O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Transport cjepiva morskim putem?

Budući da je brzina dostavljanja cjepiva na tržište trenutno presudna u suzbijanju pandemije, COVID-19 cjepiva trenutno se šalju isključivo zračnim putem. U budućnosti bi isporuka morskim putem mogla postati održiva alternativa.

Brzina je ključna

Brzina kojom se razvijaju cjepiva protiv COVID-19 je uistinu izvanredna. S obzirom na to da je cjepivo vrlo osjetljivo i zahtijeva određen način čuvanja, izuzetno je važno da cjepivo što brže stigne od proizvodnog pogona do krajnjih korisnika u nepromijenjenom stanju.

Tri cjepiva koja se trenutno primjenjuju zahtijevaju različite uvjete za adekvatno skladištenje u hladnjačama. Cjepivo Pfizer-BioNTech mora se čuvati na -70°C, dok Modernina cjepiva moraju biti spremljena na -20°C. Za razliku od Pfizera i Moderne, cjepivo AstraZeneca može se čuvati u uobičajenim uvjetima na temperaturi od +2 do +8°C.

Prijevoz farmaceutskih proizvoda morem

Pomorske hladnjače posljednjih su godina stekle značajan udio na svjetskom tržištu za prijevoz farmaceutskih proizvoda. Prema Thomasu Stubleru, voditelju tereta farmaceutske industrije u tvrtki Willis Towers Watson, čak i prije izbijanja pandemije, otprilike 3,5 milijuna tona lijekova godišnje isporučeno je morskim putem. Kako je tijekom posljednja dva desetljeća raslo povjerenje u kvalitetu i sigurnost pomorskih hladnjača, Big Pharma sve je više svojih proizvoda povjeravala brodskim linijama. Procjenjuje se da je AstraZeneca povećala udio farmaceutskih proizvoda koji se prevoze morem s 5% u 2012., na gotovo 70% u 2017. godini.

Foto: FleetMon

Izazovi u lancu opskrbe

Profesorica s državnog sveučilišta Sjeverne Karoline, Julie Swann – specijalistica za opskrbne lance zdravstvene zaštite, objasnila je koje se poteškoće pojavljuju kod održavanja adekvatnih uvjeta koje zahtijeva čuvanje Pfizerovog cjepiva.: ”Jedna studija procijenila je da postoji samo 25-30 zemalja širom svijeta koje posjeduju ultra hladnu infrastrukturu.”

To je jedan od glavnih hendikepa u dostavljanju cjepiva od proizvodnih pogona do primatelja. Dodatna komplikacija je smanjena aktivnost zračnog prometa – što je posljedica pandemije. Putnički letovi prevozili su značajnu količinu tereta, a posebno vrijednu robu malog obujma poput farmaceutskih proizvoda.

Odgovor pomorske industrije

Svjetski ekonomski forum (WEF) nedavno je objavio da je 18 brodarskih i logističkih tvrtki, uključujući Maersk, potpisalo povelju o suradnji s WEF-om, UNICEF-om, nacionalnim i regionalnim vladama kako bi se osigurala učinkovita distribucija cjepiva. Inovacije u tehnologiji prijevoza cjepiva igraju presudnu ulogu u tome da pomorski hladni lanac postane održiva alternativa za transport cjepiva.

Budući da je brzina dostavljanja cjepiva na tržište trenutno presudna u suzbijanju pandemije, COVID-19 cjepiva trenutno se šalju isključivo zračnim putem. U budućnosti bi isporuka morskim putem mogla postati održiva alternativa.

Brzina je ključna

Brzina kojom se razvijaju cjepiva protiv COVID-19 je uistinu izvanredna. S obzirom na to da je cjepivo vrlo osjetljivo i zahtijeva određen način čuvanja, izuzetno je važno da cjepivo što brže stigne od proizvodnog pogona do krajnjih korisnika u nepromijenjenom stanju.

Tri cjepiva koja se trenutno primjenjuju zahtijevaju različite uvjete za adekvatno skladištenje u hladnjačama. Cjepivo Pfizer-BioNTech mora se čuvati na -70°C, dok Modernina cjepiva moraju biti spremljena na -20°C. Za razliku od Pfizera i Moderne, cjepivo AstraZeneca može se čuvati u uobičajenim uvjetima na temperaturi od +2 do +8°C.

Prijevoz farmaceutskih proizvoda morem

Pomorske hladnjače posljednjih su godina stekle značajan udio na svjetskom tržištu za prijevoz farmaceutskih proizvoda. Prema Thomasu Stubleru, voditelju tereta farmaceutske industrije u tvrtki Willis Towers Watson, čak i prije izbijanja pandemije, otprilike 3,5 milijuna tona lijekova godišnje isporučeno je morskim putem. Kako je tijekom posljednja dva desetljeća raslo povjerenje u kvalitetu i sigurnost pomorskih hladnjača, Big Pharma sve je više svojih proizvoda povjeravala brodskim linijama. Procjenjuje se da je AstraZeneca povećala udio farmaceutskih proizvoda koji se prevoze morem s 5% u 2012., na gotovo 70% u 2017. godini.

Foto: FleetMon

Izazovi u lancu opskrbe

Profesorica s državnog sveučilišta Sjeverne Karoline, Julie Swann – specijalistica za opskrbne lance zdravstvene zaštite, objasnila je koje se poteškoće pojavljuju kod održavanja adekvatnih uvjeta koje zahtijeva čuvanje Pfizerovog cjepiva.: ”Jedna studija procijenila je da postoji samo 25-30 zemalja širom svijeta koje posjeduju ultra hladnu infrastrukturu.”

To je jedan od glavnih hendikepa u dostavljanju cjepiva od proizvodnih pogona do primatelja. Dodatna komplikacija je smanjena aktivnost zračnog prometa – što je posljedica pandemije. Putnički letovi prevozili su značajnu količinu tereta, a posebno vrijednu robu malog obujma poput farmaceutskih proizvoda.

Odgovor pomorske industrije

Svjetski ekonomski forum (WEF) nedavno je objavio da je 18 brodarskih i logističkih tvrtki, uključujući Maersk, potpisalo povelju o suradnji s WEF-om, UNICEF-om, nacionalnim i regionalnim vladama kako bi se osigurala učinkovita distribucija cjepiva. Inovacije u tehnologiji prijevoza cjepiva igraju presudnu ulogu u tome da pomorski hladni lanac postane održiva alternativa za transport cjepiva.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video