O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Inovacija bivšeg Rimčeva samoukog inženjera: Moj brod na solarni pogon plovi i čisti more!

Bivši zaposlenik ”Rimac Automobila”, Tino Šturlić, pozornost je privukao svojom barkom na solarni pogon.

”Dakle, odvežete cimu, odgurnete se od obale i uključite nečujni elektromotor koji se napaja iz solarnog panela, koji ujedno može služiti i kao tenda. Plovite, plovite, a sve što čujete umjesto dosadnog brenčanja penti koje kvare ljetnu idilu je- bućkanje valića o trup barke”, rekao je Šturlić u intervjuu za Otvoreno more.

Na ideju je došao kad je shvatio da mu buka i vibracije stare pente Tomos 4 oduzimaju dozu užitka plovidbe. Jedina alternativa uz jedrenje je bila konvertirati barku na električni pogon. U cijeloj priči inovacijom smatra pročistač mora, za koji je dobio ideju da bi se mogao napraviti za čišćenje mora u marinama dok bakra stoji, a baterija je napunjena. U tom slučaju solarni paneli generiraju višak energije koja se može iskoristiti za pročišćavanje mora.

Solarna barka nastala je nakon što su je dopremili u Zaprešić, gdje je tijekom godina izgradio malu radionicu sa svim potrebnim alatima i strojevima.

Plovi putnom brzinom od 3,2 čvora i tako može prijeći preko 16 Nm. Solarni paneli mogu taj domet poboljšati za 30 posto. Naravno, povećanjem brzine domet drastično pada jer opterećenje na pogon većom brzinom u moru raste eksponencionalno.Tako bi maksimalnom brzinom od 4,7 KTS domet bio samo 4 Nm. Kad je oblačno, efikasnost punjenja solarnih panela znatno pada, no oni i dalje pune. Po potrebi se baterija može izvaditi iz barke te se puniti na kućnoj utičnici. Baterija od 5 kWh dovoljno je lagana da je može nositi jedna osoba jednom rukom.

Ipak, električni motor koji je ugrađen je 40 godina stari Rade Končar iz električnog viličara, nažalost se ipak pokazao kao najslabija karika cijelog sustava te se trenutno nakon otprilike 60 minuta vožnje pregrije.

Cijeli intervju pročitajte <<ovdje>>.

Bivši zaposlenik ”Rimac Automobila”, Tino Šturlić, pozornost je privukao svojom barkom na solarni pogon.

”Dakle, odvežete cimu, odgurnete se od obale i uključite nečujni elektromotor koji se napaja iz solarnog panela, koji ujedno može služiti i kao tenda. Plovite, plovite, a sve što čujete umjesto dosadnog brenčanja penti koje kvare ljetnu idilu je- bućkanje valića o trup barke”, rekao je Šturlić u intervjuu za Otvoreno more.

Na ideju je došao kad je shvatio da mu buka i vibracije stare pente Tomos 4 oduzimaju dozu užitka plovidbe. Jedina alternativa uz jedrenje je bila konvertirati barku na električni pogon. U cijeloj priči inovacijom smatra pročistač mora, za koji je dobio ideju da bi se mogao napraviti za čišćenje mora u marinama dok bakra stoji, a baterija je napunjena. U tom slučaju solarni paneli generiraju višak energije koja se može iskoristiti za pročišćavanje mora.

Solarna barka nastala je nakon što su je dopremili u Zaprešić, gdje je tijekom godina izgradio malu radionicu sa svim potrebnim alatima i strojevima.

Plovi putnom brzinom od 3,2 čvora i tako može prijeći preko 16 Nm. Solarni paneli mogu taj domet poboljšati za 30 posto. Naravno, povećanjem brzine domet drastično pada jer opterećenje na pogon većom brzinom u moru raste eksponencionalno.Tako bi maksimalnom brzinom od 4,7 KTS domet bio samo 4 Nm. Kad je oblačno, efikasnost punjenja solarnih panela znatno pada, no oni i dalje pune. Po potrebi se baterija može izvaditi iz barke te se puniti na kućnoj utičnici. Baterija od 5 kWh dovoljno je lagana da je može nositi jedna osoba jednom rukom.

Ipak, električni motor koji je ugrađen je 40 godina stari Rade Končar iz električnog viličara, nažalost se ipak pokazao kao najslabija karika cijelog sustava te se trenutno nakon otprilike 60 minuta vožnje pregrije.

Cijeli intervju pročitajte <<ovdje>>.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video