O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kineski brodovi masovno nestaju iz sustava za praćenje

Brodovi u kineskim vodama nestaju iz sustava za praćenje, stvarajući još jednu glavobolju globalnom opskrbnom lancu. Za to može biti kriva rastuća izolacija Kine od ostatka svijeta, kao i sve veće nepovjerenje u strani utjecaj.

Analitičari kažu da su počeli primjećivati pad u prometu brodova krajem listopada, dok se Kina pripremala za donošenje zakona koji reguliraju privatnost podataka. Kompanije koje se bave dostavom podataka obično mogu pratiti brodove diljem svijeta jer su opremljeni sustavom za automatsku identifikaciju ili AIS primopredajnikom, piše CNN, a prenosi Index.hr

Ovaj sustav omogućuje brodovima slanje informacija poput položaja, brzine, kursa i imena postajama koje se nalaze duž obale koristeći visokofrekventni radiosignal. Ako je brod izvan dometa tih stanica, informacije se mogu razmjenjivati satelitom. Ali to se ne događa u Kini, koja je ključna u globalnoj trgovini. U posljednja tri tjedna broj brodova koji šalju signale iz Kine pao je za gotovo 90 posto, prema podacima globalnog pružatelja podataka o pomorstvu VesselsValueu.

“Vidimo smanjenje zemaljskih AIS signala u Kini u cijeloj industriji”, rekla je Charlotte Cook, glavna trgovinska analitičarka u VesselsValueu.

Kinesko Ministarstvo vanjskih poslova odbilo je komentirati ovaj slučaj. No, analitičari misle da su pronašli krivca – kineski zakon o zaštiti osobnih podataka, koji je stupio na snagu 1. studenog. On zahtijeva da kompanije koje obrađuju podatke dobiju odobrenje kineske vlade prije nego što dopuste da osobni podaci napuste kineski teritorij. Ovo pravilo odražava strah u Pekingu da bi ti podaci mogli završiti u rukama stranih vlada.

Zakon ne spominje podatke o otpremi, ali kineski davatelji podataka možda uskraćuju informacije kao mjeru opreza, smatra Anastassis Touros, voditelj AIS mrežnog tima u Marine Trafficu, glavnom operateru informacija za praćenje brodova. “Kad god se pojavi novi zakon, postoji period u kojem svi moraju provjeriti jesu li stvari u redu.”

Drugi stručnjaci iz opskrbne industrije imaju više naznaka o posljedicama zakona. Cook kaže kako su joj kolege u Kini rekli da su neki AIS transponderi početkom studenoga uklonjeni s postaja smještenih duž kineske obale, prema uputama nadležnih za nacionalnu sigurnost. Sustave kojima je dopušteno ostati morale su instalirati “kvalificirane strane”.

Nisu svi podaci nestali, sateliti se još uvijek mogu koristiti za lociranje signala s brodova. No, Touros je rekao da informacije prikupljene preko satelita nisu tako dobre kao one koje se mogu prikupiti sa zemlje kad su brodovi blizu obale. “Trebaju nam zemaljske postaje kako bismo imali bolju i kvalitetniju sliku”, dodao je Touros.

Budući da se bliži Božić, gubitak informacija iz kontinentalne Kine, u kojoj je šest od 10 najprometnijih svjetskih kontejnerskih luka, mogao bi stvoriti probleme ionako problematičnoj globalnoj brodarskoj industriji. Opskrbni lanci bili su pod pritiskom ove godine jer se jako zakrčene luke bore da održe korak s brzorastućom potražnjom za robom.

Brodarske kompanije oslanjaju se na AIS podatke za predviđanje kretanja plovila, praćenje sezonskih trendova i poboljšanje učinkovitosti luka, ističe Cook iz VesselsValuea. Rekla je da bi nedostatak kineskih podataka mogao značajno utjecati na transparentnost lanca opskrbe diljem Kine. Ova zemlja jedan je od najvećih svjetskih uvoznika ugljena i željezne rude, kao i veliki izvoznik kontejnera.

Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.

Brodovi u kineskim vodama nestaju iz sustava za praćenje, stvarajući još jednu glavobolju globalnom opskrbnom lancu. Za to može biti kriva rastuća izolacija Kine od ostatka svijeta, kao i sve veće nepovjerenje u strani utjecaj.

Analitičari kažu da su počeli primjećivati pad u prometu brodova krajem listopada, dok se Kina pripremala za donošenje zakona koji reguliraju privatnost podataka. Kompanije koje se bave dostavom podataka obično mogu pratiti brodove diljem svijeta jer su opremljeni sustavom za automatsku identifikaciju ili AIS primopredajnikom, piše CNN, a prenosi Index.hr

Ovaj sustav omogućuje brodovima slanje informacija poput položaja, brzine, kursa i imena postajama koje se nalaze duž obale koristeći visokofrekventni radiosignal. Ako je brod izvan dometa tih stanica, informacije se mogu razmjenjivati satelitom. Ali to se ne događa u Kini, koja je ključna u globalnoj trgovini. U posljednja tri tjedna broj brodova koji šalju signale iz Kine pao je za gotovo 90 posto, prema podacima globalnog pružatelja podataka o pomorstvu VesselsValueu.

“Vidimo smanjenje zemaljskih AIS signala u Kini u cijeloj industriji”, rekla je Charlotte Cook, glavna trgovinska analitičarka u VesselsValueu.

Kinesko Ministarstvo vanjskih poslova odbilo je komentirati ovaj slučaj. No, analitičari misle da su pronašli krivca – kineski zakon o zaštiti osobnih podataka, koji je stupio na snagu 1. studenog. On zahtijeva da kompanije koje obrađuju podatke dobiju odobrenje kineske vlade prije nego što dopuste da osobni podaci napuste kineski teritorij. Ovo pravilo odražava strah u Pekingu da bi ti podaci mogli završiti u rukama stranih vlada.

Zakon ne spominje podatke o otpremi, ali kineski davatelji podataka možda uskraćuju informacije kao mjeru opreza, smatra Anastassis Touros, voditelj AIS mrežnog tima u Marine Trafficu, glavnom operateru informacija za praćenje brodova. “Kad god se pojavi novi zakon, postoji period u kojem svi moraju provjeriti jesu li stvari u redu.”

Drugi stručnjaci iz opskrbne industrije imaju više naznaka o posljedicama zakona. Cook kaže kako su joj kolege u Kini rekli da su neki AIS transponderi početkom studenoga uklonjeni s postaja smještenih duž kineske obale, prema uputama nadležnih za nacionalnu sigurnost. Sustave kojima je dopušteno ostati morale su instalirati “kvalificirane strane”.

Nisu svi podaci nestali, sateliti se još uvijek mogu koristiti za lociranje signala s brodova. No, Touros je rekao da informacije prikupljene preko satelita nisu tako dobre kao one koje se mogu prikupiti sa zemlje kad su brodovi blizu obale. “Trebaju nam zemaljske postaje kako bismo imali bolju i kvalitetniju sliku”, dodao je Touros.

Budući da se bliži Božić, gubitak informacija iz kontinentalne Kine, u kojoj je šest od 10 najprometnijih svjetskih kontejnerskih luka, mogao bi stvoriti probleme ionako problematičnoj globalnoj brodarskoj industriji. Opskrbni lanci bili su pod pritiskom ove godine jer se jako zakrčene luke bore da održe korak s brzorastućom potražnjom za robom.

Brodarske kompanije oslanjaju se na AIS podatke za predviđanje kretanja plovila, praćenje sezonskih trendova i poboljšanje učinkovitosti luka, ističe Cook iz VesselsValuea. Rekla je da bi nedostatak kineskih podataka mogao značajno utjecati na transparentnost lanca opskrbe diljem Kine. Ova zemlja jedan je od najvećih svjetskih uvoznika ugljena i željezne rude, kao i veliki izvoznik kontejnera.

Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video