O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pokusna plovidba prvog nosača zrakoplova NR Kine

Dana 10. kolovoza 2011. godine započela je pokusna plovidba kineskog nosača zrakoplova Liaoning, prvog u kineskoj povijesti, piše Povijest.hr.

Kinezi taj brod nisu proizveli sami , nego se radilo o nosaču klase Admiral Kuznjecov, čija je gradnja bila započela još u SSSR-u sredinom 1980-ih godina.

Sovjeti su isprva za taj brod bili predvidjeli ime Riga, no nisu ga uspjeli dovršiti i uvrstiti u sastav mornarice prije raspada SSSR-a, za razliku od njegovog broda blizanca Admirala Kuznjecova, po kojem je naziv dobila čitava klasa (Admiral Kuznjecov i danas je u aktivnoj službi kao jedini nosač brodova Ruske Federacije). Godine 1990. spomenutom nedovršenom brodu ime je promijenjeno u Varjag, a po raspadu SSSR-a pripao je Ukrajini.

Nakon dugogodišnjih pregovora nedovršeni Varjag kupili su Kinezi, a početkom 2002. godine uspjeli su ga dovući do Kine, putem kroz Gibraltarski tjesnac i oko cijelog afričkog kontinenta. Nakon opremanja broda Kineska ratna mornarica započela je spomenute 2011. godine prva testiranja na moru.

Zanimljivo je da je u tom trenutku osnovni trup broda bio već star oko 25 godina. Nosaču je dodijeljeno novo ime Liaoning, prema istoimenoj kineskoj pokrajini u kojoj je taj brod bio opreman. Godine 2012. ukrcani su na nosač Liaoning zrakoplovi tipa Shenyang J-15, kineske proizvodnje (bazirani na ruskim zrakoplovima tipa Suhoj).

Zanimljivo je da kompanija Shenyang, koja proizvodi kineske lovačke zrakoplove, ima sjedište upravo u spomenutoj pokrajini Liaoning (dapače, nosi ime po gradu Shenyangu, koji je ujedno i glavni grad Liaoninga).

NR Kina za sada koristi nosač zrakoplova Liaoning prvenstveno za treniranje svojih mornara i zrakoplovaca pri korištenju takvih plovila. U budućnosti Kina planira izgraditi nosač zrakoplova iz vlastite proizvodnje, za koji će joj iskustvo s Liaoningom dobro doći.

Dana 10. kolovoza 2011. godine započela je pokusna plovidba kineskog nosača zrakoplova Liaoning, prvog u kineskoj povijesti, piše Povijest.hr.

Kinezi taj brod nisu proizveli sami , nego se radilo o nosaču klase Admiral Kuznjecov, čija je gradnja bila započela još u SSSR-u sredinom 1980-ih godina.

Sovjeti su isprva za taj brod bili predvidjeli ime Riga, no nisu ga uspjeli dovršiti i uvrstiti u sastav mornarice prije raspada SSSR-a, za razliku od njegovog broda blizanca Admirala Kuznjecova, po kojem je naziv dobila čitava klasa (Admiral Kuznjecov i danas je u aktivnoj službi kao jedini nosač brodova Ruske Federacije). Godine 1990. spomenutom nedovršenom brodu ime je promijenjeno u Varjag, a po raspadu SSSR-a pripao je Ukrajini.

Nakon dugogodišnjih pregovora nedovršeni Varjag kupili su Kinezi, a početkom 2002. godine uspjeli su ga dovući do Kine, putem kroz Gibraltarski tjesnac i oko cijelog afričkog kontinenta. Nakon opremanja broda Kineska ratna mornarica započela je spomenute 2011. godine prva testiranja na moru.

Zanimljivo je da je u tom trenutku osnovni trup broda bio već star oko 25 godina. Nosaču je dodijeljeno novo ime Liaoning, prema istoimenoj kineskoj pokrajini u kojoj je taj brod bio opreman. Godine 2012. ukrcani su na nosač Liaoning zrakoplovi tipa Shenyang J-15, kineske proizvodnje (bazirani na ruskim zrakoplovima tipa Suhoj).

Zanimljivo je da kompanija Shenyang, koja proizvodi kineske lovačke zrakoplove, ima sjedište upravo u spomenutoj pokrajini Liaoning (dapače, nosi ime po gradu Shenyangu, koji je ujedno i glavni grad Liaoninga).

NR Kina za sada koristi nosač zrakoplova Liaoning prvenstveno za treniranje svojih mornara i zrakoplovaca pri korištenju takvih plovila. U budućnosti Kina planira izgraditi nosač zrakoplova iz vlastite proizvodnje, za koji će joj iskustvo s Liaoningom dobro doći.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video