O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kapetan i prvi časnik priznali krivnju za nasukavanje bulk carriera ‘Wakashio’

Gotovo 18 mjeseci nakon ekološke katastrofe koja se prošle godine dogodila na Mauricijusu, nazire se kraj sudskog spora. Kapetan i prvi časnik japanskog bulk carriera Wakashio prošli tjedan izjavili su da se osjećaju krivima po optužbi za “ugrožavanje sigurne plovidbe”, javlja The Maritime Executive.

Prijeti im zatvorska kazna u trajanju od dvije godine, kao i novčana kazna. Konačna presuda bit će im izrečena 27. prosinca.

Nasukavanje bulk carriera Wakashio (IMO: 9337119) od 230.130 dwt pod zastavom Paname, koje se dogodilo 25. srpnja 2020. godine, privuklo je međunarodnu pozornost, piše Lloyd’s List.

Bulk carrier se nakon nasukavanja prepolovio te se iz njega izlilo oko 1.000 tona nafte kod Pointe d’Esnyja, na jugoistočnoj obali otoka, uzrokujući najgoru ekološku katastrofu u zemlji. Ostaci broda nedavno su uklonjeni s grebena, no otočani i dalje izvještavaju da pronalaze ostatke nafte na plažama.

Wakashio – uhićeni kapetan i prvi časnik

Kapetan Wakashia Sunil Kuman Nandeshwar, indijski državljanin s 34 godine iskustva u navigaciji, ispričao se državi Mauricijus za štetu koju je nanijelo nasukavanje. Tijekom istrage kapetan je potvrdio mnoge detalje koji su procurili u medije.

Prema izjavama kapetana, u trenutku nesreće na brodu se održavala rođendanska zabava, na kojoj je i sam popio nekoliko pića. Brod je 14. srpnja isplovio iz Singapura, a 58-godišnji kapetan tvrdi da je među posadom vladala zabrinutost zbog širenja koronavirusa i činjenice da zbog udaljenosti od kopna nisu mogli kontaktirati svoje obitelji.

Oko 17.30 sati, kapetan je naredio da Wakashio promijeni kurs i približi se Mauricijusu kako bi mogli uhvatiti Wi-Fi signal s obale kako bi posada kontaktirala svoje obitelji. Prvi je časnik, međutim, dopustio časniku koji je trebao biti na straži da ostane na rođendanskoj zabavi.

Rođendanska zabava i potraga za WiFijem su navodno prethodili nasukavanju kod Mauricijusa

U 19.10 sati po lokalnom vremenu obalna straža i obalne postaje s Mauricijusa pokušale su kontaktirati Wakashio, ali nisu dobile odgovor. Više od sat vremena kasnije kapetan je izvijestio obalnu stražu da se brod nasukao.

Istražni sud utvrdio je da je plovilo bilo ispravno i bez mehaničkih oštećenja. Istraga je pokazala da je “VDR uređaj pokazao da je brod plovio bez nadzora” kad se približavao Mauricijusu. Kapetan je navodno rekao da je “more bilo valovito, ali da je vidljivost bila dobra”, te je smatrao da se plovidba može obaviti sigurno. Rekao je da mu nije “palo na pamet” da plove tako blizu otoka te da nije intervenirao jer je i sam “popio nekoliko pića”.

S obzirom da je kapetan već proveo oko 500 dana u pritvoru, njegov odvjetnik zatražio je da mu se kazna umanji za taj period.

Prvi časnik Hitinamillage Tilakaratna Subodha, 45-godišnji državljanin Šri Lanke, zatražio je pomilovanje od suda. Rekao je da svoju obitelj nije vidio godinu i pol dana te da mu nedostaju.

Nije bilo riječi o tome što će biti s ostalim članovima posade Wakashia, koji se nalaze na Mauricijusu od nasukavanja broda u srpnju 2020. godine.

ITF: Tražimo hitnu repatrijaciju posade MV Wakashio

Vlada Mauricijusa također je jučer objavila da je postignut dogovor o odšteti za ribarsku zajednicu sa osiguravateljima Wakashia. Svaki od otprilike 1.000 ribara koji su ostali bez izvora hrane i prihoda primit će odštetu od približno 2.500 dolara. Iznos se temelji na prosječnom dohotku pojedinaca u posljednje tri godine.

Izvješća pokazuju da tužbe koje su podnijele vlada i fizičke osobe ukupno iznose oko 46 milijuna dolara.

