O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

TEHNIČKI VODIČ ZA ODABIR ROLO GARAŽNIH VRATA

Sekcijska garažna vrata trenuto su najprodavaniji model u Hrvatskoj. Razlog tome je velika rasprostranjenost komponenti svih proizvođača, mogućnost jednostavne kućne izrade i cijene koja je prihvatljiva velikoj većini kupaca. Bez obzira na kvalitetu izrade gotovog proizvoda,  funkcionalni nedostatak ovog tipa vrata je nemogućnost ugradnje s vanjske strane garaže.

Vanjska ugradnja preporuča se kada u nadvoju garaže postoji prepreka, unutrašnji zidovi garaže znatno se sužuju u dubinu ili je prostor preuzak/prenizak za prolazak automobila. U tom slučaju biramo rolo vrata.

Foto: Hormann

NEDOSTACI KOD ROLO VRATA

Inače vrlo jednostavna i  kompaktna rolo vrata imaju jedan jedini nedostatak, toplinsku izolaciju koja je ponekad vrlo bitna stavka u garažnim prostorima. Bez obzira na proizvođača i marku, većina rolo garažnih vrata imaju PU pjenom izolirane lemele u prosjeku deblijne 10-12mm, što ne osigurava dovoljnu toplinsku zaštitu. Razlog ovome je sasvim logičan – konstrukcija bubnja oko kojeg se namata ploha rolo vrata u slučaju debljih lamela bila bi izrazito široka i duboka, čineći je nepraktičnom za niske prostore garaža. Osim toga proizvođači bi trebali razmišljati o rješenju pomoću kojeg će se osovina bubnja pomicati naprijed-natrag, osiguravajući uvijek okomit ulaz lamela u bočne vodilice. Takvo nešto omogućiti će manje trenje između lamela, dugotrajno lijep izgled plohe vrata i smanjenu razinu buke. 

Bez obzira na ove tehničke karakterstike, rolo vrata se i dalje vrlo rado biraju kod samostojećih garaža, ili onih s ograničenim prostorom.

Foto: Rolo vrata s koso rezanom plohom / Horman

PREDNOSTI HÖRMANN ROLO VRATA

Kada razmišljamo o rolo vratima važno je obratiti pozornost na sigurnost. Rolo konstrukcije u tome su pogledu vrlo kompleksne radi bubnja vrata kojim se uvijek može manipulirati za visinu jedne lamele, što je otprilike 7 cm. To znači da vrata koja nisu fizički zaključana zasunom ili osigurana getribom motora s prijenosom na osovinu uvijek možete podignuti za visinu jedne lamele. Hörmann rolo vrata u ovome su aspektu veliki korak ispred konkurencije.  

Foto: Hormann

PAMETNA KONSTRUKCIJA ZA UDOBNO I JEDNOSTAVNO KORIŠTENJE

Ugradnjom motora unutar cijevi bubnja konstrukcijski nije moguće osigurati vertikalni pritisak na plohu u bočnim vodilicama, što je neophodno želimo li da vrata zabrtve s podom. Rolo vrata opremljena cijevnim motorom i konstruirana poput roleta iz tog se razloga isporučuju s mehaničkim zasunima ili dodatnim načinima osiguranja koja ometaju udobnost korištenja daljinskim upravljačima.

Foto: Hormann

Primjer neadekvatno osigurane deblokade

Hörmann rolo vrata opremljena su vanjskim pogonom s lančanim prijenosom na osovinu koji gura lamele jednu u drugu, sve dok digitalni prekidač kretanja vrata ne kaže dosta.  Na taj način vrata leže sigurno u bočnim vodilicama, čvrsto zabrtvljena s podom i osiguranim bubnjem vrata bez opasnosti od nasilnog podizanja.

PLANIRANJE PROSTORA ZA UGRADNJU

Budući da se ovaj tip vrata uvijek bira za prostorno ograničene garaže ili one s preprekama poput vrata ili ormara u prostoru, uska konstrukcija od velike je važnosti. Za smjestiti rolo vrata unutar garaže bočno će trebati samo 10 cm s svake strane. U tih deset centimetara stat će motor, upravljanje i vodilica. Vlačne opruge u vodilicama koje služe za podizanje i spuštanje vrata, genijalno su rješenje kojim čuvamo dugotrajnost motora. Još jedna zgodna prednost ovih vrata je praktična ugradnja. Mogu se postaviti iza otvora i u otvor, iza ili bez nadvoja jer je konstrukcija samonosiva. Detaljne informacije o potrebnom prostoru za ugradnju pronađite u prospektu Hörmann rolo vrata, ili potražite najbliže prodajno mjesto.

