O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kapetan i prvi časnik bulk carriera ‘Wakashio’ osuđeni na 20 mjeseci zatvora

Sud na Mauricijusu je u ponedjeljak, 27. prosinca, osudio kapetana i prvog časnika japanskog bulk carriera Wakashio na zatvorsku kaznu u trajanju od 20 mjeseci nakon što su priznali krivnju po optužbama za ugrožavanje sigurne plovidbe, javlja The Maritime Executive.

Sud je odbio smanjiti kaznu na vrijeme koje su kapetan i prvi časnik već proveli u pritvoru, no dvojica optuženika vjerojatno će ubrzo izaći na slobodu s obzirom da su u pritvoru proveli već gotovo 16 mjeseci. Sud vjeruje da su kazne u potpunosti opravdane te da će poslužiti kao pouka za kapetana i časnika za ubuduće.

Sud je uzeo u obzir činjenicu da su oba optuženika priznala krivnju i ispričala se, rekla je sutkinja Ida Dookhy Rambarrun na izricanju presude 27. prosinca. Kapetan i prvi časnik bili su neodgovorni i nisu ispunili svoje dužnosti onako kako su trebali.

Podsjetimo, japanski bulk carrier od 203.000 dwt, dug 300 metara, bio je na putu iz Kine za Brazil kada je skrenuo s kursa u večernjim satima 25. srpnja 2020. godine i udario u koraljni greben. Dva tjedna kasnije brod se prepolovio, piše gCaptain. Iz Wakashia je iscurilo 1000 tona goriva u ekološki osjetljivo područje kod obale Mauricijusa, uzrokujući najgoru ekološku katastrofu u povijesti te zemlje.

Sunil Kumar Nandeshwar, kapetan Wakashia, priveden je ubrzo nakon što se brod nasukao. Navodno je prošlog ljeta pokušao pobjeći iz zatvora. Na sudu je priznao da je u vrijeme nesreće pio alkohol te je prihvatio odgovornost za nasukavanje. Posjetimo, kapetan je naredio da se brod približi Mauricijusu kako bi uhvatili Wi-Fi signal s obale da posada kontaktira svoje obitelji.

Više o samoj nesreći pročitajte ovdje: Kapetan i prvi časnik priznali krivnju za nasukavanje bulk carriera ‘Wakashio’

Sud je odbio smanjiti trajanje kazne na vrijeme koje su osumnjičeni već odslužili u zatvoru. Sud je uzeo u obzir činjenicu da su osumnjičeni priznali krivnju, kao i osobne okolnosti te činjenicu da ranije nisu osuđivani.

Prvi časnik Wakashia, Hitihanillage Subhoda Janendra Tilakaratna, prošlog je tjedna podnio molbu za pomilovanje u kojoj je naveo da svoju obitelj nije vidio gotovo 18 mjeseci.

Međutim, prema zakonu Mauricijusa, zatvorske vlasti također imaju ovlast smanjiti kazne. Kapetanov odvjetnik smatra kako bi, zbog vremena već provedenog u zatvoru i mogućnosti smanjena kazne, oba optuženika mogla biti puštena na slobodu. BBC izvještava da bi kapetan mogao biti oslobođen već sutra, dok će prvi časnik vjerojatno biti pušten na slobodu sredinom siječnja.

Nitko drugi nije optužen za nesreću, no posada Wakashia morala je ostati na Mauricijusu kako bi u suđenju sudjelovali kao mogući svjedoci. Bilo je govora i o mogućim dodatnim optužbama u vezi s potapanjem tegljača koji je sudjelovao u akciji spašavanja.

Pročitajte i: Nova tragedija povezana sa Wakashiom

Uklanjanje olupine Wakashia privodi se kraju. Prednji dio broda je otegljen i potopljen na drugom mjestu nekoliko tjedana nakon nasukavanja, dok je uklanjanje krmenog dijela preuzelo spasilačko društvo. Posljednje fotografije pokazuju da su od Wakashia ostali tek mali dio kobilice i motor, koji su u procesu uklanjanja.

Mitsui O.S.K. Lines, u čijem je najmu bio Wakashio u vrijeme nesreće, osnovao je fond MOL Charitable Trust na Mauricijusu u lipnju 2021. godine. Dana 10. prosinca objavljeno je da će se fondom financirati 26 projekata koje provode nevladine organizacije i druge lokalne organizacije. Tijekom prvog poziva za podnošenje zahtjeva za bespovratna sredstva zaprimljeno je više od 100 prijava. Fondom će se dodijeliti približno 23.000 dolara po projektu u svrhu doprinosa obnovi i zaštiti okoliša na Mauricijusu te kao potpora državi. Također, osiguravatelji plovila nedavno su pristali na isplatu naknada za ribarsku zajednicu koja je oštećena uslijed curenja nafte.