Gotovo 18 mjeseci nakon ekološke katastrofe koja se prošle godine dogodila na Mauricijusu, nazire se kraj sudskog spora. Kapetan i prvi časnik japanskog bulk carriera Wakashio prošli tjedan izjavili su da se osjećaju krivima po optužbi za “ugrožavanje sigurne plovidbe”, javlja The Maritime Executive.

Prijeti im zatvorska kazna u trajanju od dvije godine, kao i novčana kazna. Konačna presuda bit će im izrečena 27. prosinca.

Nasukavanje bulk carriera Wakashio (IMO: 9337119) od 230.130 dwt pod zastavom Paname, koje se dogodilo 25. srpnja 2020. godine, privuklo je međunarodnu pozornost, piše Lloyd’s List.

Bulk carrier se nakon nasukavanja prepolovio te se iz njega izlilo oko 1.000 tona nafte kod Pointe d’Esnyja, na jugoistočnoj obali otoka, uzrokujući najgoru ekološku katastrofu u zemlji. Ostaci broda nedavno su uklonjeni s grebena, no otočani i dalje izvještavaju da pronalaze ostatke nafte na plažama.

Wakashio – uhićeni kapetan i prvi časnik

Kapetan Wakashia Sunil Kuman Nandeshwar, indijski državljanin s 34 godine iskustva u navigaciji, ispričao se državi Mauricijus za štetu koju je nanijelo nasukavanje. Tijekom istrage kapetan je potvrdio mnoge detalje koji su procurili u medije.

Prema izjavama kapetana, u trenutku nesreće na brodu se održavala rođendanska zabava, na kojoj je i sam popio nekoliko pića. Brod je 14. srpnja isplovio iz Singapura, a 58-godišnji kapetan tvrdi da je među posadom vladala zabrinutost zbog širenja koronavirusa i činjenice da zbog udaljenosti od kopna nisu mogli kontaktirati svoje obitelji.

Oko 17.30 sati, kapetan je naredio da Wakashio promijeni kurs i približi se Mauricijusu kako bi mogli uhvatiti Wi-Fi signal s obale kako bi posada kontaktirala svoje obitelji. Prvi je časnik, međutim, dopustio časniku koji je trebao biti na straži da ostane na rođendanskoj zabavi.

Rođendanska zabava i potraga za WiFijem su navodno prethodili nasukavanju kod Mauricijusa

U 19.10 sati po lokalnom vremenu obalna straža i obalne postaje s Mauricijusa pokušale su kontaktirati Wakashio, ali nisu dobile odgovor. Više od sat vremena kasnije kapetan je izvijestio obalnu stražu da se brod nasukao.

Istražni sud utvrdio je da je plovilo bilo ispravno i bez mehaničkih oštećenja. Istraga je pokazala da je “VDR uređaj pokazao da je brod plovio bez nadzora” kad se približavao Mauricijusu. Kapetan je navodno rekao da je “more bilo valovito, ali da je vidljivost bila dobra”, te je smatrao da se plovidba može obaviti sigurno. Rekao je da mu nije “palo na pamet” da plove tako blizu otoka te da nije intervenirao jer je i sam “popio nekoliko pića”.

S obzirom da je kapetan već proveo oko 500 dana u pritvoru, njegov odvjetnik zatražio je da mu se kazna umanji za taj period.

Prvi časnik Hitinamillage Tilakaratna Subodha, 45-godišnji državljanin Šri Lanke, zatražio je pomilovanje od suda. Rekao je da svoju obitelj nije vidio godinu i pol dana te da mu nedostaju.

Nije bilo riječi o tome što će biti s ostalim članovima posade Wakashia, koji se nalaze na Mauricijusu od nasukavanja broda u srpnju 2020. godine.

ITF: Tražimo hitnu repatrijaciju posade MV Wakashio

Vlada Mauricijusa također je jučer objavila da je postignut dogovor o odšteti za ribarsku zajednicu sa osiguravateljima Wakashia. Svaki od otprilike 1.000 ribara koji su ostali bez izvora hrane i prihoda primit će odštetu od približno 2.500 dolara. Iznos se temelji na prosječnom dohotku pojedinaca u posljednje tri godine.

Izvješća pokazuju da tužbe koje su podnijele vlada i fizičke osobe ukupno iznose oko 46 milijuna dolara.

Što nas pokreće