O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

ICS predlaže uvođenje globalnih nameta za emisije štetnih plinova

U dopisu za Međunarodnu pomorsku organizaciju (IMO), Međunarodna brodska komora (ICS) iznijela je opsežan prijedlog za uvođenje globalnih nameta brodovima za emisiju ugljičnih plinova, javlja Marine Log.

ICS, koji predstavlja svjetsko nacionalno udruženje brodovlasnika i više od 80% trgovačke flote, predlaže da se nameti temelje na obveznim doprinosima brodova bruto tonaže preko 5000. Novac bi se uplaćivao u “IMO Climate Fund”.

U priopćenju ICS-a nije predložen točan iznos naknada, no naglašeno je da će se “osim zatvaranja cjenovnog jaza između ekološki prihvatljivih i konvencionalnih goriva” financiranje upotrijebiti i za razvoj infrastrukture u lukama diljem svijeta kako bi se osigurala opskrba gorivima poput vodika i amonijaka.

Pomorski promet odgovoran je za približno 2% globalnih emisija ugljičnih plinova, a IMO je prepoznao potrebu uvođenja hitnih mjera za dekarbonizaciju. Međutim, prema trenutnim stopama proizvodnje, ekološki prihvatljiva goriva nisu komercijalno dostupna u razmjerima potrebnima za globalnu flotu. Uvođenjem naknade za emisiju ugljičnog dioksida namjerava se ubrzati stvaranje tržišta koje će omogućiti nulte stope emisije štetnih plinova.

IMO bi trebao raspraviti o prijedlogu na sastanku u studenom, neposredno nakon UN-ove Konferencije o klimatskim promjenama 2021., koja će se održati u Glasgowu od 31. listopada do 12. studenog.

ICS vjeruje da je obvezni globalni namet “snažno poželjniji od bilo koje jednostrane, regionalne primjene mjera u međunarodnom brodarstvu“. Naglasili su da će djelomična rješenja, kao što je to slučaj s prijedlogom EU-a, znatno zakomplicirati pomorsku trgovinu te neće uspjeti u smanjenju globalne emisije štetnih plinova.

U dopisu za Međunarodnu pomorsku organizaciju (IMO), Međunarodna brodska komora (ICS) iznijela je opsežan prijedlog za uvođenje globalnih nameta brodovima za emisiju ugljičnih plinova, javlja Marine Log.

ICS, koji predstavlja svjetsko nacionalno udruženje brodovlasnika i više od 80% trgovačke flote, predlaže da se nameti temelje na obveznim doprinosima brodova bruto tonaže preko 5000. Novac bi se uplaćivao u “IMO Climate Fund”.

U priopćenju ICS-a nije predložen točan iznos naknada, no naglašeno je da će se “osim zatvaranja cjenovnog jaza između ekološki prihvatljivih i konvencionalnih goriva” financiranje upotrijebiti i za razvoj infrastrukture u lukama diljem svijeta kako bi se osigurala opskrba gorivima poput vodika i amonijaka.

Pomorski promet odgovoran je za približno 2% globalnih emisija ugljičnih plinova, a IMO je prepoznao potrebu uvođenja hitnih mjera za dekarbonizaciju. Međutim, prema trenutnim stopama proizvodnje, ekološki prihvatljiva goriva nisu komercijalno dostupna u razmjerima potrebnima za globalnu flotu. Uvođenjem naknade za emisiju ugljičnog dioksida namjerava se ubrzati stvaranje tržišta koje će omogućiti nulte stope emisije štetnih plinova.

IMO bi trebao raspraviti o prijedlogu na sastanku u studenom, neposredno nakon UN-ove Konferencije o klimatskim promjenama 2021., koja će se održati u Glasgowu od 31. listopada do 12. studenog.

ICS vjeruje da je obvezni globalni namet “snažno poželjniji od bilo koje jednostrane, regionalne primjene mjera u međunarodnom brodarstvu“. Naglasili su da će djelomična rješenja, kao što je to slučaj s prijedlogom EU-a, znatno zakomplicirati pomorsku trgovinu te neće uspjeti u smanjenju globalne emisije štetnih plinova.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video