O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Brodarski institut ide u likvidaciju nakon 73 godine postojanja

Brodarski institut Zagreb nakon 73 godine postojanja ide u likvidaciju, odlučila je na jučerašnjoj sjednici Vlada. Tvrtka koja se, među ostalima, bavila i projektiranjem brodova tako slijedi put pojedinih domaćih brodogradilišta koja su u međuvremenu nestala, dok se većina ostalih više ili manje uspješno bori sa stečajem, piše Novi list.

I Brodarski institut je prošao tri stečaja, ali Vlada je jučer neuspješnim pokušajima donošenja plana restrukturiranja rekla dosta i odlučila je da se Institut likvidira. No, i taj će postupak poprilično koštati državu koja će Institutu dati 60 milijuna kuna kako bi pokrio svoje obveze prije likvidacije. Ne čini to država iz brige za vjerovnike, nego zato što ne želi izgubiti vrijedne nekretnine što ih Institut ima, a čija se vrijednost procjenjuje na oko 300 milijuna kuna.

Novcem koji će Vlada doznačiti Brodarskom institutu platit će se dugovi vjerovnicima i time će se izbjeći mogućnost da netko od vjerovnika aktivira založna prava na nekretninama. Plan je države nakon podmirenja duga, odluke o prestanku rada instituta i imenovanju likvidatora prodati nekretnine koje ima Institut, osnovan 1948. godine kao znanstveno-istraživačka potpora brodogradnji, ali je bio dio vojnog programa bivše Jugoslavije.

Kako piše tportal, procijenjena tržišna vrijednost nekretnina u vlasništvu Brodarskog instituta iznosi 39,9 milijuna eura ili 299,5 milijuna kuna i višestruko je veća od obveza. Institut je nekoliko puta pokušao izraditi plan restrukturiranja na temelju pretpostavke dobivanja velikih poslova ili strateškog partnera, što se nije realiziralo, rekao je na sjednici Vlade ministar graditeljstva Darko Horvat.

Brodarski institut ima nekretnine površine 120.000 kvadratnih metara, a posebno je vrijedno njegovo sjedište u Novom Zagrebu, koje se nalazi na križanju Avenije Dubrovnik i Avenije Većeslava Holjevca i koje bi se na tržištu vjerojatno brzo prodalo.

U zadnju od brojnih blokada Institut je ušao u veljači ove godine. Javno dostupni podaci sa servisa Poslovna Hrvatska otkrivaju kako je tvrtka lani imala prihode nešto više od osam milijuna kuna i rashode od 15 milijuna kuna, pri čemu je neto rezultat gubitak od deset milijuna kuna.

Brodarski institut u Zagrebu osnovan je 1948. godine kao znanstveno-istraživačko uporište brodogradnji opremljeno suvremenim bazenima za modelska ispitivanja otpora, propulzije i upravljivosti brodova. Institut je imao iznimno veliku i značajnu ulogu u razvoju hrvatske brodogradnje tijekom više desetljeća, podupirući domaću industriju i brodogradilišta, među ostalim pulski Uljanik, riječki 3. maj i splitski Brodosplit.

Institut je bio dio vojnog programa bivše Jugoslavije, a tadašnji režim nije štedio ni u čemu. Na ogromnoj parceli od gotovo 130.000 metara kvadratnih u srcu Novog Zagreba, u Sigetu, unutar kompleksa izgrađena su četiri bazena za ispitivanje hidrodinamike brodova i dva kavitacijska tunela za ispitivanje modela propelera. Uz njih se nalaze dvije radionice za izradu modela brodova i propelera. Na njegovu vrhuncu u njemu je radilo preko 450 ljudi.

Prije 30 godina Brodarski je institut postao trgovačko društvo u vlasništvu države i trebao je za svoj opstanak zarađivati na tržištu jer je izgubio novac iz proračuna. Iako je 40 posto prihoda ostvarivao na inozemnom tržištu, institut očito nije mogao preživjeti, pa se urušio kao i domaća industrija na koju je bio vezan.

