O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kina postala najveća svjetska pomorska nacija po vrijednosti flote uslijed rasta tržišta kontejnerskog prijevoza

Kina je po vrijednosti flote postala najveća svjetska pomorska nacija te je pretekla Japan koji je dugo godina predvodio, navodi konzultantska tvrtka VesselsValue, a prenosi The Maritime Executive.

Od siječnja je ukupna vrijednost brodarske imovine Kine porasla na 191 milijardu dolara, što je posljedica nedavnog porasta cijena najma i vozarina, a time i vrijednosti kontejnerskih brodova. Rast cijena najma i vozarina je pak uzrokovan nestašicom kontejnera, a kriza je posljedično poremetila lance opskrbe i trgovinu diljem svijeta.

Japan, koji je pao na drugu poziciju, posjeduje imovinu vrijednosti od ukupno 187 milijardi dolara, što je povećanje od više od 70 milijardi dolara od siječnja ove godine. Ovaj porast uzrokovan je rastućim tržištima bulkera, LPG-ova te brodova za prijevoz automobila.

Kina posjeduje najveći broj kontejnerskih [brodova], pa je zbog nedavnog porasta cijena najma i vozarina Kina zauzela prvo mjesto u smislu vrijednosti flote, navodi VesselsValue u svom najnovijem izvješću.

U izvješću se dodaje da je povećanje cijena također potaknulo narudžbe u cijelom sektoru kontejnerskog prijevoza. Od siječnja 2021. godine naručeno je ukupno 516 kontejnerskih brodova, a 46 posto tih narudžbi izvršile su kineske tvrtke.

Osim toga, značajno povećanje cijena vozarina i najma bulk carriera od početka godine – Capesize 54-TCA povećao se sa 16.656 dolara na rekordnih 86.953 dolara u listopadu – što je gotovo udvostručilo ukupnu vrijednost kineske flote bulk carriera u posljednjih 10 mjeseci, s 28 milijardi na 53 milijarde dolara.

Kineska država, kroz svoje vlasništvo nad China COSCO Shippingom i China State Shipbuilding Corporation, već je najveći svjetski brodovlasnik i brodograditelj po tonaži. COSCO upravlja s oko 1370 brodova ukupnog kapaciteta od oko 114 milijuna dwt, što je otprilike pet posto ukupne svjetske tonaže.

Kina je po vrijednosti flote postala najveća svjetska pomorska nacija te je pretekla Japan koji je dugo godina predvodio, navodi konzultantska tvrtka VesselsValue, a prenosi The Maritime Executive.

Od siječnja je ukupna vrijednost brodarske imovine Kine porasla na 191 milijardu dolara, što je posljedica nedavnog porasta cijena najma i vozarina, a time i vrijednosti kontejnerskih brodova. Rast cijena najma i vozarina je pak uzrokovan nestašicom kontejnera, a kriza je posljedično poremetila lance opskrbe i trgovinu diljem svijeta.

Japan, koji je pao na drugu poziciju, posjeduje imovinu vrijednosti od ukupno 187 milijardi dolara, što je povećanje od više od 70 milijardi dolara od siječnja ove godine. Ovaj porast uzrokovan je rastućim tržištima bulkera, LPG-ova te brodova za prijevoz automobila.

Kina posjeduje najveći broj kontejnerskih [brodova], pa je zbog nedavnog porasta cijena najma i vozarina Kina zauzela prvo mjesto u smislu vrijednosti flote, navodi VesselsValue u svom najnovijem izvješću.

U izvješću se dodaje da je povećanje cijena također potaknulo narudžbe u cijelom sektoru kontejnerskog prijevoza. Od siječnja 2021. godine naručeno je ukupno 516 kontejnerskih brodova, a 46 posto tih narudžbi izvršile su kineske tvrtke.

Osim toga, značajno povećanje cijena vozarina i najma bulk carriera od početka godine – Capesize 54-TCA povećao se sa 16.656 dolara na rekordnih 86.953 dolara u listopadu – što je gotovo udvostručilo ukupnu vrijednost kineske flote bulk carriera u posljednjih 10 mjeseci, s 28 milijardi na 53 milijarde dolara.

Kineska država, kroz svoje vlasništvo nad China COSCO Shippingom i China State Shipbuilding Corporation, već je najveći svjetski brodovlasnik i brodograditelj po tonaži. COSCO upravlja s oko 1370 brodova ukupnog kapaciteta od oko 114 milijuna dwt, što je otprilike pet posto ukupne svjetske tonaže.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video