O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Putnički brodovi Hrvatske, Italije i Grčke

Da je brod puno više od prijevoznoga sredstva, ukazuje činjenica su se narodi stoljećima natjecali u tome tko će napraviti veći i brži brod, a tu tradiciju su nastavile i moderne nacije. Mediteran je, po mnogima, najljepši dio čitavoga planeta, kutak svijeta u kojem se rodila današnja civilizacija i mjesto vrhunske kuhinje, ali i radišnih ljudi.

Ono što odlikuje Mediteran je i mnoštvo otoka, posebice kada je riječ o Istočnom Mediteranu, a tu je za istaći Hrvatsku i Grčku. Upravo one imaju velike potrebe za prijevozom putnika, pa smo tako usporedili putničke brodove Hrvatske i Grčke, no i Italije, kao vladajuće sile na Jadranu, te članice G7.

Pregledali smo 56 hrvatskih brodova za prijevoz putnika, a za istaći je već svima poznat brod Marko Polo, trajekt za međunarodne linije duljine 128,1 metar, širine 19,6 metara, te gaza 5,7 metara. Brod je kapaciteta 1100 putnika, s kabinskim kapacitetom od 547 osoba, te mjestom za 270 osobnih vozila. Unutar njega je restoran sa preko dvije stotine mjesta, salon za osamdeset putnika, aperitivni bar za njih šezdeset i kavana sa plesnim podijem za preko tristo pedeset ljudi.

Marko Polo razvija maksimalnu brzinu od 19,5 čvorova. Što se brzine tiče, u Hrvatskoj je najbrži brod katamaran Jelena koji dostiže impresivnih 40 čvorova. Duljine je 42,2 metra, te može primiti 403 putnika. Kada je riječ o broju putnika, trajekt za međunarodne linije Dubrovnik je apsolutni rekorder države sa kapacitetom od 1300 putnika. Od trajekata lokalnih linija, najveći kapacitet imaju Marjan, Hrvat, Juraj Dalmatinac, Biokovo i Jadran, a riječ je o brojci od 1200 putnika.

Foto: Trajekt Marko Polo/Vesselfinder

Tablica 1 – Putnički brodovi Republike Hrvatske

Izvor: Jadrolinija.hr/MarineTraffic

Sa druge strane Jadrana, situacija je nešto drugačija. Italija nema potrebe za lokalnim brodskim linijama na istočnoj obali jer ona nije razvedena, pa je većina putničkih brodova usmjereno ili na međunarodne linije ili na operativno područje Juga i Zapada Italije.

Najveći talijanski putnički brod je Cruise Roma, dugačak impresivnih 254 metra, širine 30,4 metara i sa 7 metara gaza. Kapaciteta je 3500 putnika, a može primiti i 215 osobnih vozila. Pokreću ga četiri motora ukupne snage 55 440 kW, ima 470 kabina, nekoliko restorana, bazene, konferencijski centar i trgovinski centar. Najbrži talijanski putnički brod je Jean de La Valette, a razvija brzinu od 39 čvorova, kapaciteta je 800 putnika i dugačak 106,5 metara.

Foto: Cruise Roma/Vesselfinder

Tablica 2 – Putnički brodovi Talijanske Republike

Izvor: Wikipedia/MarineTraffic

Grčka je država sa 6000 otoka! Zvuči impresivno dok god se ne istakne činjenica da Norveška ima 239 000 otoka. No vratimo se na brodove.

Grčki bog brzine u prijevozu putnika morem je Highspeed 4. Razvija brzinu od 40,5 čvorova! Duljine je 96,2 metra, širine 24 metra i ima 3,9 metara gaza.

Najveći grčki putnički brod je Kydon Palace, dugačak je 214 metara, širine 26,4 metra, te ima gaz od 7,1 metar. Razvija maksimalnu brzinu od 31,5 čvorova, a može primiti 2500 putnika i 700 automobila! Grčki brodovi su, u prosjeku, najbrži brodovi za prijevoz putnika.

Foto: Higspeed4/Vesselfinder

Tablica 3 – Putnički brodovi Helenske Republike Grčke

Izvor: Wikipedia/MarineTraffic

Uistinu su impresivne brojke kada je riječ o brodovlju Europe koje služi za prijevoz putnika. Ovo je samo jedan dio velike flote koja je, zahvaljujući propisima Europske Unije i strogim kontrolama, među najkvalitetnijima u svijetu.

Osim što ovi brodovi služe za prijevoz ljudi kojima su ove države domovine, oni su i veliki igrač u turističkom sektoru jer je posebna atraktivnost vezana za posjete otocima i prijevoz vozila na takva udaljena, nepoznata i očaravajuća mjesta.

