O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pula: Pomorski promet još daleko od dostizanja rezultata iz 2019.

Nisu gužve samo na pulskim ulicama i plažama, prometno je ovog ljeta i u pulskoj luci. Naravno, ne kao pretkoronaških rekordnih sezona, ali skoro da nema dana da na vezu pod Arenom nema barem jedne, ako ne i nekoliko luksuznih mega-jahti. To su one duže od 30 metara. Većinom su pod “jeftinim” zastavama – Kajmanskih otoka, Malte i sličnih poreznih rajeva – a na njima uglavnom plove bogataši iz Saudijske Arabije, Katara, Rusije sa svojim obiteljima, piše Glas Istre.

Zoran Peruško, referent u pulskoj Lučkoj upravi, kaže da će po broju mega-jahti koje su pristale na gatu Rijeka ova godina biti slična prošloj, ali je prihod od pristojbi najveći do sada jer duže ostaju na vezu u Puli.

Krenuo je i međunarodni linijski promet, ali kruzera u međunarodnom prometu nema i neće ih ni biti, možda u studenom i prosincu kada je najavljeno šest pristajanja. Domaći kruzeri, pak, na razini su lanjske godine.

“Lučka uprava Pula i u ovoj se godini bori s dostizanjem koliko-toliko turističkih rezultata bliže 2019., nego prošloj korona-godini. No, na žalost, ove godine je u odnosu na 2019. promet kruzera u pulskoj luci potpuno podbacio. Nije zabilježen dolazak brodova na kružnom putovanju, a određene najave dolazaka šest kruzera tijekom jeseni postoje, no ne možemo sa sigurnošću potvrditi da će i stići u Pulu, s obzirom na trenutnu situaciju s Covid-19”, kaže Peruško.

Podbačaj u odnosu na 2019. godinu vidljiv je i u linijskom prometu. Tijekom te pretpandemijske godine u pulskoj su luci liniju za Italiju održavali brodovi Adriaic Jet, San Frangisk i Prince of Venice, pa su zajedno s Bišovom koji je plovio na domaćoj liniji zabilježili promet od 47.795 putnika.

Ove godine održava se domaća linija sa srednjom Dalmacijom na kojoj su Bišovo do 22. srpnja i Krilo Eclipse od toga datuma do danas prevezli oko 4.000 putnika, dok s Italijom vezu održava samo brod Prince of Venice koji je tijekom srpnja prevezao nešto više od tisuću putnika.

“Ono što donekle spašava turističku sezonu u pulskoj luci i tijekom 2020. i ove godine jesu dolasci brojnih mega-jahti. Takvih je u ovoj turističkoj sezoni u Puli bilo 37 koje su pulsku luku doticale 51. put te s tim segmentom putničkog prometa možemo u potpunosti biti zadovoljni. Nadamo se da su najteže sezone definitivno iza nas te da ćemo u godinama koje su pred nama doseći i brojke iz 2019. godine”, zaključuje Peruško.

Što se tiče kružnih putovanja, te 2019. godine Pula bilježi promet od 3.216 putnika, najviše u lipnju, što je opet daleko od rekordne 2017. godine kada ih je bilo gotovo 14 tisuća a sezona trajala od svibnja do listopada. Mega-jahte, pak, 2019. godine u pulsku su luku pristale 86 puta, desetak puta manje nego te dobre 2017. godine.

Nisu gužve samo na pulskim ulicama i plažama, prometno je ovog ljeta i u pulskoj luci. Naravno, ne kao pretkoronaških rekordnih sezona, ali skoro da nema dana da na vezu pod Arenom nema barem jedne, ako ne i nekoliko luksuznih mega-jahti. To su one duže od 30 metara. Većinom su pod “jeftinim” zastavama – Kajmanskih otoka, Malte i sličnih poreznih rajeva – a na njima uglavnom plove bogataši iz Saudijske Arabije, Katara, Rusije sa svojim obiteljima, piše Glas Istre.

Zoran Peruško, referent u pulskoj Lučkoj upravi, kaže da će po broju mega-jahti koje su pristale na gatu Rijeka ova godina biti slična prošloj, ali je prihod od pristojbi najveći do sada jer duže ostaju na vezu u Puli.

Krenuo je i međunarodni linijski promet, ali kruzera u međunarodnom prometu nema i neće ih ni biti, možda u studenom i prosincu kada je najavljeno šest pristajanja. Domaći kruzeri, pak, na razini su lanjske godine.

“Lučka uprava Pula i u ovoj se godini bori s dostizanjem koliko-toliko turističkih rezultata bliže 2019., nego prošloj korona-godini. No, na žalost, ove godine je u odnosu na 2019. promet kruzera u pulskoj luci potpuno podbacio. Nije zabilježen dolazak brodova na kružnom putovanju, a određene najave dolazaka šest kruzera tijekom jeseni postoje, no ne možemo sa sigurnošću potvrditi da će i stići u Pulu, s obzirom na trenutnu situaciju s Covid-19”, kaže Peruško.

Podbačaj u odnosu na 2019. godinu vidljiv je i u linijskom prometu. Tijekom te pretpandemijske godine u pulskoj su luci liniju za Italiju održavali brodovi Adriaic Jet, San Frangisk i Prince of Venice, pa su zajedno s Bišovom koji je plovio na domaćoj liniji zabilježili promet od 47.795 putnika.

Ove godine održava se domaća linija sa srednjom Dalmacijom na kojoj su Bišovo do 22. srpnja i Krilo Eclipse od toga datuma do danas prevezli oko 4.000 putnika, dok s Italijom vezu održava samo brod Prince of Venice koji je tijekom srpnja prevezao nešto više od tisuću putnika.

“Ono što donekle spašava turističku sezonu u pulskoj luci i tijekom 2020. i ove godine jesu dolasci brojnih mega-jahti. Takvih je u ovoj turističkoj sezoni u Puli bilo 37 koje su pulsku luku doticale 51. put te s tim segmentom putničkog prometa možemo u potpunosti biti zadovoljni. Nadamo se da su najteže sezone definitivno iza nas te da ćemo u godinama koje su pred nama doseći i brojke iz 2019. godine”, zaključuje Peruško.

Što se tiče kružnih putovanja, te 2019. godine Pula bilježi promet od 3.216 putnika, najviše u lipnju, što je opet daleko od rekordne 2017. godine kada ih je bilo gotovo 14 tisuća a sezona trajala od svibnja do listopada. Mega-jahte, pak, 2019. godine u pulsku su luku pristale 86 puta, desetak puta manje nego te dobre 2017. godine.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video