Foto: Hormann

Sekcijska garažna vrata trenuto su najprodavaniji model u Hrvatskoj. Razlog tome je velika rasprostranjenost komponenti svih proizvođača, mogućnost jednostavne kućne izrade i cijene koja je prihvatljiva velikoj većini kupaca. Bez obzira na kvalitetu izrade gotovog proizvoda,  funkcionalni nedostatak ovog tipa vrata je nemogućnost ugradnje s vanjske strane garaže.

Vanjska ugradnja preporuča se kada u nadvoju garaže postoji prepreka, unutrašnji zidovi garaže znatno se sužuju u dubinu ili je prostor preuzak/prenizak za prolazak automobila. U tom slučaju biramo rolo vrata.

Foto: Hormann

NEDOSTACI KOD ROLO VRATA

Inače vrlo jednostavna i  kompaktna rolo vrata imaju jedan jedini nedostatak, toplinsku izolaciju koja je ponekad vrlo bitna stavka u garažnim prostorima. Bez obzira na proizvođača i marku, većina rolo garažnih vrata imaju PU pjenom izolirane lemele u prosjeku deblijne 10-12mm, što ne osigurava dovoljnu toplinsku zaštitu. Razlog ovome je sasvim logičan – konstrukcija bubnja oko kojeg se namata ploha rolo vrata u slučaju debljih lamela bila bi izrazito široka i duboka, čineći je nepraktičnom za niske prostore garaža. Osim toga proizvođači bi trebali razmišljati o rješenju pomoću kojeg će se osovina bubnja pomicati naprijed-natrag, osiguravajući uvijek okomit ulaz lamela u bočne vodilice. Takvo nešto omogućiti će manje trenje između lamela, dugotrajno lijep izgled plohe vrata i smanjenu razinu buke. 

Bez obzira na ove tehničke karakterstike, rolo vrata se i dalje vrlo rado biraju kod samostojećih garaža, ili onih s ograničenim prostorom.

Foto: Rolo vrata s koso rezanom plohom / Horman

PREDNOSTI HÖRMANN ROLO VRATA

Kada razmišljamo o rolo vratima važno je obratiti pozornost na sigurnost. Rolo konstrukcije u tome su pogledu vrlo kompleksne radi bubnja vrata kojim se uvijek može manipulirati za visinu jedne lamele, što je otprilike 7 cm. To znači da vrata koja nisu fizički zaključana zasunom ili osigurana getribom motora s prijenosom na osovinu uvijek možete podignuti za visinu jedne lamele. Hörmann rolo vrata u ovome su aspektu veliki korak ispred konkurencije.  

Foto: Hormann

PAMETNA KONSTRUKCIJA ZA UDOBNO I JEDNOSTAVNO KORIŠTENJE

Ugradnjom motora unutar cijevi bubnja konstrukcijski nije moguće osigurati vertikalni pritisak na plohu u bočnim vodilicama, što je neophodno želimo li da vrata zabrtve s podom. Rolo vrata opremljena cijevnim motorom i konstruirana poput roleta iz tog se razloga isporučuju s mehaničkim zasunima ili dodatnim načinima osiguranja koja ometaju udobnost korištenja daljinskim upravljačima.

Foto: Hormann

Primjer neadekvatno osigurane deblokade

Hörmann rolo vrata opremljena su vanjskim pogonom s lančanim prijenosom na osovinu koji gura lamele jednu u drugu, sve dok digitalni prekidač kretanja vrata ne kaže dosta.  Na taj način vrata leže sigurno u bočnim vodilicama, čvrsto zabrtvljena s podom i osiguranim bubnjem vrata bez opasnosti od nasilnog podizanja.

PLANIRANJE PROSTORA ZA UGRADNJU

Budući da se ovaj tip vrata uvijek bira za prostorno ograničene garaže ili one s preprekama poput vrata ili ormara u prostoru, uska konstrukcija od velike je važnosti. Za smjestiti rolo vrata unutar garaže bočno će trebati samo 10 cm s svake strane. U tih deset centimetara stat će motor, upravljanje i vodilica. Vlačne opruge u vodilicama koje služe za podizanje i spuštanje vrata, genijalno su rješenje kojim čuvamo dugotrajnost motora. Još jedna zgodna prednost ovih vrata je praktična ugradnja. Mogu se postaviti iza otvora i u otvor, iza ili bez nadvoja jer je konstrukcija samonosiva. Detaljne informacije o potrebnom prostoru za ugradnju pronađite u prospektu Hörmann rolo vrata, ili potražite najbliže prodajno mjesto.

Foto: Hormann

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video