O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zbog cijena goriva uskoro poskupljenje brodskih i trajektnih karata?

Nagli i nezaustavljivi rast cijene goriva i drugih energenata mogao bi dovesti i do povećanja cijena karata u brodskom putničkom prijevozu, potvrdila je za Novi list Paola Vidović, ravnateljica Agencije za obalni linijski pomorski promet (AOLPP), kazavši da u Agenciji razmišljaju o mogućem povećanju cijena.

Upit o povećanju cijena Novi list uputio je i najvećem nacionalnom putničkom brodaru, Jadroliniji, odakle su ih uputili na AOLPP kao tijelo koje odlučuje o visini cijene na pojedinim brodskim i brzobrodskim linijama.

Na većini brodskih i katamaranskih linija u Hrvatskoj cijene karata su već dobrim dijelom subvencionirane, s obzirom na to da na cijelom Jadranu postoji manje od deset trajektnih linija koje imaju dovoljan promet da bi mogle funkcionirati tijekom cijele godine, dok za ostale linije država snosi udio u troškovima, kako bi se osigurale brodske veze prema otocima.

Ravnateljica Agencije kaže da cijene karata na brodskim i brzobrodskim linijama nisu značajnije mijenjane već dvanaest godina, dok su se mijenjale cijene gotovo svih ulaznih troškova brodara, i to na više, a najnoviji rast cijena goriva čini održavanje brodskih linija teško održivim uz sadašnje cijene.

Već je i sama inflacija kroz tako dugo razdoblje učinila svoje, a uz rast cijena goriva, netko će morati platiti razliku u troškovima. Ukoliko se cijene karata neće dizati, razliku između troškova brodara i njihovih prihoda na svakoj od linija morat će platiti svi građani Hrvatske, kroz državni proračun, kaže Vidović.

Prema njenim riječima, neki od brodara su već tražili povećanje cijena u razdoblju izvan turističke sezone, na način da se jednostavno zadrži ljetni cjenik u kojemu su karte i do dvadeset posto skuplje nego izvan sezone.

Takav su prijedlog već iznijeli iz uprave Jadrolinije i Rapske plovidbe, no predložili su zadržavanje cjenika svega nekoliko dana prije stupanja na snagu zimskih tarifa, tako da je bila riječ o prekratkom vremenu za donošenje bilo kakve odluke o povećanju cijena. No, moramo biti svjesni da su troškovi brodara kroz sve ove godine rasli, a cijene prijevoza ostajale iste. S ovakvim cijenama goriva ili ako budu još rasle, morat će se ili mijenjati cijene karata ili povećavati subvencije iz državnog proračuna, kaže Vidović.

Josip Bilaver, državni tajnik za more u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, potvrdio je da se razmatra mogućnost povećanja cijene karata, ali i naglasio da se odluke neće donositi ishitreno ni na štetu otočnog stanovništva i gospodarstva. Dodao je da će, čak i ako cijene putničkog brodskog prometa budu rasle, otočno stanovništvo zadržati povlaštene cijene karata, kao što je i sada slučaj.

Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.

Nagli i nezaustavljivi rast cijene goriva i drugih energenata mogao bi dovesti i do povećanja cijena karata u brodskom putničkom prijevozu, potvrdila je za Novi list Paola Vidović, ravnateljica Agencije za obalni linijski pomorski promet (AOLPP), kazavši da u Agenciji razmišljaju o mogućem povećanju cijena.

Upit o povećanju cijena Novi list uputio je i najvećem nacionalnom putničkom brodaru, Jadroliniji, odakle su ih uputili na AOLPP kao tijelo koje odlučuje o visini cijene na pojedinim brodskim i brzobrodskim linijama.

Na većini brodskih i katamaranskih linija u Hrvatskoj cijene karata su već dobrim dijelom subvencionirane, s obzirom na to da na cijelom Jadranu postoji manje od deset trajektnih linija koje imaju dovoljan promet da bi mogle funkcionirati tijekom cijele godine, dok za ostale linije država snosi udio u troškovima, kako bi se osigurale brodske veze prema otocima.

Ravnateljica Agencije kaže da cijene karata na brodskim i brzobrodskim linijama nisu značajnije mijenjane već dvanaest godina, dok su se mijenjale cijene gotovo svih ulaznih troškova brodara, i to na više, a najnoviji rast cijena goriva čini održavanje brodskih linija teško održivim uz sadašnje cijene.

Već je i sama inflacija kroz tako dugo razdoblje učinila svoje, a uz rast cijena goriva, netko će morati platiti razliku u troškovima. Ukoliko se cijene karata neće dizati, razliku između troškova brodara i njihovih prihoda na svakoj od linija morat će platiti svi građani Hrvatske, kroz državni proračun, kaže Vidović.

Prema njenim riječima, neki od brodara su već tražili povećanje cijena u razdoblju izvan turističke sezone, na način da se jednostavno zadrži ljetni cjenik u kojemu su karte i do dvadeset posto skuplje nego izvan sezone.

Takav su prijedlog već iznijeli iz uprave Jadrolinije i Rapske plovidbe, no predložili su zadržavanje cjenika svega nekoliko dana prije stupanja na snagu zimskih tarifa, tako da je bila riječ o prekratkom vremenu za donošenje bilo kakve odluke o povećanju cijena. No, moramo biti svjesni da su troškovi brodara kroz sve ove godine rasli, a cijene prijevoza ostajale iste. S ovakvim cijenama goriva ili ako budu još rasle, morat će se ili mijenjati cijene karata ili povećavati subvencije iz državnog proračuna, kaže Vidović.

Josip Bilaver, državni tajnik za more u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, potvrdio je da se razmatra mogućnost povećanja cijene karata, ali i naglasio da se odluke neće donositi ishitreno ni na štetu otočnog stanovništva i gospodarstva. Dodao je da će, čak i ako cijene putničkog brodskog prometa budu rasle, otočno stanovništvo zadržati povlaštene cijene karata, kao što je i sada slučaj.

Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video