O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Hrvatski kapetan o gužvama u kalifornijskim lukama: Stotine brodova ovdje čeka tjednima

Nakon što je pandemija koronovirusa prilično usporila transport i isporuku brojnih proizvoda, postupnim ukidanjem pojedinih mjera i otvaranjem svjetskoga gospodarstva porastao je i interes kupaca diljem svijeta za narudžbe i kupovinu. No, i dalje se na robu čeka tjednima, ako ne i mjesecima, piše HRT Radio Zadar.

Povećana potražnja stvorila je probleme ne samo brodarima, nego i lučkim operaterima u Kini, te još više u Sjedinjenim državama. U pretrpane luke brodovi, prije svega kontejneraši, propuštaju se na kapaljku. Jednim takvim brodom, sa šest tisuća kontejnera, zapovijeda kapetan, Zlarinjanin Miro Štrelov. Evo kako je za HRT Radio Zadar opisao stanje ispred Long Beacha na kalifornijskoj obali:

Nitko nam ne daje točne informacije, no najvjerojatnije, kako nam agenti i čarteri kažu, dolazi do problema i zastoja prvenstveno zbog COVID-a. Smanjen je broj ljudi koji rade port operation, odnosno dizaličara i štivadora, kaže kapetan Štrelov.

Drugi problem je nedostatak kamiona i vozača, jer se sada već previše brodova akumuliralo. Svaki dan dolaze po tri broda iz Kine krcata kontejnerima. Amerika vjerojatno radi nadolazećih blagdana i ‘Black Friday’-a uvozi jako puno robe, no ona se nema gdje složiti. Zbog nedostatka kamiona roba se gomila u luci, što onemogućuje preuzimanje kontejnera s drugih brodova te zbog toga brodovi dosta čekaju, pojasnio je kapetan.

Trenutno na sidrištu ispred Long Beacha nalazi se oko sto brodova, a negdje oko 20-30 brodova pluta na 25nM ispred luke. Kako koji brod uđe u luku, tako se po redu dolaska iz Kine sljedeći zove na sidrište i onda se čeka otprilike dva tjedna. Mi smo stigli 18. rujna navečer, a plutali smo do 22. rujna. Vjerojatno ćemo do 2. listopada biti tu na sidru, po informacijama i rasporedu kojeg su postavili u luci, a koji se mogu promijeniti u svakom trenutku. Naš je brod od 6 tisuća teu, svi kontejneri idu van i brod se krca ponovno. Tako je bilo s drugim brodovima na našem vezu. Dijelimo vez s Coscom, a njihovi brodovi imaju prednost.

U luci se stoji 7 dana, uz dva tjedna na sidru s plutanjem, a rasporedi su pomaknuti. U Kini to nije slučaj, ondje svi brodovi idu prema planu, što u Americi predstavlja dodatan problem jer brodovi stalno dolaze, a nedostaje skladišnog prostora u luci zbog nedostatka kamiona i vozača koji bi dalje transportirali kontejnere, zaključio je kapetan Miro Štrelov.

Već smo pisali o rekordnim gužvama u kalifornijskim lukama, no čini se da će one još dugo potrajati. Zbog kašnjenja u isporuci robe dolazi i do velikih porasta cijena vozarine, koje su ove godine na rekordnim razinama. Sve to utječe na ostatak pomorske industrije, a najviše su ‘omastile brk’ kompanije poput Maerska, koje bilježe dosad nezabilježene profite.

Nakon što je pandemija koronovirusa prilično usporila transport i isporuku brojnih proizvoda, postupnim ukidanjem pojedinih mjera i otvaranjem svjetskoga gospodarstva porastao je i interes kupaca diljem svijeta za narudžbe i kupovinu. No, i dalje se na robu čeka tjednima, ako ne i mjesecima, piše HRT Radio Zadar.

Povećana potražnja stvorila je probleme ne samo brodarima, nego i lučkim operaterima u Kini, te još više u Sjedinjenim državama. U pretrpane luke brodovi, prije svega kontejneraši, propuštaju se na kapaljku. Jednim takvim brodom, sa šest tisuća kontejnera, zapovijeda kapetan, Zlarinjanin Miro Štrelov. Evo kako je za HRT Radio Zadar opisao stanje ispred Long Beacha na kalifornijskoj obali:

Nitko nam ne daje točne informacije, no najvjerojatnije, kako nam agenti i čarteri kažu, dolazi do problema i zastoja prvenstveno zbog COVID-a. Smanjen je broj ljudi koji rade port operation, odnosno dizaličara i štivadora, kaže kapetan Štrelov.

Drugi problem je nedostatak kamiona i vozača, jer se sada već previše brodova akumuliralo. Svaki dan dolaze po tri broda iz Kine krcata kontejnerima. Amerika vjerojatno radi nadolazećih blagdana i ‘Black Friday’-a uvozi jako puno robe, no ona se nema gdje složiti. Zbog nedostatka kamiona roba se gomila u luci, što onemogućuje preuzimanje kontejnera s drugih brodova te zbog toga brodovi dosta čekaju, pojasnio je kapetan.

Trenutno na sidrištu ispred Long Beacha nalazi se oko sto brodova, a negdje oko 20-30 brodova pluta na 25nM ispred luke. Kako koji brod uđe u luku, tako se po redu dolaska iz Kine sljedeći zove na sidrište i onda se čeka otprilike dva tjedna. Mi smo stigli 18. rujna navečer, a plutali smo do 22. rujna. Vjerojatno ćemo do 2. listopada biti tu na sidru, po informacijama i rasporedu kojeg su postavili u luci, a koji se mogu promijeniti u svakom trenutku. Naš je brod od 6 tisuća teu, svi kontejneri idu van i brod se krca ponovno. Tako je bilo s drugim brodovima na našem vezu. Dijelimo vez s Coscom, a njihovi brodovi imaju prednost.

U luci se stoji 7 dana, uz dva tjedna na sidru s plutanjem, a rasporedi su pomaknuti. U Kini to nije slučaj, ondje svi brodovi idu prema planu, što u Americi predstavlja dodatan problem jer brodovi stalno dolaze, a nedostaje skladišnog prostora u luci zbog nedostatka kamiona i vozača koji bi dalje transportirali kontejnere, zaključio je kapetan Miro Štrelov.

Već smo pisali o rekordnim gužvama u kalifornijskim lukama, no čini se da će one još dugo potrajati. Zbog kašnjenja u isporuci robe dolazi i do velikih porasta cijena vozarine, koje su ove godine na rekordnim razinama. Sve to utječe na ostatak pomorske industrije, a najviše su ‘omastile brk’ kompanije poput Maerska, koje bilježe dosad nezabilježene profite.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video