nismo imali, ne znam kako bismo se izvukli. Naredio sam ukrcavanje.

Kad su svi članovi posade i putnici prešli u gumenjak, zadnji im se pridružio Ante.

– Nas 17 u gumenjaku od osam metara. Otvoren, bez kabine, s troje prestravljene djece. Preuzeo sam komandu i onoliko koliko me orijentacija služila, zaputio sam se prema Sardiniji. Već je počelo svitati. Imali smo 120 litara goriva i možda još 20 u kanistru koji sam uzeo. Gumenjak na sat troši 35-40 litara, a mi smo imali goriva za možda dva i pol, tri sata vožnje. Vozili smo međutim skoro pet sati. Ni sam ne znam kako, jer smo se cijelo vrijemo morali boriti s valovima – priča Ante.

– Noge su mi klecale od iscrpljenosti. Brojčanik na rezervoaru je pokazivao nulu. Ulili smo i posljednje kapi iz kanistra. Mislili smo da nećemo uspjeti. Odjednom, na desetak milja od obale Sardinije, kad je već odavno bilo svanulo, javila su nam se talijanska obalna straža. Onda su prošli helikopteri, brodovi za spašavanje… Bili smo mokri, iscrpljeni, prestrašeni i umorni. Prvo što su nam napravili kad smo se iskrcali, bio je test na koronu…

Prije toga 25. kolovoza Ante devet mjeseci nije bio doma.

„Ostao sam skoncentriran. I oni i ja, moja posada. Oni su do kraja života moja familija.“ – priča Ante i nabraja ih: prvi oficir palube Damir Fafandjel iz Zadra, zapovjednik stroja Zdenko Petrić iz Zadra, drugi oficir stroja Šime Jureško iz Zadra, mornar Jerome Maag iz Švicarske, kuhar Andrej Grgić iz Rijeke, glavna stjuardesa Jassi Kajan iz Finske, druga stjuardesa Lisa Kayser iz Južnoafričke Republike i treća stjuardesa Sintija Klnina iz Latvije.

Kad su došli na obalu, organizirao je vlasnicima broda kombi i oni su otišli. Nastavili su ljetovanje na Sardiniji. – Nas su ostavili gole i bose, u kratkim hlačama. Nikad se više nisu javili. Kasnije sam čuo da su ponosni na nas i da nam zahvaljuju – govori Ante uz kiseli smiješak.

Članak u cijelosti pročitajte ovdje.

 

 

“Plava Vrpca Vjesnika” 2019.

Ante Perić je pomorac. Od svojih 39 godina života na moru je proveo skoro dvadeset. Počeo je kao mornar na koćama i ribaricama zadarskog arhipelaga i dogurao je do kapetana na velikim motornim jahtama u Italiji. Ali ono što mu se dogodilo krajem kolovoza ove godine pamtit će do kraja života. Ne samo on kao zapovjednik motorne jahte Lady MM, nego i osam članova posade i osam putnika koji su danas živi zahvaljujući njegovoj prisebnosti i profesionalnosti; piše Jutarnji list. Tog utorka Ante je zauvijek promijenio svoj i njihove živote, a 25. kolovoza postao je njihov drugi rođendan…

– Bilo je pred jutro, malo prije pet, smjena gvardije. Moj drugi oficir stroja Šime Jureško i ja čekali smo kapa, zapovjednika stroja Zdenka Petrića i prvog oficira Damira Fafandjela da preuzmu smjenu. Već smo devet sati bili u plovidbi, krenuli smo iz Caprija za Sardiniju. Išli smo ravno u Genovsku ciklonu. Ako nas uhvati, rekao sam, slomit će nas. Valovi četiri i pol metar, vjetar 45 čvorova. Strašno! Predložio sam vlasniku broda, poslovnom čovjeku iz Kazahstana, da sidrimo kod Iskije dok ciklona prođe, ali on to nije htio prihvatiti. Jedino je pristao na promjenu kursa 30 stupnjeva južno, prema La Caleti na Sardiniji, južno od uvale Pevero, odakle smo krenuli s Caprija… – počinje Ante nevjerojatnu priču.

