O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pulski brodar preuzeo bulk carrier “Punta”

Pulski brodar Alpha Adriatic, nekadašnja Uljanik Plovidba, ovih je dana objavom na stranicama Zagrebačke burze izvijestio o uspješnom preuzimanju broda za prijevoz rasutog tereta “Punta”, prvog od dva bulk carriera kupljena nedavno iz stečajne mase nekadašnjih Uljanikovih društava, javlja Glas Istre.

S osobitim zadovoljstvom izvještavamo investicijsku javnost da je društvo u kojem Grupa Alpha Adriatic sudjeluje s udjelom u visini od 50 posto, Alpha DCM Investments LLC, sa sjedištem u Republici Maršalovi Otoci, putem društva kćeri Punta LLC, također sa sjedištem u Republici Maršalovi Otoci, u luci Samsun u Turskoj preuzelo vlasništvo motornog broda imena “Punta”, nosivosti 52 tisuće DWT, izgrađenog 2013. godine u brodogradilištu Uljanik Brodogradilište d.d.
Grupa Alpha Adriatic istodobno je preuzela tehničko, komercijalno i kadrovsko upravljanje brodom. Brod je odmah nakon primopredaje započeo komercijalni ugovor o najmu s renomiranim unajmiteljem, nastavlja ploviti pod hrvatskom zastavom, zapošljavati hrvatske pomorce i kadete, te koristiti usluge čitavog niza hrvatskih podugovarača, stoji u objavi pulskog brodara.

Alpha Adriatic kupila je sredinom kolovoza bulk carriere “Punta” i “Valovine”. Za oba broda tražio se novi vlasnik jer su bili u vlasništvu društava iz sastava posrnule pulske brodograđevne kompanije, te su se otvaranjem stečajeva morali unovčiti, kao i sva ostala imovina.

Radi se o brodovima koji su “slavu” stekli nakon propasti pulskog brodogradilišta kada su se našli u središtu tzv. slučaja “Uljanik”, odnosno kaznenog progona nekadašnjih menadžera Uljanik plovidbe i Uljanika. Njima se na teret stavlja na teret da su od siječnja 2010. do sredine studenoga 2016. godine međusobno ugovorili gradnju ukupno četiri broda za prijevoz rasutih tereta, tzv. bulk carriera, po cijeni znatno nižoj od obračunatih planiranih troškova proizvodnje.

Uz spomenuta dva, radi se još o brodovima “Veruda” i “Stoja” koji su, kako su pojašnjavali optuženi i njihovi branitelji, građeni u vremenima krize “za nepoznatog naručitelja” na način na koji se to u sličnim situacijama radi u brodogradilištima u cijelom svijetu.

Velika kriza iz 2008. godine je naime ispraznila knjigu narudžbi, te veliki sustav s nekoliko tisuća zaposlenika jednostavno nije bilo moguće staviti na čekanje dok ona ne prođe. Zaposlenost se u takvim situacijama i periodu krize u brodogradilištima osigurava i održava upravo ovakvim poslovima, a plan za četiri sporna bulk carriera bio je da se nakon dovršetka daju u eksploataciju, a zatim i prodaju nakon oporavka tržišta.

No, usprkos tim pojašnjenjima i u nedavno dorađenoj optužnici inzistira se da je takvim modelom poslovanja Uljaniku pričinjena šteta od 736 milijuna kuna, a branitelji su već iznosili niz argumenata kojima smatraju da tu optužnicu mogu osporiti.

Jedan od njih svakako je i ova prodaja brodova “Punta” i “Valovine” do koje je došlo odmah po oporavku tržišta brodskog prijevoza rasutih tereta, odnosno da su čitavo vrijeme zadnje krize u brodarstvu, koja je trajala gotovo puno desetljeće, oni bili u stopostotnom vlasništvu nekadašnjih Uljanikovih društava.

Pulski odvjetnik Matija Miloš koji u “slučaju Uljanik” brani nekadašnjeg predsjednika Uprave Uljanika Antona Brajkovića, nedavno je za Glas Istre podsjetio da i Vlada Republike Hrvatske danas “oživljava” brodogradnju u Rijeci i Puli sponzorirajući gradnju brodova “za vlastiti interes i nepoznatog kupca” koji će kupce potražiti kad dođe do opravka tržišta, što je, zaključio je, model poslovanja identičan onom koji se stavlja na teret njegovom branjeniku i ostalim optuženima.

Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.

Pulski brodar Alpha Adriatic, nekadašnja Uljanik Plovidba, ovih je dana objavom na stranicama Zagrebačke burze izvijestio o uspješnom preuzimanju broda za prijevoz rasutog tereta “Punta”, prvog od dva bulk carriera kupljena nedavno iz stečajne mase nekadašnjih Uljanikovih društava, javlja Glas Istre.

S osobitim zadovoljstvom izvještavamo investicijsku javnost da je društvo u kojem Grupa Alpha Adriatic sudjeluje s udjelom u visini od 50 posto, Alpha DCM Investments LLC, sa sjedištem u Republici Maršalovi Otoci, putem društva kćeri Punta LLC, također sa sjedištem u Republici Maršalovi Otoci, u luci Samsun u Turskoj preuzelo vlasništvo motornog broda imena “Punta”, nosivosti 52 tisuće DWT, izgrađenog 2013. godine u brodogradilištu Uljanik Brodogradilište d.d.
Grupa Alpha Adriatic istodobno je preuzela tehničko, komercijalno i kadrovsko upravljanje brodom. Brod je odmah nakon primopredaje započeo komercijalni ugovor o najmu s renomiranim unajmiteljem, nastavlja ploviti pod hrvatskom zastavom, zapošljavati hrvatske pomorce i kadete, te koristiti usluge čitavog niza hrvatskih podugovarača, stoji u objavi pulskog brodara.

Alpha Adriatic kupila je sredinom kolovoza bulk carriere “Punta” i “Valovine”. Za oba broda tražio se novi vlasnik jer su bili u vlasništvu društava iz sastava posrnule pulske brodograđevne kompanije, te su se otvaranjem stečajeva morali unovčiti, kao i sva ostala imovina.

Radi se o brodovima koji su “slavu” stekli nakon propasti pulskog brodogradilišta kada su se našli u središtu tzv. slučaja “Uljanik”, odnosno kaznenog progona nekadašnjih menadžera Uljanik plovidbe i Uljanika. Njima se na teret stavlja na teret da su od siječnja 2010. do sredine studenoga 2016. godine međusobno ugovorili gradnju ukupno četiri broda za prijevoz rasutih tereta, tzv. bulk carriera, po cijeni znatno nižoj od obračunatih planiranih troškova proizvodnje.

Uz spomenuta dva, radi se još o brodovima “Veruda” i “Stoja” koji su, kako su pojašnjavali optuženi i njihovi branitelji, građeni u vremenima krize “za nepoznatog naručitelja” na način na koji se to u sličnim situacijama radi u brodogradilištima u cijelom svijetu.

Velika kriza iz 2008. godine je naime ispraznila knjigu narudžbi, te veliki sustav s nekoliko tisuća zaposlenika jednostavno nije bilo moguće staviti na čekanje dok ona ne prođe. Zaposlenost se u takvim situacijama i periodu krize u brodogradilištima osigurava i održava upravo ovakvim poslovima, a plan za četiri sporna bulk carriera bio je da se nakon dovršetka daju u eksploataciju, a zatim i prodaju nakon oporavka tržišta.

No, usprkos tim pojašnjenjima i u nedavno dorađenoj optužnici inzistira se da je takvim modelom poslovanja Uljaniku pričinjena šteta od 736 milijuna kuna, a branitelji su već iznosili niz argumenata kojima smatraju da tu optužnicu mogu osporiti.

Jedan od njih svakako je i ova prodaja brodova “Punta” i “Valovine” do koje je došlo odmah po oporavku tržišta brodskog prijevoza rasutih tereta, odnosno da su čitavo vrijeme zadnje krize u brodarstvu, koja je trajala gotovo puno desetljeće, oni bili u stopostotnom vlasništvu nekadašnjih Uljanikovih društava.

Pulski odvjetnik Matija Miloš koji u “slučaju Uljanik” brani nekadašnjeg predsjednika Uprave Uljanika Antona Brajkovića, nedavno je za Glas Istre podsjetio da i Vlada Republike Hrvatske danas “oživljava” brodogradnju u Rijeci i Puli sponzorirajući gradnju brodova “za vlastiti interes i nepoznatog kupca” koji će kupce potražiti kad dođe do opravka tržišta, što je, zaključio je, model poslovanja identičan onom koji se stavlja na teret njegovom branjeniku i ostalim optuženima.

Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video