Najveća je pomoć ona koju dobijemo odmah, na otoku još veća, pogotovo liječnička. Rješenje ima općina Preko, na otoku Ugljanu; piše HRT/More
– Već 16 godina općina Preko ima uslugu prijevoza pacijenata brodom. Nakon 16 godina postojeći brod je već poprilično star i odradio je svoje. U 16 godina prevezao je na oba otoka, Pašman i Ugljan, nekih 8 tisuća intervencija sve skupa. Mi smo odlučili upravo zbog te starosti kupiti novi brod, objašnjava Jure Brižić, načelnik općine Preko.
Novi je brod od prethodnog dva metra duži i metar širi, moderniji je, i time kvalitetniji u pružanju pomoći.
– Brod koji može voziti dva pacijenta odjednom, nažalost ima i takvih situacija, tako da smo se odlučili da to bude veći, moderniji, bolji brod, sigurniji što se tiče same plovidbe zbog turizma, ali i zbog naših ljudi koji žive na otoku, dodaje Brižić.
Proteklo ljeto premašilo je i najbolja očekivanja. Otok Ugljan bio je jedan od ljetnih hitova.
– Jako nas veseli povećanje u posezoni i predsezoni, gdje smo sad premašili čak dobru 2019. godinu koja je bila jako uspješna. Povjerenje između turističke ponude i turističke potražnje gradi se uvijek jako dugo, i osjećaj zdravstvene sigurnosti je uvijek jedan ključ pri odabiru turističke destinacije. Ovom hitnom linijom između Zadra i Preka, već 16 godina pokazujemo da smo ozbiljna turistička destinacija, rekao je Ivan Košta, direktor Turističke zajednice Preka.
– Iz turističke perspektive mislim da je važnost ovog broda velika, mislim da je svaki način podizanja kvalitete života ljudi na otoku automatski podizanje kvalitete svih gostiju koji stignu preko ljeta i tijekom godine na Ugljan, kaže Marko Brozović, direktor “Villa Dalmacija”.
Nautičara je ovog ljeta na Jadranu bilo više nego u najboljim godinama. Najam čarter-brodova bilo je u jeku ljeta nemoguće naći.
– Za nautičare isto znači jako puno, mi na otoku imamo dvije marine, u Preku i u Sutomišćici, u kojima su 90 posto vlasnički brodovi. Gosti koji dolaze iz Europe smještaju se na tim brodovima praktički i do 6 mjeseci u godini, i njima ova linija zasigurno znači jako puno, objašnjava Košta.
No na otok ponekad neočekivano doplove i neprilike, i tada do kopna treba doći što prije.
– Puno je komotniji, veći, mislim da će biti bolji i kad bude ružno more, nevrijeme. Mislim da tu nema valova koje on ne može podnijeti, po svakom vremenu. Brzina je maksimalno 25 čvorova, putna je oko 20, tako da je to dosta brzo. Za 10 minuta smo mi iz Preka u Zadru, s vezom i odvezom, tvrdi Goran Pavin, skiper broda.
– Mnogo života je spašeno, trudnice su više pita vođene ovim brodom u Zadar, tako da sve je to jedna velika vrijednost koju u konačnici imamo. Cijena broda je 2,5 milijuna kuna, Ministarstvo zdravstva osiguralo je milijun i 250 tisuća, Zadarska županija 250 tisuća, a preostalih milijun kuna je plaćeno od strane općine Preko, navodi Jure Brižić, načelnik općine Preko.
Ulaganje kao prioritet brige o otoku kako bi otočani i oni koji ovdje borave tijekom ljeta imali opušteniji i život i odmor, a ako treba i najbržu pruženu pomoć.