O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kako krijumčari lažiraju identitet broda

U novom izvješću objavljenom 9. rujna, istraživači sigurnosnog think tanka C4ADS identificirali su više od deset plovila koja su izbjegla sankcije UN-a skrivanjem svog identiteta lažnim IMO registracijama, piše The Maritime Executive.

Taktika ide korak dalje od uobičajene prakse mijenjanja zadanih postavki AIS-a, što je čest slučaj na tankerima koji krše UN-ove sankcije za isporuku goriva Sjevernoj Koreji. Počinitelji ove sofisticiranije sheme u IMO-ov registar upisuju brodove koji ne postoje, a zatim plovilo dobiva potpuno novi IMO broj, MMSI, povijest, dwt, duljinu i širinu. Podaci se mogu unijeti u AIS transponder i koristiti tijekom inspekcija u lukama. U složenijoj varijanti ove sheme, drugo “čisto” plovilo preuzima novi lažni identitet, oslobađajući vlastiti identitet za upotrebu brodu koji se nalazi na crnoj listi.

C4ADS identificirao je najmanje 11 brodova koji su koristili ovu taktiku posljednjih godina. Novo izvješće daje dva primjera: Kingsway koji je 2019. godine postao Apex / Shun Fa (IMO 8528864); i sumnjivo plovilo Subblic, koje je također 2019. postalo Hai Zhou 168 (IMO 8514045).

Na brodu se prvo naprave fizičke preinake kako bi izgledao kao drugo plovilo. Zatim se novi identitet plovila izradi koristeći lažne dokumente te se brod prijavi kao novogradnja ili postojeće plovilo koje je tek ulazi u upotrebu. Novo ime označi se na trupu i unese u AIS, a brod koji je na crnoj listi može ponovno početi s plovidbom.

Ovu taktiku pomorski službenici vrlo teško mogu otkriti, naglasili su iz C4ADS-a.

Kingsway je ovu lažnu transformaciju prošao u srpnju 2018., kada je nakon fizičkih preinaka postao (nepostojeće) plovilo Apex. IMO je to u travnju 2020. otkrio, no Kingsway se uspio provući ispod radara te je nastavio ploviti kao Apex do svibnja 2021.

U drugom primjeru, tanker na crnoj listi Subblic postao je “novogradnja” Hai Zhou 168. Stvoren je lažni identitet za drugo, pravo plovilo, a zatim je izvorni identitet drugog plovila postao Subblic. Subblic je od tada najmanje 17 puta isporučio naftu Sjevernoj Koreji kao Hai Zhou 168. Identitet su povremeno koristili i drugi sjevernokorejski tankeri.

Iz C4ADS-a su naglasili da IMO (ili bilo koje drugo nadležno tijelo) teško može otkriti ovakve sofisticirane prijevare. Kako bi se spriječile buduće prijevare, C4ADS savjetuje da IMO zahtijeva redovito dostavljanje fotografija broda i ažuriranje njegova statusa. Također preporuča da bi IMO trebao zahtijevati od vlasnika da prilikom registracije dostave podatke o dimenzijama broda, broju trupa i broju motora, jer se ta polja u praksi često ostavljaju prazna. Također se preporuča prikupljanje fotografija plovila sa sve četiri strane.

“Ako se provedu, ova poboljšanja registracijskog sustava IMO-a značajno bi otežala mogućnost da nezakoniti akteri počine prijevaru”, zaključili su autori.

U novom izvješću objavljenom 9. rujna, istraživači sigurnosnog think tanka C4ADS identificirali su više od deset plovila koja su izbjegla sankcije UN-a skrivanjem svog identiteta lažnim IMO registracijama, piše The Maritime Executive.

Taktika ide korak dalje od uobičajene prakse mijenjanja zadanih postavki AIS-a, što je čest slučaj na tankerima koji krše UN-ove sankcije za isporuku goriva Sjevernoj Koreji. Počinitelji ove sofisticiranije sheme u IMO-ov registar upisuju brodove koji ne postoje, a zatim plovilo dobiva potpuno novi IMO broj, MMSI, povijest, dwt, duljinu i širinu. Podaci se mogu unijeti u AIS transponder i koristiti tijekom inspekcija u lukama. U složenijoj varijanti ove sheme, drugo “čisto” plovilo preuzima novi lažni identitet, oslobađajući vlastiti identitet za upotrebu brodu koji se nalazi na crnoj listi.

C4ADS identificirao je najmanje 11 brodova koji su koristili ovu taktiku posljednjih godina. Novo izvješće daje dva primjera: Kingsway koji je 2019. godine postao Apex / Shun Fa (IMO 8528864); i sumnjivo plovilo Subblic, koje je također 2019. postalo Hai Zhou 168 (IMO 8514045).

Na brodu se prvo naprave fizičke preinake kako bi izgledao kao drugo plovilo. Zatim se novi identitet plovila izradi koristeći lažne dokumente te se brod prijavi kao novogradnja ili postojeće plovilo koje je tek ulazi u upotrebu. Novo ime označi se na trupu i unese u AIS, a brod koji je na crnoj listi može ponovno početi s plovidbom.

Ovu taktiku pomorski službenici vrlo teško mogu otkriti, naglasili su iz C4ADS-a.

Kingsway je ovu lažnu transformaciju prošao u srpnju 2018., kada je nakon fizičkih preinaka postao (nepostojeće) plovilo Apex. IMO je to u travnju 2020. otkrio, no Kingsway se uspio provući ispod radara te je nastavio ploviti kao Apex do svibnja 2021.

U drugom primjeru, tanker na crnoj listi Subblic postao je “novogradnja” Hai Zhou 168. Stvoren je lažni identitet za drugo, pravo plovilo, a zatim je izvorni identitet drugog plovila postao Subblic. Subblic je od tada najmanje 17 puta isporučio naftu Sjevernoj Koreji kao Hai Zhou 168. Identitet su povremeno koristili i drugi sjevernokorejski tankeri.

Iz C4ADS-a su naglasili da IMO (ili bilo koje drugo nadležno tijelo) teško može otkriti ovakve sofisticirane prijevare. Kako bi se spriječile buduće prijevare, C4ADS savjetuje da IMO zahtijeva redovito dostavljanje fotografija broda i ažuriranje njegova statusa. Također preporuča da bi IMO trebao zahtijevati od vlasnika da prilikom registracije dostave podatke o dimenzijama broda, broju trupa i broju motora, jer se ta polja u praksi često ostavljaju prazna. Također se preporuča prikupljanje fotografija plovila sa sve četiri strane.

“Ako se provedu, ova poboljšanja registracijskog sustava IMO-a značajno bi otežala mogućnost da nezakoniti akteri počine prijevaru”, zaključili su autori.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video