Jedanaest pomoraca zarobljenih na brodu HAJ ABDULLAH (IMO 7702114) kod Mogadishua u Somaliji nalaze se u velikoj opasnosti, a njihov brod polako tone.
Međunarodno udruženje transportnih radnika (ITF) poslao je apel vlastima da se brodu dopusti hitan pristup luci, no čini se bezuspješno. Brod se ne može osigurati, niti posada može s njega otići, javlja The Maritime Post.
Na teretnom brodu starom 44 godine pojavile su se pukotine ispod vodene linije dok je plovio prevozeći teret sumpora od Al Hamre u Dubaiju do Dar es Salaama u Tanzaniji. Dana 13. kolovoza 2021., HAJ ABDULLAH stao je u Mogadishu. Posada se nadala da će se ovdje brod provjeriti te da će uspjeti obnoviti zalihe. No, lučke vlasti nisu dopustile ulazak broda u luku i inzistirale su da ostane usidren uz obalu. Brod, a s njime i posada, od tada se ondje nalaze.
Pomorci danonoćno dežuraju i crpe vodu kako bi održali brod na površini, rekao je ITF koordinator Mohamed Arrachedi. Za koji dan ostat će bez hrane i vode. Somalija se i dalje smatra područjem visokog rizika od piratskih napada. Posada se nalazi u izuzetno opasnoj situaciji.
Vlasnik plovila ne odgovara na upite inspektorata ITF-a. Iako iz Sierra Leone, države zastave broda, kažu da se provodi istraga, sama država nije poduzela nikakve praktične mjere za poboljšanje sigurnosti broda ili osiguravanje namirnica i plaća za posadu. Prema svim definicijama, posada je napuštena. Samo Somalija može osloboditi pomorce iz njihovog opasnog, tonućeg zatvora.
Jedanaest članova posade Haj Abdullaha nisu primili plaće već četiri do šest mjeseci. Mnogima je istekao ugovor. Svi samo žele kući.
Svi se bojimo za svoje živote dok stojimo zaglavljeni ovdje na sidru, rekao je jedan član posade za ITF. U ovom trenutku pumpe rade, ali nemamo načina da saznamo koliko dugo brod može ostati na površini dok se trup ne pregleda. Vrlo zastrašujuća situacija.
ITF je u kontaktu s osiguravateljskim društvom, P&I klubom Thomas Miller. Svaki član posade treba dobiti do četiri mjeseca zaostataka plaće, a troškovi njihove repatrijacije trebaju se pokriti iz sredstava osiguranja. Međutim, repatrijaciju posade bit će nemoguće izvesti bez pomoći luke Mogadishu.
ITF godinama vodi kampanju za promjenu sustava zastave pogodnosti, rekao je Steve Trowsdale, ITF-ov koordinator. Postoje jasne obaveze prema posadama brodova. Vlasnici su ih napustili i sada dužnost djelovanja pada na države zastave i luke.