Petar Zuanović

Da je brod puno više od prijevoznoga sredstva, ukazuje činjenica su se narodi stoljećima natjecali u tome tko će napraviti veći i brži brod, a tu tradiciju su nastavile i moderne nacije. Mediteran je, po mnogima, najljepši dio čitavoga planeta, kutak svijeta u kojem se rodila današnja civilizacija i mjesto vrhunske kuhinje, ali i radišnih ljudi.

Ono što odlikuje Mediteran je i mnoštvo otoka, posebice kada je riječ o Istočnom Mediteranu, a tu je za istaći Hrvatsku i Grčku. Upravo one imaju velike potrebe za prijevozom putnika, pa smo tako usporedili putničke brodove Hrvatske i Grčke, no i Italije, kao vladajuće sile na Jadranu, te članice G7.

Pregledali smo 56 hrvatskih brodova za prijevoz putnika, a za istaći je već svima poznat brod Marko Polo, trajekt za međunarodne linije duljine 128,1 metar, širine 19,6 metara, te gaza 5,7 metara. Brod je kapaciteta 1100 putnika, s kabinskim kapacitetom od 547 osoba, te mjestom za 270 osobnih vozila. Unutar njega je restoran sa preko dvije stotine mjesta, salon za osamdeset putnika, aperitivni bar za njih šezdeset i kavana sa plesnim podijem za preko tristo pedeset ljudi.

Marko Polo razvija maksimalnu brzinu od 19,5 čvorova. Što se brzine tiče, u Hrvatskoj je najbrži brod katamaran Jelena koji dostiže impresivnih 40 čvorova. Duljine je 42,2 metra, te može primiti 403 putnika. Kada je riječ o broju putnika, trajekt za međunarodne linije Dubrovnik je apsolutni rekorder države sa kapacitetom od 1300 putnika. Od trajekata lokalnih linija, najveći kapacitet imaju Marjan, Hrvat, Juraj Dalmatinac, Biokovo i Jadran, a riječ je o brojci od 1200 putnika.

Foto: Trajekt Marko Polo/Vesselfinder

Tablica 1 – Putnički brodovi Republike Hrvatske

Izvor: Jadrolinija.hr/MarineTraffic

Sa druge strane Jadrana, situacija je nešto drugačija. Italija nema potrebe za lokalnim brodskim linijama na istočnoj obali jer ona nije razvedena, pa je većina putničkih brodova usmjereno ili na međunarodne linije ili na operativno područje Juga i Zapada Italije.

Najveći talijanski putnički brod je Cruise Roma, dugačak impresivnih 254 metra, širine 30,4 metara i sa 7 metara gaza. Kapaciteta je 3500 putnika, a može primiti i 215 osobnih vozila. Pokreću ga četiri motora ukupne snage 55 440 kW, ima 470 kabina, nekoliko restorana, bazene, konferencijski centar i trgovinski centar. Najbrži talijanski putnički brod je Jean de La Valette, a razvija brzinu od 39 čvorova, kapaciteta je 800 putnika i dugačak 106,5 metara.

Foto: Cruise Roma/Vesselfinder

Tablica 2 – Putnički brodovi Talijanske Republike

Izvor: Wikipedia/MarineTraffic

Grčka je država sa 6000 otoka! Zvuči impresivno dok god se ne istakne činjenica da Norveška ima 239 000 otoka. No vratimo se na brodove.

Grčki bog brzine u prijevozu putnika morem je Highspeed 4. Razvija brzinu od 40,5 čvorova! Duljine je 96,2 metra, širine 24 metra i ima 3,9 metara gaza.

Najveći grčki putnički brod je Kydon Palace, dugačak je 214 metara, širine 26,4 metra, te ima gaz od 7,1 metar. Razvija maksimalnu brzinu od 31,5 čvorova, a može primiti 2500 putnika i 700 automobila! Grčki brodovi su, u prosjeku, najbrži brodovi za prijevoz putnika.

Foto: Higspeed4/Vesselfinder

Tablica 3 – Putnički brodovi Helenske Republike Grčke

Izvor: Wikipedia/MarineTraffic

Uistinu su impresivne brojke kada je riječ o brodovlju Europe koje služi za prijevoz putnika. Ovo je samo jedan dio velike flote koja je, zahvaljujući propisima Europske Unije i strogim kontrolama, među najkvalitetnijima u svijetu.

Osim što ovi brodovi služe za prijevoz ljudi kojima su ove države domovine, oni su i veliki igrač u turističkom sektoru jer je posebna atraktivnost vezana za posjete otocima i prijevoz vozila na takva udaljena, nepoznata i očaravajuća mjesta.

Petar Zuanović

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video