O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

David Sopta: ”Očekujemo oko 80 posto prometa iz rekordne 2019.”

Nacionalni putnički brodar, Jadrolinija, u prošloj je godini, nakon rekordne 2019., zbog pandemije COVID-19 zabilježio značajan pad broja prevezenih putnika i vozila, piše Novi list.

O rezultatima u prvih šest mjeseci ove godine, kao i nadolazećoj špici turističke sezone te predviđanjima i planovima za idućih nekoliko godina Novi list je razgovarao s predsjednikom uprave Jadrolinije, Davidom Soptom, koji ističe kako ova godina, do sad, pokazuje znakove oporavka, u odnosu na lanjsku godinu.

”U ovoj godini, u odnosu na lanjsku, imamo povećanje prometa od tridesetak posto. Ukoliko promet usporedimo s rekordnom 2019. godinom, sada smo na sedamdeset posto prometa putnika i osamdeset posto prometa vozila. Pritom moramo uzeti u obzir činjenicu da je treći val epidemije COVID-19 završio prije nekih mjesec dana. Raduju nas ovi podaci, posebno povećanje prometa u zadnjih nekoliko tjedana, s dolaskom turista na našu obalu i otoke.”, rekao je Sopta.

Što se tiče situacije s pandemijom Covid-19 virusa, predsjednik je naglasio kako je Jadrolinija uložila značajna sredstva za nabavku zaštitne opreme, maski, svakodnevno tretiranje brodskih prostora sredstvima za dezinfekciju i u tom kontekstu započela i s cijepljenjem.

Jadrolinija već tri godine radi projektima brodova na alternativne pogone i da se prati stanje da tržištu, s obzirom na to da je Europska unija dala bespovratna sredstva za otvaranje LNG terminala u Hrvatskoj. ”Moramo razmišljati dugoročno i odgovorno kako optimalno uložiti sredstva. Zato gledamo graditi brodove koji će dugoročno biti isplativi u pogledu kapaciteta i brzine. Zato gledamo na određene linije koje su sada usko grlo”, dodaje.

”Zadovoljan sam ostvarenim. A zadovoljni su i naši putnici, što je pokazalo istraživanje tržišta, u kojem je osamdeset posto ispitanika kazalo kako su vrlo zadovoljni našim uslugama, pri čemu je 52 posto korisnika ocijenilo da je usluga u zadnje četiri godine postala puno bolja”, zaključuje David Sopta.

Za flotu je nabavljeno i nekoliko rabljenih brodova što javnost nije pozdravila smatrajući da se trebaju graditi novi u hrvatskim brodogradilištima kojima nedostaje posla. Sopta komentira: ”U stalnoj smo komunikaciji s posadama, putnicima i lokalnim zajednicama po pitanju prinova u našoj floti i svi su oni vrlo zadovoljni. Morate znati da su ti brodovi značajno povećali kvalitetu usluge prema putnicima.”

Na pitanje kakva je situacija s plaćama posada i radničkim pravima vezano uz pandemiju COVID-19 Sopta odgovara: ”Zapošljavanje sezonaca će biti u skladu s potrebama. Zapošljavat će se sigurno, a krene li sezona uzlaznim tempom, imat ćemo i više sezonaca na brodovima. S našim pomorcima želimo imati dobre odnose, tako da u pandemiji nije bilo otpuštanja, niti su umanjivana prava radnika. Nismo smanjivali plaću, a čak smo i povećali izdatke za hranarinu, s tim da smo prethodno, 2018. godine, povećali plaće za pet posto. S dolaskom COVID-19 pandemije smanjili smo neke druge troškove, uveli krizni menadžment, nastojeći ne zadirati u prava i primanja naših pomoraca. Jedino što je još otvoreno je nacionalni kolektivni ugovor za pomorce.

Cijeli intervju možete pročitati <<ovdje>>.

Nacionalni putnički brodar, Jadrolinija, u prošloj je godini, nakon rekordne 2019., zbog pandemije COVID-19 zabilježio značajan pad broja prevezenih putnika i vozila, piše Novi list.

O rezultatima u prvih šest mjeseci ove godine, kao i nadolazećoj špici turističke sezone te predviđanjima i planovima za idućih nekoliko godina Novi list je razgovarao s predsjednikom uprave Jadrolinije, Davidom Soptom, koji ističe kako ova godina, do sad, pokazuje znakove oporavka, u odnosu na lanjsku godinu.

”U ovoj godini, u odnosu na lanjsku, imamo povećanje prometa od tridesetak posto. Ukoliko promet usporedimo s rekordnom 2019. godinom, sada smo na sedamdeset posto prometa putnika i osamdeset posto prometa vozila. Pritom moramo uzeti u obzir činjenicu da je treći val epidemije COVID-19 završio prije nekih mjesec dana. Raduju nas ovi podaci, posebno povećanje prometa u zadnjih nekoliko tjedana, s dolaskom turista na našu obalu i otoke.”, rekao je Sopta.

Što se tiče situacije s pandemijom Covid-19 virusa, predsjednik je naglasio kako je Jadrolinija uložila značajna sredstva za nabavku zaštitne opreme, maski, svakodnevno tretiranje brodskih prostora sredstvima za dezinfekciju i u tom kontekstu započela i s cijepljenjem.

Jadrolinija već tri godine radi projektima brodova na alternativne pogone i da se prati stanje da tržištu, s obzirom na to da je Europska unija dala bespovratna sredstva za otvaranje LNG terminala u Hrvatskoj. ”Moramo razmišljati dugoročno i odgovorno kako optimalno uložiti sredstva. Zato gledamo graditi brodove koji će dugoročno biti isplativi u pogledu kapaciteta i brzine. Zato gledamo na određene linije koje su sada usko grlo”, dodaje.

”Zadovoljan sam ostvarenim. A zadovoljni su i naši putnici, što je pokazalo istraživanje tržišta, u kojem je osamdeset posto ispitanika kazalo kako su vrlo zadovoljni našim uslugama, pri čemu je 52 posto korisnika ocijenilo da je usluga u zadnje četiri godine postala puno bolja”, zaključuje David Sopta.

Za flotu je nabavljeno i nekoliko rabljenih brodova što javnost nije pozdravila smatrajući da se trebaju graditi novi u hrvatskim brodogradilištima kojima nedostaje posla. Sopta komentira: ”U stalnoj smo komunikaciji s posadama, putnicima i lokalnim zajednicama po pitanju prinova u našoj floti i svi su oni vrlo zadovoljni. Morate znati da su ti brodovi značajno povećali kvalitetu usluge prema putnicima.”

Na pitanje kakva je situacija s plaćama posada i radničkim pravima vezano uz pandemiju COVID-19 Sopta odgovara: ”Zapošljavanje sezonaca će biti u skladu s potrebama. Zapošljavat će se sigurno, a krene li sezona uzlaznim tempom, imat ćemo i više sezonaca na brodovima. S našim pomorcima želimo imati dobre odnose, tako da u pandemiji nije bilo otpuštanja, niti su umanjivana prava radnika. Nismo smanjivali plaću, a čak smo i povećali izdatke za hranarinu, s tim da smo prethodno, 2018. godine, povećali plaće za pet posto. S dolaskom COVID-19 pandemije smanjili smo neke druge troškove, uveli krizni menadžment, nastojeći ne zadirati u prava i primanja naših pomoraca. Jedino što je još otvoreno je nacionalni kolektivni ugovor za pomorce.

Cijeli intervju možete pročitati <<ovdje>>.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video