O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Plovidba Sjevernim morskim putem bit će cjelogodišnja

Plovidba Sjevernim morskim putom trebala bi u bliskoj budućnosti postati cjelogodišnja, izjavio je, i ovu zadaću na sastanku Upravnog odbora Ruskog geografskog društva postavio ruski predsjednik Vladimir Putin tijekom videokonferencije koju je prenosila televizija Rossia 24; piše Geopolitika News.

Ranije je šef ruske države naložio moćnoj državnoj tvrtci  Rosatomu da utvrdi cijene za pratnju trgovačkih brodova od strane ruskih ledolomaca duž Sjevernog morskog puta, kao i stope lučkih davanja koja se naplaćuju u morskim lukama smještenim na ruskoj obali uz Sjeverni morski put do 15. lipnja 2021. godine.

Sjeverni morski put je glavna pomorska komunikacija na ruskom Arktiku. Povezuje europske i dalekoistočne luke Rusije, kao i ušća plovnih sibirskih rijeka u jedinstveni prometni sustav.

Duljina morskog puta je 5600 kilometara od zaljeva Providence do tjesnaca Karskiye Vorota. Sjeverni morski put godišnje prevozi 30-40 milijuna tona tereta. Do 2024. planirano je povećati teretni promet Arktikom na 80 milijuna tona.

Rusija posjeduje moćnu flotu ledolomaca na nuklearni pogon, a na Sjevernom morskom putu djeluju njih četiri, navodi ruski medij.

Arktički (sjeverni) morski put vrlo je aktualan posljednjih godina, paralelno s posljedicama klimatskih promjena – konkretno, ubrzanim topljenjem leda i s njim povezane mogućnosti duže plovidbe u ljetnom razdoblju. Sjeverni morski put je najkraći mogući put između azijskog Dalekog istoka i Europe i istočne obale sjevernoameričkog kontinenta. Kina se posljednjih godina ubrzano priključuje ruskim arktičkim projektima s obzirom na značaj koji će taj plovni put imati i za kineske proizvode i njihov kontejnerski plasman na Zapadna tržišta i obratno.

Osim toga, Rusija Arktik smatra zonom najvećeg strateškog značaja s obzirom na veliku ranjivost koja po njezin teritorij dolazi upravo iz tog smjera. Arktikom, naime, krstare američke nuklearne podmornice. Do prije 15-ak godina, poglavito nakon raspada SSSR-a, taj je strateški smjer u Rusiji bio potpuno zanemaren po pitanju proturaketne zaštite od mogućeg napada američkih podmornica. Stanje se proteklih godina drastično promijenilo. Rusija ulaže velike napore u jačanje vojne zaštite tog prostora, uključno i kroz otvaranje novih vojnih baza ali i stvaranje čitavih novih gradova vezano uz biznis – prije svega onaj iz sfere energetike, kao i zbog vojnih interesa te pružanja lučkih usluga.

Važnost Sjevernog morskog puta posebno je došla do izražaja nakon nedavne blokade prometa kroz Sueski kanal nakon nasukavanja golemog kontejnerskog broda koji je paralizirao taj – jedan od ključnih svjetskih plovnih putova i opskrbnih lanaca.

Plovidba Sjevernim morskim putom trebala bi u bliskoj budućnosti postati cjelogodišnja, izjavio je, i ovu zadaću na sastanku Upravnog odbora Ruskog geografskog društva postavio ruski predsjednik Vladimir Putin tijekom videokonferencije koju je prenosila televizija Rossia 24; piše Geopolitika News.

Ranije je šef ruske države naložio moćnoj državnoj tvrtci  Rosatomu da utvrdi cijene za pratnju trgovačkih brodova od strane ruskih ledolomaca duž Sjevernog morskog puta, kao i stope lučkih davanja koja se naplaćuju u morskim lukama smještenim na ruskoj obali uz Sjeverni morski put do 15. lipnja 2021. godine.

Sjeverni morski put je glavna pomorska komunikacija na ruskom Arktiku. Povezuje europske i dalekoistočne luke Rusije, kao i ušća plovnih sibirskih rijeka u jedinstveni prometni sustav.

Duljina morskog puta je 5600 kilometara od zaljeva Providence do tjesnaca Karskiye Vorota. Sjeverni morski put godišnje prevozi 30-40 milijuna tona tereta. Do 2024. planirano je povećati teretni promet Arktikom na 80 milijuna tona.

Rusija posjeduje moćnu flotu ledolomaca na nuklearni pogon, a na Sjevernom morskom putu djeluju njih četiri, navodi ruski medij.

Arktički (sjeverni) morski put vrlo je aktualan posljednjih godina, paralelno s posljedicama klimatskih promjena – konkretno, ubrzanim topljenjem leda i s njim povezane mogućnosti duže plovidbe u ljetnom razdoblju. Sjeverni morski put je najkraći mogući put između azijskog Dalekog istoka i Europe i istočne obale sjevernoameričkog kontinenta. Kina se posljednjih godina ubrzano priključuje ruskim arktičkim projektima s obzirom na značaj koji će taj plovni put imati i za kineske proizvode i njihov kontejnerski plasman na Zapadna tržišta i obratno.

Osim toga, Rusija Arktik smatra zonom najvećeg strateškog značaja s obzirom na veliku ranjivost koja po njezin teritorij dolazi upravo iz tog smjera. Arktikom, naime, krstare američke nuklearne podmornice. Do prije 15-ak godina, poglavito nakon raspada SSSR-a, taj je strateški smjer u Rusiji bio potpuno zanemaren po pitanju proturaketne zaštite od mogućeg napada američkih podmornica. Stanje se proteklih godina drastično promijenilo. Rusija ulaže velike napore u jačanje vojne zaštite tog prostora, uključno i kroz otvaranje novih vojnih baza ali i stvaranje čitavih novih gradova vezano uz biznis – prije svega onaj iz sfere energetike, kao i zbog vojnih interesa te pružanja lučkih usluga.

Važnost Sjevernog morskog puta posebno je došla do izražaja nakon nedavne blokade prometa kroz Sueski kanal nakon nasukavanja golemog kontejnerskog broda koji je paralizirao taj – jedan od ključnih svjetskih plovnih putova i opskrbnih lanaca.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video