Lady MM je motorna jahta, plovi pod zastavom Kajmanskog otočja i duga je 50 metara. Sagrađena je prije 17 godina i u solidnom je stanju. Na njoj je devet članova posade i osam putnika. Obitelj vlasnika: on sa suprugom, njegovi roditelji, troje djece i dadilja. Novi kurs su zauzeli oko tri iza ponoći, a onda je nešto prije pet došlo problema; oglasio se alarm. U strojarnici je došlo do puknuća visokotlačne cijevi za dovod goriva. Nafta, zbog visokog pritiska, nije izlazila u mlazovima, nego se raspršivala u paru. U naftnu maglicu, aerosol, koji je natopio podove, strop, izolaciju i oplate strojarnice te je strojarnica završila u plamenu.

Ante je do tada uputio tri poziva u pomoć, takozvani distress, talijanskoj obalnoj straži. Takav poziv se upućuje u trenucima kada su ugroženi ljudski životi i tko god da ga primi, kreće u pomoć, bez traženja dodatnih objašnjenja. Ali na poziv Lady MM nitko nije reagirao…

– Bili smo udaljeni 60 milija od obale. Brod bez pogona i struje, u dimu, strojarnica gori, na moru oluja. Na sreću, za sobom smo vukli pomoćni gumeni gliser. Da ga nismo imali, ne znam kako bismo se izvukli. Naredio sam ukrcavanje.

Kad su svi članovi posade i putnici prešli u gumenjak, zadnji im se pridružio Ante.

– Nas 17 u gumenjaku od osam metara. Otvoren, bez kabine, s troje prestravljene djece. Preuzeo sam komandu i onoliko koliko me orijentacija služila, zaputio sam se prema Sardiniji. Već je počelo svitati. Imali smo 120 litara goriva i možda još 20 u kanistru koji sam uzeo. Gumenjak na sat troši 35-40 litara, a mi smo imali goriva za možda dva i pol, tri sata vožnje. Vozili smo međutim skoro pet sati. Ni sam ne znam kako, jer smo se cijelo vrijemo morali boriti s valovima – priča Ante.

– Noge su mi klecale od iscrpljenosti. Brojčanik na rezervoaru je pokazivao nulu. Ulili smo i posljednje kapi iz kanistra. Mislili smo da nećemo uspjeti. Odjednom, na desetak milja od obale Sardinije, kad je već odavno bilo svanulo, javila su nam se talijanska obalna straža. Onda su prošli helikopteri, brodovi za spašavanje… Bili smo mokri, iscrpljeni, prestrašeni i umorni. Prvo što su nam napravili kad smo se iskrcali, bio je test na koronu…

Prije toga 25. kolovoza Ante devet mjeseci nije bio doma.

„Ostao sam skoncentriran. I oni i ja, moja posada. Oni su do kraja života moja familija.“ – priča Ante i nabraja ih: prvi oficir palube Damir Fafandjel iz Zadra, zapovjednik stroja Zdenko Petrić iz Zadra, drugi oficir stroja Šime Jureško iz Zadra, mornar Jerome Maag iz Švicarske, kuhar Andrej Grgić iz Rijeke, glavna stjuardesa Jassi Kajan iz Finske, druga stjuardesa Lisa Kayser iz Južnoafričke Republike i treća stjuardesa Sintija Klnina iz Latvije.

Kad su došli na obalu, organizirao je vlasnicima broda kombi i oni su otišli. Nastavili su ljetovanje na Sardiniji. – Nas su ostavili gole i bose, u kratkim hlačama. Nikad se više nisu javili. Kasnije sam čuo da su ponosni na nas i da nam zahvaljuju – govori Ante uz kiseli smiješak.

Članak u cijelosti pročitajte ovdje.

 

 

“Plava Vrpca Vjesnika” 2019.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video