Sud na Mauricijusu je u ponedjeljak, 27. prosinca, osudio kapetana i prvog časnika japanskog bulk carriera Wakashio na zatvorsku kaznu u trajanju od 20 mjeseci nakon što su priznali krivnju po optužbama za ugrožavanje sigurne plovidbe, javlja The Maritime Executive.

Sud je odbio smanjiti kaznu na vrijeme koje su kapetan i prvi časnik već proveli u pritvoru, no dvojica optuženika vjerojatno će ubrzo izaći na slobodu s obzirom da su u pritvoru proveli već gotovo 16 mjeseci. Sud vjeruje da su kazne u potpunosti opravdane te da će poslužiti kao pouka za kapetana i časnika za ubuduće.

Sud je uzeo u obzir činjenicu da su oba optuženika priznala krivnju i ispričala se, rekla je sutkinja Ida Dookhy Rambarrun na izricanju presude 27. prosinca. Kapetan i prvi časnik bili su neodgovorni i nisu ispunili svoje dužnosti onako kako su trebali.

Podsjetimo, japanski bulk carrier od 203.000 dwt, dug 300 metara, bio je na putu iz Kine za Brazil kada je skrenuo s kursa u večernjim satima 25. srpnja 2020. godine i udario u koraljni greben. Dva tjedna kasnije brod se prepolovio, piše gCaptain. Iz Wakashia je iscurilo 1000 tona goriva u ekološki osjetljivo područje kod obale Mauricijusa, uzrokujući najgoru ekološku katastrofu u povijesti te zemlje.

Sunil Kumar Nandeshwar, kapetan Wakashia, priveden je ubrzo nakon što se brod nasukao. Navodno je prošlog ljeta pokušao pobjeći iz zatvora. Na sudu je priznao da je u vrijeme nesreće pio alkohol te je prihvatio odgovornost za nasukavanje. Posjetimo, kapetan je naredio da se brod približi Mauricijusu kako bi uhvatili Wi-Fi signal s obale da posada kontaktira svoje obitelji.

Više o samoj nesreći pročitajte ovdje: Kapetan i prvi časnik priznali krivnju za nasukavanje bulk carriera ‘Wakashio’

Sud je odbio smanjiti trajanje kazne na vrijeme koje su osumnjičeni već odslužili u zatvoru. Sud je uzeo u obzir činjenicu da su osumnjičeni priznali krivnju, kao i osobne okolnosti te činjenicu da ranije nisu osuđivani.

Prvi časnik Wakashia, Hitihanillage Subhoda Janendra Tilakaratna, prošlog je tjedna podnio molbu za pomilovanje u kojoj je naveo da svoju obitelj nije vidio gotovo 18 mjeseci.

Međutim, prema zakonu Mauricijusa, zatvorske vlasti također imaju ovlast smanjiti kazne. Kapetanov odvjetnik smatra kako bi, zbog vremena već provedenog u zatvoru i mogućnosti smanjena kazne, oba optuženika mogla biti puštena na slobodu. BBC izvještava da bi kapetan mogao biti oslobođen već sutra, dok će prvi časnik vjerojatno biti pušten na slobodu sredinom siječnja.

Nitko drugi nije optužen za nesreću, no posada Wakashia morala je ostati na Mauricijusu kako bi u suđenju sudjelovali kao mogući svjedoci. Bilo je govora i o mogućim dodatnim optužbama u vezi s potapanjem tegljača koji je sudjelovao u akciji spašavanja.

Pročitajte i: Nova tragedija povezana sa Wakashiom

Uklanjanje olupine Wakashia privodi se kraju. Prednji dio broda je otegljen i potopljen na drugom mjestu nekoliko tjedana nakon nasukavanja, dok je uklanjanje krmenog dijela preuzelo spasilačko društvo. Posljednje fotografije pokazuju da su od Wakashia ostali tek mali dio kobilice i motor, koji su u procesu uklanjanja.

Mitsui O.S.K. Lines, u čijem je najmu bio Wakashio u vrijeme nesreće, osnovao je fond MOL Charitable Trust na Mauricijusu u lipnju 2021. godine. Dana 10. prosinca objavljeno je da će se fondom financirati 26 projekata koje provode nevladine organizacije i druge lokalne organizacije. Tijekom prvog poziva za podnošenje zahtjeva za bespovratna sredstva zaprimljeno je više od 100 prijava. Fondom će se dodijeliti približno 23.000 dolara po projektu u svrhu doprinosa obnovi i zaštiti okoliša na Mauricijusu te kao potpora državi. Također, osiguravatelji plovila nedavno su pristali na isplatu naknada za ribarsku zajednicu koja je oštećena uslijed curenja nafte.

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video