Brodarski institut Zagreb nakon 73 godine postojanja ide u likvidaciju, odlučila je na jučerašnjoj sjednici Vlada. Tvrtka koja se, među ostalima, bavila i projektiranjem brodova tako slijedi put pojedinih domaćih brodogradilišta koja su u međuvremenu nestala, dok se većina ostalih više ili manje uspješno bori sa stečajem, piše Novi list.

I Brodarski institut je prošao tri stečaja, ali Vlada je jučer neuspješnim pokušajima donošenja plana restrukturiranja rekla dosta i odlučila je da se Institut likvidira. No, i taj će postupak poprilično koštati državu koja će Institutu dati 60 milijuna kuna kako bi pokrio svoje obveze prije likvidacije. Ne čini to država iz brige za vjerovnike, nego zato što ne želi izgubiti vrijedne nekretnine što ih Institut ima, a čija se vrijednost procjenjuje na oko 300 milijuna kuna.

Novcem koji će Vlada doznačiti Brodarskom institutu platit će se dugovi vjerovnicima i time će se izbjeći mogućnost da netko od vjerovnika aktivira založna prava na nekretninama. Plan je države nakon podmirenja duga, odluke o prestanku rada instituta i imenovanju likvidatora prodati nekretnine koje ima Institut, osnovan 1948. godine kao znanstveno-istraživačka potpora brodogradnji, ali je bio dio vojnog programa bivše Jugoslavije.

Kako piše tportal, procijenjena tržišna vrijednost nekretnina u vlasništvu Brodarskog instituta iznosi 39,9 milijuna eura ili 299,5 milijuna kuna i višestruko je veća od obveza. Institut je nekoliko puta pokušao izraditi plan restrukturiranja na temelju pretpostavke dobivanja velikih poslova ili strateškog partnera, što se nije realiziralo, rekao je na sjednici Vlade ministar graditeljstva Darko Horvat.

Brodarski institut ima nekretnine površine 120.000 kvadratnih metara, a posebno je vrijedno njegovo sjedište u Novom Zagrebu, koje se nalazi na križanju Avenije Dubrovnik i Avenije Većeslava Holjevca i koje bi se na tržištu vjerojatno brzo prodalo.

U zadnju od brojnih blokada Institut je ušao u veljači ove godine. Javno dostupni podaci sa servisa Poslovna Hrvatska otkrivaju kako je tvrtka lani imala prihode nešto više od osam milijuna kuna i rashode od 15 milijuna kuna, pri čemu je neto rezultat gubitak od deset milijuna kuna.

Brodarski institut u Zagrebu osnovan je 1948. godine kao znanstveno-istraživačko uporište brodogradnji opremljeno suvremenim bazenima za modelska ispitivanja otpora, propulzije i upravljivosti brodova. Institut je imao iznimno veliku i značajnu ulogu u razvoju hrvatske brodogradnje tijekom više desetljeća, podupirući domaću industriju i brodogradilišta, među ostalim pulski Uljanik, riječki 3. maj i splitski Brodosplit.

Institut je bio dio vojnog programa bivše Jugoslavije, a tadašnji režim nije štedio ni u čemu. Na ogromnoj parceli od gotovo 130.000 metara kvadratnih u srcu Novog Zagreba, u Sigetu, unutar kompleksa izgrađena su četiri bazena za ispitivanje hidrodinamike brodova i dva kavitacijska tunela za ispitivanje modela propelera. Uz njih se nalaze dvije radionice za izradu modela brodova i propelera. Na njegovu vrhuncu u njemu je radilo preko 450 ljudi.

Prije 30 godina Brodarski je institut postao trgovačko društvo u vlasništvu države i trebao je za svoj opstanak zarađivati na tržištu jer je izgubio novac iz proračuna. Iako je 40 posto prihoda ostvarivao na inozemnom tržištu, institut očito nije mogao preživjeti, pa se urušio kao i domaća industrija na koju je bio vezan.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video