O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pogledajte kako izgleda električna budućnost Formule 1

Formula E i svjetska automobilska federacija (FIA) prošlog su tjedna podijelili prvi pogled na potpuno električni trkaći automobil treće generacije koji prema teaser fotografijama izgleda kao nešto čega bi se rado dočepao i sam Batman. Kako kaže i predsjednik FIA-e Jean Todt, prilikom dizajniranja Gen3 u fokusu su bile „visoke performanse, efikasnost i održivost“, a predstavljen je ekskluzivnoj skupini proizvođača Formule E, timova, vozača i partnera u Valenciji gdje je u tijeku predsezonsko testiranje za osmu sezonu ABB FIA Svjetskog prvenstva Formule E, koja počinje u siječnju; piše Novi List

“FIA-ini timovi zajedno s Formulom E, od pokretanja klase prije osam sezona, neumorno nastoje potaknuti inovacije i daljnji razvoj održive mobilnosti. Ne sumnjam da će ovaj novi jednosjed podići Formulu E na sljedeću razinu.” – rekao je legendarni Todt, kojeg najviše pamtimo po vođenju Ferrarijevog Formula 1 tipa u vrijeme vladavine Michaela Schumachera.

Prema fotografijama GEN3, iako su se autori potrudili da ne otkriju baš sve i slikali bolid uz vrlo malo svjetla,  izgleda impresivno, a odmah u oko upadaju agresivne i futurističke linije te efektna rasvjeta. Iz FIA-e kažu kako će ovo biti energetski najefikasniji trkaći automobil ikada, jer će se barem 40 posto sve energije korištene tijekom utrke proizvesti iz regenerativnog kočenja. Zbog primjene ove tehnologije, bit će to i prva formula ikada bez hidrauličkog sustava kočenja na stražnjoj osovini. Njegovu će ulogu preuzeti regenerativno kočenje snage 250 kW sprijeda te 350 kW straga što je više nego dvostruko od regenerativne sposobnosti prethodnog modela (Gen2).

GEN3 „ispod haube“ ima elektromotor snage 470 KS, s mogućnošću razvijanja najviše brzine od 320 km/h. Elektromotori će biti deklarirani na 90 posto energetske efikasnosti, u usporedbi s oko 40% kod onih na fosilna goriva, a odnos snage i mase bit će mu dvostruko bolji nego kod usporedivog motora s unutarnjim izgaranjem iste snage. Sami bolidi će biti lakši, manji i agilniji od postojećih što će omogućiti i napetije utrkivanje.

Kako je cijela klasa Formule E posvećena održivosti, tako će Gen3 i u tom području donijeti napredak. Proizvodnja i korištenje bolida generirat će neto nulte emisije ugljika kao i do sada, uz dodatak recikliranja njihovih dijelova – ugljičnih vlakana, guma i baterija – nakon kraja životnog vijeka. Gume će biti izrađene od komponenata koje će sadržavati 26 posto održivih materijala.

– Prilikom dizajna automobila Gen3, bili smo odlučni pokazati da visoke performanse, učinkovitost i održivost mogu koegzistirati bez kompromisa. Zajedno s FIA-om, napravili smo najučinkovitiji i održiv trkaći automobil visokih performansi na svijetu. Gen3 je naš najbrži, najlakši, najsnažniji i učinkovitiji trkaći automobil do sada i veselimo se što ćemo svjedočiti kako inspirira i uzbuđuje sljedeću generaciju obožavatelja motosporta u gradovima diljem svijeta – naglasio je Jamie Reigle, izvršni direktor Formule E.

Prema najavama, timovi će prve bolide dobiti na testiranje već na proljeće sljedeće godine, a plan je da ih se u natjecanje uključi od devete sezone Formule E, koja će se odvijati krajem 2022. i početkom 2023. godine.

Formula E i svjetska automobilska federacija (FIA) prošlog su tjedna podijelili prvi pogled na potpuno električni trkaći automobil treće generacije koji prema teaser fotografijama izgleda kao nešto čega bi se rado dočepao i sam Batman. Kako kaže i predsjednik FIA-e Jean Todt, prilikom dizajniranja Gen3 u fokusu su bile „visoke performanse, efikasnost i održivost“, a predstavljen je ekskluzivnoj skupini proizvođača Formule E, timova, vozača i partnera u Valenciji gdje je u tijeku predsezonsko testiranje za osmu sezonu ABB FIA Svjetskog prvenstva Formule E, koja počinje u siječnju; piše Novi List

“FIA-ini timovi zajedno s Formulom E, od pokretanja klase prije osam sezona, neumorno nastoje potaknuti inovacije i daljnji razvoj održive mobilnosti. Ne sumnjam da će ovaj novi jednosjed podići Formulu E na sljedeću razinu.” – rekao je legendarni Todt, kojeg najviše pamtimo po vođenju Ferrarijevog Formula 1 tipa u vrijeme vladavine Michaela Schumachera.

Prema fotografijama GEN3, iako su se autori potrudili da ne otkriju baš sve i slikali bolid uz vrlo malo svjetla,  izgleda impresivno, a odmah u oko upadaju agresivne i futurističke linije te efektna rasvjeta. Iz FIA-e kažu kako će ovo biti energetski najefikasniji trkaći automobil ikada, jer će se barem 40 posto sve energije korištene tijekom utrke proizvesti iz regenerativnog kočenja. Zbog primjene ove tehnologije, bit će to i prva formula ikada bez hidrauličkog sustava kočenja na stražnjoj osovini. Njegovu će ulogu preuzeti regenerativno kočenje snage 250 kW sprijeda te 350 kW straga što je više nego dvostruko od regenerativne sposobnosti prethodnog modela (Gen2).

GEN3 „ispod haube“ ima elektromotor snage 470 KS, s mogućnošću razvijanja najviše brzine od 320 km/h. Elektromotori će biti deklarirani na 90 posto energetske efikasnosti, u usporedbi s oko 40% kod onih na fosilna goriva, a odnos snage i mase bit će mu dvostruko bolji nego kod usporedivog motora s unutarnjim izgaranjem iste snage. Sami bolidi će biti lakši, manji i agilniji od postojećih što će omogućiti i napetije utrkivanje.

Kako je cijela klasa Formule E posvećena održivosti, tako će Gen3 i u tom području donijeti napredak. Proizvodnja i korištenje bolida generirat će neto nulte emisije ugljika kao i do sada, uz dodatak recikliranja njihovih dijelova – ugljičnih vlakana, guma i baterija – nakon kraja životnog vijeka. Gume će biti izrađene od komponenata koje će sadržavati 26 posto održivih materijala.

– Prilikom dizajna automobila Gen3, bili smo odlučni pokazati da visoke performanse, učinkovitost i održivost mogu koegzistirati bez kompromisa. Zajedno s FIA-om, napravili smo najučinkovitiji i održiv trkaći automobil visokih performansi na svijetu. Gen3 je naš najbrži, najlakši, najsnažniji i učinkovitiji trkaći automobil do sada i veselimo se što ćemo svjedočiti kako inspirira i uzbuđuje sljedeću generaciju obožavatelja motosporta u gradovima diljem svijeta – naglasio je Jamie Reigle, izvršni direktor Formule E.

Prema najavama, timovi će prve bolide dobiti na testiranje već na proljeće sljedeće godine, a plan je da ih se u natjecanje uključi od devete sezone Formule E, koja će se odvijati krajem 2022. i početkom 2023. godine.

Promo

Trendovi

Foto / video