O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Priča o USS Henderson i USS Pittsburgh, brodovima koji su 1923. došli u Dubrovnik

U feljtonu ‘Priče o moru i brodovima‘, Dubrovčanin Ivo Batričević donosi detalje o američkim ratnim brodovima USS Henderson i USS Pittsburgh, prenosi Dubrovački dnevnik.

USS HENDERSON (AP-1) s navoza brodogradilišta Philadelphia Navy Yard zaplovio je u svibnju 1917. Bio je to brod od 7730 6T, dug 148 metara koji je s pogonom od dva parna stroja ukupne jačine od 4400 konjskih snaga mogao ploviti brzinom od 12 čvorova.

Bio je namijenjen prekooceanskim plovidbama u kojima je prema europskim ratištima mogao prevoziti 1700 potpuno naoružanih vojnika, svu njihovu bojnu opremu i velike količine ratnog materijala. Bio je naoružan s osam topova kalibra 130 mm. 

Prvu je plovidbu USS HENDERSON poduzeo sredinom lipnja 1917. kada je iz New Yorka prema francuskoj luci Saint Nazaire preveo 1500 regruta i 24 tovarna konja. Prvi svjetski rat se bližio svome koncu, pa je prema Europi zaplovio još svega osam puta.

Nakon sretno završene europske avanture, HENDERSON je prevozi vojne potencijale prema karipskim kriznim područjima, najviše prema Kubi i Haitiju. Neko vrijeme održavao je i putničke pruge, a sudjelovao je i u brojnim ceremonijalnim dužnostima.

USS HENDERSON je sudjelovao i u misijama na Panamskom kanalu i kineskom Shanghaju, a japanski napad na Pearl Harbour je sretno izbjegao jer je samo par dana ranije odatle otplovio prema Kaliforniji.

Pod novim imenom USS BOUNTIFUL(AH-9) upućen je na Dalekoistočna ratišta gdje sudjeluje u invaziji Marijanskih otoka. Sredinom rujna 1946. godine BOUNTIFUL je u Seattleu raspremljen te u siječnju 1948. prodan u staro željezo.

Potpuno je izrezan u Consolidated Builders Seattle Inc u Seattleu – USA gdje je u visokom pećima tamošnjih čeličana konačno i završio svoj doista bogati i zanimljivi život okrunjen s čak četiri američka ratna vojna odlikovanja. 

USS PITTSBURGH (CA-4) je izgrađen u brodogradilištu William Cramp & Sons u Philadelphia – Pennsylvania kao teška krstarica pod imenom USS NEBRASKA. Bio je to prvi brod u svojoj klasi od ukupno šest identičnih. Na porinuću 22. kolovoza 1903. imao je novo ime USS PENNSYLVANIA.

Cijena izgradnje broda je bila 3,9 milijuna US dolara, imao je punu istisninu / deplasman (težina broda) 13 900 tona, duljinu 154, širinu 21,18 i gaza 7,34 metara. Imao je dva parna stroja trostruke ekspanzije ukupne snage 23 000 konjske snage na dvije propele koje su mu davale brzinu od 22 čvora. 

Od naoružanja je imao četiri topa od 203 mm,14 topova od 152 mm, 18 topova s brzim ispaljivanjem od 76 mm, 12 topova od 47 mm, 2 manja topa od 37 mm i dvije torpedne cijevi od 450 mm. Na brodu je bilo 80 časnika, 745 mornara i 64 marinca. Nakon dugogodišnje službe PITTSBURGH je povučen iz službe 10. srpnja 1931. godine, a prodan je u rezalište brodova Union Shipbuilding u Baltimoreu- Maryland 21. studenog iste godine.

Tako je nestao još jedan brod koji je posjetio Dubrovnik, a imao je četiri ciminjere – dimnjaka.

Cijelu kolumnu možete pročitati <<ovdje>>.

U feljtonu ‘Priče o moru i brodovima‘, Dubrovčanin Ivo Batričević donosi detalje o američkim ratnim brodovima USS Henderson i USS Pittsburgh, prenosi Dubrovački dnevnik.

USS HENDERSON (AP-1) s navoza brodogradilišta Philadelphia Navy Yard zaplovio je u svibnju 1917. Bio je to brod od 7730 6T, dug 148 metara koji je s pogonom od dva parna stroja ukupne jačine od 4400 konjskih snaga mogao ploviti brzinom od 12 čvorova.

Bio je namijenjen prekooceanskim plovidbama u kojima je prema europskim ratištima mogao prevoziti 1700 potpuno naoružanih vojnika, svu njihovu bojnu opremu i velike količine ratnog materijala. Bio je naoružan s osam topova kalibra 130 mm. 

Prvu je plovidbu USS HENDERSON poduzeo sredinom lipnja 1917. kada je iz New Yorka prema francuskoj luci Saint Nazaire preveo 1500 regruta i 24 tovarna konja. Prvi svjetski rat se bližio svome koncu, pa je prema Europi zaplovio još svega osam puta.

Nakon sretno završene europske avanture, HENDERSON je prevozi vojne potencijale prema karipskim kriznim područjima, najviše prema Kubi i Haitiju. Neko vrijeme održavao je i putničke pruge, a sudjelovao je i u brojnim ceremonijalnim dužnostima.

USS HENDERSON je sudjelovao i u misijama na Panamskom kanalu i kineskom Shanghaju, a japanski napad na Pearl Harbour je sretno izbjegao jer je samo par dana ranije odatle otplovio prema Kaliforniji.

Pod novim imenom USS BOUNTIFUL(AH-9) upućen je na Dalekoistočna ratišta gdje sudjeluje u invaziji Marijanskih otoka. Sredinom rujna 1946. godine BOUNTIFUL je u Seattleu raspremljen te u siječnju 1948. prodan u staro željezo.

Potpuno je izrezan u Consolidated Builders Seattle Inc u Seattleu – USA gdje je u visokom pećima tamošnjih čeličana konačno i završio svoj doista bogati i zanimljivi život okrunjen s čak četiri američka ratna vojna odlikovanja. 

USS PITTSBURGH (CA-4) je izgrađen u brodogradilištu William Cramp & Sons u Philadelphia – Pennsylvania kao teška krstarica pod imenom USS NEBRASKA. Bio je to prvi brod u svojoj klasi od ukupno šest identičnih. Na porinuću 22. kolovoza 1903. imao je novo ime USS PENNSYLVANIA.

Cijena izgradnje broda je bila 3,9 milijuna US dolara, imao je punu istisninu / deplasman (težina broda) 13 900 tona, duljinu 154, širinu 21,18 i gaza 7,34 metara. Imao je dva parna stroja trostruke ekspanzije ukupne snage 23 000 konjske snage na dvije propele koje su mu davale brzinu od 22 čvora. 

Od naoružanja je imao četiri topa od 203 mm,14 topova od 152 mm, 18 topova s brzim ispaljivanjem od 76 mm, 12 topova od 47 mm, 2 manja topa od 37 mm i dvije torpedne cijevi od 450 mm. Na brodu je bilo 80 časnika, 745 mornara i 64 marinca. Nakon dugogodišnje službe PITTSBURGH je povučen iz službe 10. srpnja 1931. godine, a prodan je u rezalište brodova Union Shipbuilding u Baltimoreu- Maryland 21. studenog iste godine.

Tako je nestao još jedan brod koji je posjetio Dubrovnik, a imao je četiri ciminjere – dimnjaka.

Cijelu kolumnu možete pročitati <<ovdje>>.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video