O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Preživio je havariju tankera “Petar Zoranić”

Hrvatski brod Petar Zoranić stradao je u prosincu 1960. godine u tjesnacu Bospor i tom su prigodom poginula 53 pomorca, od kojih 21 s našeg broda. Prazan grčki tanker World Harmony udario je velikom brzinom u prednju desnu stranu pramca Petra Zoranića. Brod pod jugoslavenskom zastavom plovio je u suprotnom smjeru, znatno manjom brzinom, budući da je bio nakrcan naftnim derivatima. Istog trena odjeknula je strahovita eksplozija i izbio veliki požar na oba broda. Za mnoge pomorce pomoći nije bilo. Nakon udesa Petar Zoranić gorio je još 55 dana, piše Novi list.

Srećku Đuranoviću iz Rijeke, jednom od preživjelih pomoraca s Petra Zoranića, želja je bila progovoriti o tragediji, iznijeti činjenice, a nadasve demantirati one koji su taj događaj zaogrnuli određenim misterijem.

”Nemojte puno pisati o meni, nikako u prvom licu jednine, nisam ja bitan. Želim pričati zbog mojih kolega koji su tamo ostavili živote i njihovih obitelj. Možete zamisliti, zajedno smo večerali, doručkovali nismo više nikada. Nema dana da ih se ne sjetim. Na čelu mi je ostao ožiljak od vatre, svakog jutra kad se pogledam u ogledalo, sjetim se njih i stravičnog događaja. Ne može se to zaboraviti”, govori.

Na Petru Zoraniću bio je prvi časnik stroja. Gotovo kompletan časnički kadar, ističe Srećko Đuranović, od zapovjednika na niže, bio je iz našeg kraja, iz Rijeke, Kostrene, Bakra, Crikvenice. Izuzetak su samo dva treća časnika. Posada je najvećim dijelom bila iz Zadra i sa zadarskog otočja, ali i s ostalih dijelova obale, Lošinja, Istre, iz kontinentalnog područja, čak iz Crne Gore.

”Navigacija kroz Bospor je zahtjevna. Mi smo plovili po propisima, lijevom stranom i s pilotom, iz Crnog prema Mramornom moru. Grčki tanker World Harmony udario je u nas, ušao 15 metara u trup, u prednjem dijelu nakrcanom lakozapaljivim benzinom. Potvrdila je to i istraga”, objašnjava Đuranović.

”Vlasnik grčkog tankera bio je poznati brodovlasnik i milijarder Stavros Niarchos, u to vrijeme jedan od najvećih svjetskih brodara. Već tijekom noći, u četiri sata, on je doletio u Istanbul. Okupio je novinare u hotelu i izjavio da su ”jugoslavenski gusari izazvali katastrofu”. Te su njegove riječi imale velikog odjeka u svijetu, a potkrijepili su ih i turski mediji sa sličnim senzacionalističkim tekstovima. Bili smo iz Jugoslavije, za njih komunističke i nisu nam bili skloni. Istina ih nije zanimala”.

O trenutku nesreće, agoniji ljudi i brodova, nemogućim uvjetima spašavanja u hladnoj zimskoj noći, danima provedenima u Istanbulu i tužnom povratku u domovinu, Srećko Đuranović nerado priča.

Cijeli intervju pročitajte <<ovdje>>.

Hrvatski brod Petar Zoranić stradao je u prosincu 1960. godine u tjesnacu Bospor i tom su prigodom poginula 53 pomorca, od kojih 21 s našeg broda. Prazan grčki tanker World Harmony udario je velikom brzinom u prednju desnu stranu pramca Petra Zoranića. Brod pod jugoslavenskom zastavom plovio je u suprotnom smjeru, znatno manjom brzinom, budući da je bio nakrcan naftnim derivatima. Istog trena odjeknula je strahovita eksplozija i izbio veliki požar na oba broda. Za mnoge pomorce pomoći nije bilo. Nakon udesa Petar Zoranić gorio je još 55 dana, piše Novi list.

Srećku Đuranoviću iz Rijeke, jednom od preživjelih pomoraca s Petra Zoranića, želja je bila progovoriti o tragediji, iznijeti činjenice, a nadasve demantirati one koji su taj događaj zaogrnuli određenim misterijem.

”Nemojte puno pisati o meni, nikako u prvom licu jednine, nisam ja bitan. Želim pričati zbog mojih kolega koji su tamo ostavili živote i njihovih obitelj. Možete zamisliti, zajedno smo večerali, doručkovali nismo više nikada. Nema dana da ih se ne sjetim. Na čelu mi je ostao ožiljak od vatre, svakog jutra kad se pogledam u ogledalo, sjetim se njih i stravičnog događaja. Ne može se to zaboraviti”, govori.

Na Petru Zoraniću bio je prvi časnik stroja. Gotovo kompletan časnički kadar, ističe Srećko Đuranović, od zapovjednika na niže, bio je iz našeg kraja, iz Rijeke, Kostrene, Bakra, Crikvenice. Izuzetak su samo dva treća časnika. Posada je najvećim dijelom bila iz Zadra i sa zadarskog otočja, ali i s ostalih dijelova obale, Lošinja, Istre, iz kontinentalnog područja, čak iz Crne Gore.

”Navigacija kroz Bospor je zahtjevna. Mi smo plovili po propisima, lijevom stranom i s pilotom, iz Crnog prema Mramornom moru. Grčki tanker World Harmony udario je u nas, ušao 15 metara u trup, u prednjem dijelu nakrcanom lakozapaljivim benzinom. Potvrdila je to i istraga”, objašnjava Đuranović.

”Vlasnik grčkog tankera bio je poznati brodovlasnik i milijarder Stavros Niarchos, u to vrijeme jedan od najvećih svjetskih brodara. Već tijekom noći, u četiri sata, on je doletio u Istanbul. Okupio je novinare u hotelu i izjavio da su ”jugoslavenski gusari izazvali katastrofu”. Te su njegove riječi imale velikog odjeka u svijetu, a potkrijepili su ih i turski mediji sa sličnim senzacionalističkim tekstovima. Bili smo iz Jugoslavije, za njih komunističke i nisu nam bili skloni. Istina ih nije zanimala”.

O trenutku nesreće, agoniji ljudi i brodova, nemogućim uvjetima spašavanja u hladnoj zimskoj noći, danima provedenima u Istanbulu i tužnom povratku u domovinu, Srećko Đuranović nerado priča.

Cijeli intervju pročitajte <<ovdje>>.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video