Sindikat lučkih radnika International Longshoremen’s Association (ILA) objavio je u ime lučkih radnika, članova sindikata, u lukama u SAD-u i istočnoj Kanadi da će članovi sindikata odbijati sudjelovati u utovaru i/ili istovaru tereta s autonomnih kontejnerskih brodova, javlja Splash247.
“Radnici diljem svijeta izloženi su prijetnji zbog automatizacije koju promiču pohlepne kompanije koje samo žele zaraditi novac i pritom eliminirati radnike koji su te iste kompanije učinili uspješnima. To mora prestati, a ILA će učiniti sve što je potrebno kako bi spasila naša i radna mjesta radnika u pomorskoj industriji širom svijeta”, objavio je u priopćenju predsjednik ILA-e Harold Daggett.
Daggett poziva sve američke sindikate pomoraca da se pridruže ILA-i te da odbiju raditi na autonomnim kontejnerašima. Izrazio je nadu da će dobiti podršku IDC-a (International Dockworkers Council) u kampanji kojom će se suprotstaviti postupnom ukidanju radnih mjesta na brodovima.
“Članovi ILA-e neće raditi na kontejnerskim brodovima bez posade. Jedna tvrtka koja razvija autonomne brodove već planira automatizirati i utovar i istovar tereta s ovakvih brodova, bez potrebe za radnicima. Učinit ću sve što je u mojoj moći da se to ne ostvari”, dodaje Daggett.
Podsjetimo, prošli tjedan u Kini najavljeno je da će AV ZHI FEI, autonomni kontejneraš od 300 teu, sljedećeg mjeseca započeti s plovidbom na kratkoj morskoj ruti između Dongjiakoua i Qingdaa. U Skandinaviji se čeka skori početak plovidbe broda YARA BIRKELAND, prvog potpuno autonomnog kontejneraša na električni pogon. Kako bi uspješno plovili bez posade, ovi brodovi oslanjat će se na tehnologiju – satelitsku navigaciju, senzore i umjetnu inteligenciju, piše Safety4Sea.
“Lučki radnici diljem svijeta zajedno sa svim radnicima u pomorskom sektoru moraju se udružiti u borbi protiv automatizacije plovidbe”, zaključio je Daggett.