O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

RMS ORCADES Dubrovnik je posjetio na kružnim putovanjima pedesetih godina

Prva poslijeratna prinova u programu obnove flote britanskog brodara Orient Linea sagrađena je koncem 1948. po ugovorenoj cijeni od 3.418 milijuna funti na navozima brodogradilišta Vickers Armstrong u Barrow-in-Furness. Novogradnja 950, krštena imenom RMS ORCADES, bila je putnički liner od 28164 GT i duga 216 metara. Mogla je prihvatiti 773 putnika u prvom i 772 u turističkom putničkom razredu. Inače, prefiks u imenu RMS znači Royal Mail Ship, piše Dubrovački dnevnik.                              

Mogla je ukrcati i uskladištiti 163.170 kubičnih stopa generalnih tereta i 163.620 kubičnih stopa zamrznutih živežnih namirnica. Snagom Parsons parnih turbina od ukupno 34000 konjskih snaga mogla je ploviti brzinom do 25 čvorova.

Na prvo komercijalno putovanje ORCADES (antičko ime za škotsko otočje Orkney) zaputio se 14. prosinca 1948. iz Londona (Tilbury Docks ) prema Sydneyu i Aucklandu

Na prvo potpuno preuređenje ORCADES je bio primoran otići zbog neizdržive konkurencije zračnoga prijevoza, te je 1959. u brodogradilištu Harland & Wolff dobio nove sadržaje, u potpunosti je klimatiziran, a kapacitet mu je nešto smanjen na 631 putnika u prvom i 734 u turističkom putničkom razredu.

Kada je postalo potpuno jasno da je budućnost interkontinentalnog putničkog prijevoza u potpunosti pripala sve bržim, komfornijim i većim zrakoplovima, ORCADES 1964. još jednom ide na potpuno preuređenje, ovaj put u brod za kružna putovanja sa smještajem 1635 putnika u jedinstvenom razredu. Povremeno održava svoje standardne i redovne prekooceanske plovidbe, ali ipak većinom plovi na sve popularnijim kružnim putovanjima. Na njima je nekoliko puta u to vrijeme posjetio i Dubrovnik. 

Jedno od njegovih zabilježenih putovanja bilo je i ono započeto 24. lipnja 1966. iz Londona s posjetima lukama Gibraltar, Dubrovnik, Napulj i Palma de Mallorca s povratkom u Southampton 8. srpnja.

U travnju 1972. zahvatio ga je na sidrištu Hong Konga veliki požar u strojarnici koji mu je u potpunosti uništio parne kotlove. Rješenje se našlo brzo, demontiranjem strojarnice s već raspremljenog broda IBERIA i njenim ugrađivanjem u ORCADES, pa je tako uskoro mogao nastaviti prekinuto putovanje prema Australiji.

U listopadu je raspremljen u Southamptonu te je uskoro stavljen na dražbu. Kupila su ga tajvanska rezališta brodova, pa se ORCADES u siječnju 1973. još jednom uputio natrag prema dalekom Istoku.

U svoju posljednju luku Kaoshiung je uplovio 6. veljače da bi u rezalištima Nan Feng Steel Enterprise do konca godine bio u potpunosti razrezan u hrpu sekundarnih sirovina.

Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.

Prva poslijeratna prinova u programu obnove flote britanskog brodara Orient Linea sagrađena je koncem 1948. po ugovorenoj cijeni od 3.418 milijuna funti na navozima brodogradilišta Vickers Armstrong u Barrow-in-Furness. Novogradnja 950, krštena imenom RMS ORCADES, bila je putnički liner od 28164 GT i duga 216 metara. Mogla je prihvatiti 773 putnika u prvom i 772 u turističkom putničkom razredu. Inače, prefiks u imenu RMS znači Royal Mail Ship, piše Dubrovački dnevnik.                              

Mogla je ukrcati i uskladištiti 163.170 kubičnih stopa generalnih tereta i 163.620 kubičnih stopa zamrznutih živežnih namirnica. Snagom Parsons parnih turbina od ukupno 34000 konjskih snaga mogla je ploviti brzinom do 25 čvorova.

Na prvo komercijalno putovanje ORCADES (antičko ime za škotsko otočje Orkney) zaputio se 14. prosinca 1948. iz Londona (Tilbury Docks ) prema Sydneyu i Aucklandu

Na prvo potpuno preuređenje ORCADES je bio primoran otići zbog neizdržive konkurencije zračnoga prijevoza, te je 1959. u brodogradilištu Harland & Wolff dobio nove sadržaje, u potpunosti je klimatiziran, a kapacitet mu je nešto smanjen na 631 putnika u prvom i 734 u turističkom putničkom razredu.

Kada je postalo potpuno jasno da je budućnost interkontinentalnog putničkog prijevoza u potpunosti pripala sve bržim, komfornijim i većim zrakoplovima, ORCADES 1964. još jednom ide na potpuno preuređenje, ovaj put u brod za kružna putovanja sa smještajem 1635 putnika u jedinstvenom razredu. Povremeno održava svoje standardne i redovne prekooceanske plovidbe, ali ipak većinom plovi na sve popularnijim kružnim putovanjima. Na njima je nekoliko puta u to vrijeme posjetio i Dubrovnik. 

Jedno od njegovih zabilježenih putovanja bilo je i ono započeto 24. lipnja 1966. iz Londona s posjetima lukama Gibraltar, Dubrovnik, Napulj i Palma de Mallorca s povratkom u Southampton 8. srpnja.

U travnju 1972. zahvatio ga je na sidrištu Hong Konga veliki požar u strojarnici koji mu je u potpunosti uništio parne kotlove. Rješenje se našlo brzo, demontiranjem strojarnice s već raspremljenog broda IBERIA i njenim ugrađivanjem u ORCADES, pa je tako uskoro mogao nastaviti prekinuto putovanje prema Australiji.

U listopadu je raspremljen u Southamptonu te je uskoro stavljen na dražbu. Kupila su ga tajvanska rezališta brodova, pa se ORCADES u siječnju 1973. još jednom uputio natrag prema dalekom Istoku.

U svoju posljednju luku Kaoshiung je uplovio 6. veljače da bi u rezalištima Nan Feng Steel Enterprise do konca godine bio u potpunosti razrezan u hrpu sekundarnih sirovina.

Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video